Mikko Suomela

Modeemi vaihtoon??

29 viestiä aiheessa

MOI!

Vaihdoimme pöytäkoneeni paikkaa yläkertaan ja toimme tietenkin modeemin ja reittittimen ylös.... Jätimme alakertaan faximme, joka on kiinni ns ykköspistokkeessa ja modeemi on kiinni ns kakkospistokkeessa. Nyt on kuitenkin ongelmana että netti on toiminut huonosti eilis aamuisen rankkasateen/ukkosen jälkeen ja modeemia saa koko ajan olla buuttaamassa jotta netti toimisi... Itse surffailen läppärillä 3Gllä eikä mitään ongelmia ole. Ongelma rauhoittui hieman kun otin tulostimen irti reitittimestä ja puhelimen sienästä mutta ongelma palasi entistä rajumpana, esim Battfieldejä en voi pelata ollenkaan, mikäli on toinen kone WLANin kanssa netissä. Modeemi on wanha Zyxel prestrige 600 ja mietinkin että pitäisikö se vaihtaa? Reititin on kohtuu uusi ja sen kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa... Voinko vaihtaa modeemin tuosta vain, ilmoittamatta palveluntarjoajalle mitään ts täytyykö modeemin olla palveluntarjoajan myymä? Nopea apu olisi tarpeen.

T: Mikko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisi kokeilla soittaa.... Soneralla molemmat ovat. Ukkoksesta se ei ole voinut johtua koska samassa jatkoroikassa on kiinni itse kone sun muuta ja ne toimivat täydellisesti....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Modeemin voi kyllä vaihtaa. Kaikki ne toimii samalla tavalla.

Mun mielestä toi kyllä vaikuttaa siltä että joko modeemissa tai sitten keskuksessa on jotain vikana. Jos tulostimen irrottaminen vaikuttaa voisin äkkiseltään sanoa että modeemissa on jotain vikana.

Onko se kuitenkin toiminut yläkerrassa ennen ukkosta ihan kunnolla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, edellisiltana åelasin peeärrää ihan normaalisti, nyt ei sekään onnistu kuin tuurilla. BC2sta pelasin aamulla jne. Pitänee soittaa Soneraan....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

TP2: Tutkin asiaa ja totesin että DSL-valo ei pala. Kokeilin Soneran ohjeilla mutta ei pala vieläkään niinm että pöytäkone saisi yhteyden.... Eli vika taitaa olla modeemissa? Ajattelin vielä päivittää reitittimen (TP-Link, lähtee johto koneeseen) ja modeemin ajurit... Katostaan sen jälkeen!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos DSL valo ei pala, niin todnäk linjavikaa, jossei modeemi ole sanonut sopimusta irti.

Soneralle on ihan turha soittaa asiakaspalvelun numeroon, koska sieltä vain kehotetaan soittaaman vikanumeroon 020690101. Tee vikailmoitus omien sivujen kautta tai soittamalla vikanumeroon. Näiden ukkosten aikana kannattaa varautua hieman pidempään korjausaikaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Homma menee näin: Kaikki valot palavat ok, act vilkkuu silloin tällöin, kun yritän mennä nettiin DSL valo sammuu. Nettiin ei olla päästy laajakaistan/WLANin avulla eilis aamun jälkeen.... Todettiin erään kaverin kanssa että modeemissa on vika. Eikä tuohon Zyxel Prestige P623seen löytynyt mistään firmwarea, ei edes valmistajan sivuilta, lisäksi kaikki resetit sun muut kokeiltu....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep! Nää vanhat Zyxelin prestige kuussataset tuppaa ilmesesti hajoilemaan. Minulla oli samassa laitteessa täsmälleen sama ongelma jonku aikaa sitten, uutta modeemia vaan kehiin :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä tuo vanha Zyxel ihan hyvin wörkki.... Nyt vaa sattu hajoamaan....

Niin... Eli ei toimi..? Itsellä oli ekana modeemina EA-200, joka kesti loppuun saakka, kunnes vaihdoin operaattoria ja tilasin Annex M kaistan, ja tuo vanha boxi kun oli jokin aikaisempi, niin ei saanut koko kaistaa hyödynnettyä. (eli vanhalla saisi vain 24/1, mulle tuli 24/3)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huomaa imperfekti: Ihan hyvin wörkki... Ei wörki siis enää...  ;):)

Kyllä, mutta ei sen väliä vaikka wörkki aikaisemmin, kun ei kerran enää wörki

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulipa tämäkin päivä vielä eteen. Ensimäinen kerta elämässäni, kun näen jonkun kehuvan telehellin päätelaitteita!  :o

Henkilökohtaisesti minulla ei niistä ole mitään hyvää sanottavaa - kaapissa lojuu EA-200, pari EA-400:aa, EA-501 ja EA-510. Viimeksimainittu taitaa olla jopa lähes toimiva, eli sellainen kuin se on tehtaalta lähtiessäkin. Aktiivipalveluksessa on ainoa zyxelini (P-660HW-D1). En väitä, että zyxelit parhaita päätelaitteita olisivat, mutta ei sen ja telewellin käyttöliittymistä tai toimivuudesta voi puhua samana päivänä. Jos wlanilla halusi telehelliin (EA-510) kiinni, piti se 90% varmuudella ensin buutata. Tuon zyxelin olen tainnut viimeksi buutata firmispäivityksen yhteydessä joskus viime talvena.  :thmbup:

--

Ari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mun ei ole tarvinnut buutata telewelliäni kertaakaan nyt kuukauden aikana. Ja olen liittynyt iphonella ja kahdella eri läppärillä wlaniin, eikä mitään problemaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulipa tämäkin päivä vielä eteen. Ensimäinen kerta elämässäni, kun näen jonkun kehuvan telehellin päätelaitteita!  :o

Henkilökohtaisesti minulla ei niistä ole mitään hyvää sanottavaa - kaapissa lojuu EA-200, pari EA-400:aa, EA-501 ja EA-510. Viimeksimainittu taitaa olla jopa lähes toimiva, eli sellainen kuin se on tehtaalta lähtiessäkin. Aktiivipalveluksessa on ainoa zyxelini (P-660HW-D1). En väitä, että zyxelit parhaita päätelaitteita olisivat, mutta ei sen ja telewellin käyttöliittymistä tai toimivuudesta voi puhua samana päivänä. Jos wlanilla halusi telehelliin (EA-510) kiinni, piti se 90% varmuudella ensin buutata. Tuon zyxelin olen tainnut viimeksi buutata firmispäivityksen yhteydessä joskus viime talvena.  :thmbup:

--

Ari

Aamen

Tähän talouteen ei taatusti tule enää ainuttakaan telehelliä. Niitä on nytkin tuola kaapissa 3 rikkinäistä. Nyt onneksi luoja on suonut ethernetin, ei tarvi modeemien kanssa tapella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuon zyxelin olen tainnut viimeksi buutata firmispäivityksen yhteydessä joskus viime talvena.  :thmbup:

Mulla vaihtui Zyxeli telehelliin jotain pari vuotta sitten ja yhteysongelmat katosivat. Kyseessä TW-EA510. Zyxelin WLAN pätki jolloin VPN-client veti koko koneen jumiin. Nyt Telehellin kanssa WLAN ei pätki ja pysyy VPN päällä ihan koko työpäivän, zyxelin kanssa ennätys taisi olla melkein puoli tuntia ja yleensä vain vajaa kymmenen minuuttia.

Mitä juttelin IT-osaston kanssa töissä ei toi ei ollut vika vaan zyxelin ominaisuus. Toki VPN-clientissakin oli jotain koodauskämmiä varmaan kun koko koneen veti juntturaan pienestä katkoksesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on ollut nyt useita vuosia käytössä tw-ea501 ja ihan tyytyväinen oon ollut, ei mitään vikaa. Pidän ennemmin reitittimen ja modeemin erillään kuin että olisi tungettu yhteen purkkiin. Reitittimenä Asus WL-500gP V2 dd-wrt firmiksellä  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla vaihtui Zyxeli telehelliin jotain pari vuotta sitten ja yhteysongelmat katosivat. Kyseessä TW-EA510.

Kovasti tuntuvat olevan yksilöitä nuo telehellin värkit. Minulla toinen nelisatanen toimi aika kauan ihan ok, mut toinen taas ei.

--

Ari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään