Timo Hyvönen

LSA Suomessa

12 viestiä aiheessa

Hieno se on - varmaan C150 tuntui ja näytti samalta joskus 45 vuotta sitten

 

 

Ohjaamossa on käytetty lähinnä lasia

[ attachment removed / expired ]

 

Vipulaattoreita

[ attachment removed / expired ]

 

Näyttää ensialkuun ultralta mutta kantavuutta on reilusti yli 200 kg. Näin!

[ attachment removed / expired ]

 

Kaikenkaikkiaan kone on hieman tukevammin rakennettu, nykyaikainen lentsikka. Toivottavasti nämä alkavat yleistyä täälläkin.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikähän ihme siinä on, että kaikki pitää yrittää tehdä "eri tavalla" näissä koneissa. Tarkoitan nyt niitä hallintalaitteita, joiden muodot ja värit on speksattu esimerkiksi JAR-23:ssa, FAR-23:ssa ja CS-23:ssa kaikissa samaan tapaan. Kaasun pitäisi olla musta ja pyöreä, potkurivivun sininen ja kuopallinen, laippavipu litteä (kuin laippakin)... jne.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Näitä koneita" (tyyppihyväksyttyjä LSA-luokkaan jenkeissä tipahtavia) on huhun mukaan Pohjois-Suomessa muutamia muitakin - tämä on nyt lennellyt Malmilla. Kuvista ei näy mutta rengaskoko oli kyllä mainion suuri monenlaiseen toimintaan.

 

t. Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

liekö sama yksilö, jota ihastelimme pari viikkoa sitten vähäkyrössä?

 

Ei ole sama, kyseessä on eri yksilö:

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saako näitä LSA-koneita lentää Suomessakin niin, että medikaaliksi riittää ajokortti? Ainakin siinä jossain Keski-Euroopan mainosvideossa niin mainittiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saako näitä LSA-koneita lentää Suomessakin niin, että medikaaliksi riittää ajokortti? Ainakin siinä jossain Keski-Euroopan mainosvideossa niin mainittiin.

 

Ei ainakaan Suomeen rekisteröityjä, ts, mihinkään suomalaiseen lupakirjaan ei riitä ajokortti korvaamaan medicalia. Mitä sitten KV-sopimuksissa seisoo, on vaikea sanoa, olisiko tänne mahdollista päästä jollain ulkomaalaisella lupakirjalla lentämään jotain ulkomaalaista rassia ilman medicalia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikähän ihme siinä on, että kaikki pitää yrittää tehdä "eri tavalla" näissä koneissa. Tarkoitan nyt niitä hallintalaitteita, joiden muodot ja värit on speksattu esimerkiksi JAR-23:ssa, FAR-23:ssa ja CS-23:ssa kaikissa samaan tapaan. Kaasun pitäisi olla musta ja pyöreä, potkurivivun sininen ja kuopallinen, laippavipu litteä (kuin laippakin)... jne.

 

Hyvä huomio!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saako näitä LSA-koneita lentää Suomessakin niin, että medikaaliksi riittää ajokortti? Ainakin siinä jossain Keski-Euroopan mainosvideossa niin mainittiin.

 

Nuo vaativat nykyisellään täyden PPL:n. Ehkä joskus....

 

Englannissahan ei esim. purjelennossa tarvita mitään papereita.

 

t. Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuli mieleen näin loma-aikana - saako jenkki-LSA-lupakirjalla lentää Suomessa jenkki-LSA-rekisterissä olevaa konetta LSA-määräysten mukaisesti?

 

t. Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla