Marko Jokinen

Kaipaatko kuulakärkikynää?

32 viestiä aiheessa

Huomioikaa lisäksi että tuolloin aluksen henkilökunta sai muistaakseni tuoda litran kuukaudessa,turistit litran per reissu.Muistaakseni Amsterdam ja joku muukin oli edullinen ostopaikka.Erikoisia juomia tuotiin nimenomaan juhlallisia tilaisuuksia varten. ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Huomioikaa lisäksi että tuolloin aluksen henkilökunta sai muistaakseni tuoda litran kuukaudessa,turistit litran per reissu.Muistaakseni Amsterdam ja joku muukin oli edullinen ostopaikka.Erikoisia juomia tuotiin nimenomaan juhlallisia tilaisuuksia varten. ::)

 

Lievä OT

 

Vuonna -94 Porin kentällä kieltäytyivät minulle myymästä tullivapaita tähän sääntöön vedoten.Selitykseni että olen yksityislentäjä eivät auttaneet,edes järkkymättömän esimiehen edessä.

 

Soitto oikeaan paikkaan pelasti kiperän  tilanteen.  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep, näinhän tuo silloin ainakin meni, monta mukavaa juttua löytyy nuilta ajoilta.Ja ihan oikein sinulle että edes vähän pistivät hanttiin. ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pojat kaipasivat reilu 40 vuotta sitten  ::)

 

Lainaus: http://fi.wikipedia.org/wiki/Apollo_11

Lepojakson päätyttyä astronautit alkoivat valmistella kuumoduulin yläosan eli nousuosan lentoa Kuuta kiertävän komentoaluksen luo. Armstrong ja Aldrin olivat Kuun pinnalla noin 21 tuntia 36 minuuttia. Aldrin oli vahingossa rikkonut nousumoottorin katkaisijan, ja nousumoottorin katkaisijaa painettiin kynää apuna käyttäen. Tietokone ohjasi Kotkan yläosan nousua. Komentomoduuliin telakoitumisen jälkeen kuumoduulin nousuosa hylättiin Kuuta kiertävälle radalle. Tämän jälkeen komentoalus lähti paluulennolle kohti Maata. Raketti käynnistettiin Kuun kääntöpuolella.

 

   8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä kertomus menee niin, että DC9 koneessa on ohjaamon tienioilla tyhjä tila, johon pääsee luukun kautta ja johon "silloin tällöin" sijoitettiin ulkomailla verovapaita juomia, jotka sitten miehistön käytyä tullin läpi hyvässä yhteistyössä tekniikan kanssa koneesta noudettiin nautittavaksi. - No, MD-80 koneissa on sama luukku ja sen takana "tyhjä" tila, jonne jokin kehitetyn ohjausjärjestelmän osa heilahtaa jossain tilanteessa, särkee pullot ja homma paljastuu...

 

Lieneepä ollut sitten juuri tuo tapaus tosiaan jota on kerrottu ja joka on ajan kanssa "legendoitunut"  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kysymys kuuluu että voidaanko konetta jonka toimintakyvyn voi riskeerata hukkaamalla kynänsä, pitää taito- tai edes ylipäätänsä lentokelpoisena?

 

M Arkku

Onko sellaista konetta vielä rakennettukaan, joka olisi tässä suhteessa idioottivarma?

 

Keskustelin tuossa lentäjän kanssa, jonka lennolla varsinainen ongelma ilmeni. Häntä ei ole erityisemmin huvittanut lennellä tuon meidän leirimme jälkeen. Samalla keskustelimme, että mitä kyseisestä tapahtumasta pitäisi oppia. Luonnollisesti tietenkin se, ettei itse hukkaa tavaroita taitolentokoneisiin (tai koneisiin ylipäätään), muttei paljon muuta. Eikai sitä niin ylivarovaiseksi voi ryhtyä, että avaa vuokrattavan koneen kaikki tarkastusluukut ennen jokaista lentoa ja eikai edes silläkään tavalla kaikkia irtotavaroita löytäisi.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko sellaista konetta vielä rakennettukaan, joka olisi tässä suhteessa idioottivarma?

 

 

Minkä tahansa asian väittäminen "idiottivarmaksi" on idioottien aliarviointia.

 

Idi... eikun siis; M Arkku

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään