Jukka Takamaa

Kukaan kiinnostunut kineettistä energiaa hyödyntävästä kännykästä ?

16 viestiä aiheessa

Kehittelin sitä 2003 ja tein presentaation Keksintösäätiölle, Tekesille ja Nokialle.

Kyseessä olisi kokonaan ilman ulkoista voimalähdettä toimiva kapula hieman samaan tapaan kuten nyt tässä "etumatkaa" saaneessa Ulysse Nardin Chairmanissa; http://www.uncells.com/

Tuolloin ei Suomessa oltu kiinnostuneita...olisiko nyt aika oikea ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuohan kuulostaa hyvältä! Kyllä minulle ainakin kelpaisi tuommoinen kännykkä josta akku ei aivan hetkessä tyhjenisi.

Eikös tämä ole vähän niikuin ne itsevetävät automaatti rannekellot. Kun liikkuu niin silloin se puhelimen akku latautuisi?

Hyvä idea voisi olla myös jos tekisi kineettisesti latautuvia kännykän tarvikeakkuja, eikä välttämättä tuollaista kokonaista

superkännykkää.

:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jari,

Tuo ideani oli kyllä paljon huimempi kuin tuo Ulysse Nardin akku/roottori nyt. Katsotaan tuleeko siitä mitään. Infosin uudelleen ely-keskusta asiasta.

t. Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoista . . jos se on huimempi niin sitten sen täytyy perustua johonkin kemialliseen reaktioon yhdistettynä liikkeeseen tai tukiasemasta tulevan singnaalin energian keräämiseen tms.

Mutta mitäpä sitä tässä paljastamaan, toivotan onnea jotta keksintösi menisi läpi ja pääsisimme eroon noista verkkolatureista ja väärään aikaan tyhjenevistä akuista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kellona on jo mekaaninen automaatti, joten miksei kelpaisi myös "itsevetävä" kännykkäkin. Kun tulee markkinoille ydinjätteellä toimiva kännykkä, niin ostan heti.  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoista . . jos se on huimempi niin sitten sen täytyy perustua johonkin kemialliseen reaktioon yhdistettynä liikkeeseen tai tukiasemasta tulevan singnaalin energian keräämiseen tms.

Mutta mitäpä sitä tässä paljastamaan, toivotan onnea jotta keksintösi menisi läpi ja pääsisimme eroon noista verkkolatureista ja väärään aikaan tyhjenevistä akuista.

Kuvitelisin että kellokoneiston pyörittäminen on vähemmän virtaa vievää ja siksi suoraan U-N tyyppinen ratkaisu johtaa automaattisesti hybridiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuvitelisin että kellokoneiston pyörittäminen on vähemmän virtaa vievää ja siksi suoraan U-N tyyppinen ratkaisu johtaa automaattisesti hybridiin.

Nimenomaan . . . tässä tapauksessa sen ymmärtää. Tosin tuo hybridi ei ole joka pojan puhelin hinnaltaan . . . tosin hintaa ei vielä ole tiedossa mutta kun katselee Ulysse Nardin kellojen hintoja: 3500-130 000 Euroa niin . . . eiköhän tuo jonnekin sinne väliille asetu hinnallisesti.

:-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toivotan onnea ja menestystä. Nykyajan kännykässä ei patterin osa ole mitenkään kehuttava ottaen huomioon mitä kaikkea siltä vaaditaan. Esimerkiksi N900 joka laulattaa pitkin päivää GSM/GPRS/EDGE/WDCMA , WLAN ja Bluetooth radioitaan ei tahdo kunnolla vuorokautta kestää lataamatta ja siinä on sentään ungefär 1300 mAh akku. Melko tehokas laturi saapi olla että tuon pitää hengissä ( tai jopa peräti varaa akkua ) ja jos sellainen jostain ilmestyy niin luulen että en ole ainoa kiinnostunut......

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toivotan onnea ja menestystä. Nykyajan kännykässä ei patterin osa ole mitenkään kehuttava ottaen huomioon mitä kaikkea siltä vaaditaan. Esimerkiksi N900 joka laulattaa pitkin päivää GSM/GPRS/EDGE/WDCMA , WLAN ja Bluetooth radioitaan ei tahdo kunnolla vuorokautta kestää lataamatta ja siinä on sentään ungefär 1300 mAh akku. Melko tehokas laturi saapi olla että tuon pitää hengissä ( tai jopa peräti varaa akkua ) ja jos sellainen jostain ilmestyy niin luulen että en ole ainoa kiinnostunut......

iPhonesta olen kuullut samaa...mun E52 menee viikon ilman latausta ja käytän sitä tunteja päivässä.

Mikäli katsoit tämän elokuvan niin siinäkin juuri voimalähde näytteli pääroolia...aikas tärkeä juttu..mitä pyörittää ja millä.

http://www.google.com/imgres?imgurl=http://www.wired.com/images_blogs/photos/uncategorized/2008/05/06/ironman.jpg&imgrefurl=http://www.wired.com/dangerroom/2008/05/the-real-life-o/&h=962&w=650&sz=115&tbnid=ZVuwyEcgWR3KrM:&tbnh=148&tbnw=100&prev=/images%3Fq%3Diron%2Bman&usg=__94J39OA4dg3kkKICC-5GoGyLZ1k=&sa=X&ei=-slbTJtL18Y45f_92A0&ved=0CDYQ9QEwAw

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

iPhonesta olen kuullut samaa...mun E52 menee viikon ilman latausta ja käytän sitä tunteja päivässä

Et vissiin sitten kovin paljoa niiden tuntien aikana sillä kännykällä tee mitään, jos muka viikon kestää "äly"puhelimen akku?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos ajatus kerran on niin huikea, miksei yksikään suuri, rajattomasti tuotekehitysrahaa omaava valmistaja ole vielä lähtenyt moiseen? Vaikea uskoa, että moinen innovaatio olisi pälkähtänyt vain yhden täkäläisen päähän..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

iPhonesta olen kuullut samaa...mun E52 menee viikon ilman latausta ja käytän sitä tunteja päivässä.

Täällä samainen luuri kestää max 2 päivää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuin myös. Enkä edes paljon käytä, iltaisin katselen juutuupi videoita tai random surffailua ennen nukkumaanmenoa, mutta päivällä en niinkään itse soittamisen ja tekstailun lisäksi. Ja alle 30% menee parissa päivässä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No joo nyt alkaa mennä se 2-3 päivää, kun akku vanha. Puhun siihen jopa 5-6 tuntia per päivä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerro toki lisää.....! :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerro toki lisää.....! :thmbup:

Aihehan on varsin mielenkiintoinen ja tuossa vastauksessani kokeilin, josko kertoisit hieman lisää tuosta kännykkä keksinnöstäsi. Eli hieman sellaista hakuammuntaa tuonne tulevaisuuden tekniikan puolelle.

Eipä minulla tuosta sen enempää ole kerrottavana, Sinähän se keksijä olet. Minä olen täysi "pelle" enkä ymmärrä teknisistä laitteista juuri mitään.

:P :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään