Riku Hautamäki

Wingo "myy" lippuja uusiin kotimaan kohteisiin (oli: Finncomm lopettaa....)

61 viestiä aiheessa

Wingon verkkokaupassa näkyy olevan Seinäjoki myynnissä.

 

Kuten myös Pori alkaen 9.8. Lippuja tosin on verkkokaupan mukaan vasta 10.8 alkaen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuten myös Pori alkaen 9.8. Lippuja tosin on verkkokaupan mukaan vasta 10.8 alkaen.

Ei varmaan noin nopeasti ala lennot, kun ei minkäänlaista markkinointia ole ollut, kuten ei yleensä muutenkaan mistään mitä tuolla Wingon sivuilla aina on näkynyt.  ;)

 

YLE Satakunta tietää kertoa, että syyskuun alusta olisi taas lentoja:

http://yle.fi/alueet/satakunta/2010/08/porin_lennot_uudelleen_kayntiin_syyskuussa_1885375.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei varmaan noin nopeasti ala lennot, kun ei minkäänlaista markkinointia ole ollut, kuten ei yleensä muutenkaan mistään mitä tuolla Wingon sivuilla aina on näkynyt.  ;)

 

YLE Satakunta tietää kertoa, että syyskuun alusta olisi taas lentoja:

http://yle.fi/alueet/satakunta/2010/08/porin_lennot_uudelleen_kayntiin_syyskuussa_1885375.html

 

Kas, Wingokin yrittää Satakunnan Liikenteen rinnalla ?  :thmbup:

 

Tsemppiä vaan. Hirviömänen tyranni on syössyt taas jällen yhden kumppaninsa juri sinne minne kaikki aiemmatkin joten tsemppiä jos jotain valtiovallan alta jää ? Olisi mielenkiintoista aloittaa " yhteistyö " Finnairin kanssa kun tietäisi jo suoraan kehen kalikka kolahtaa kun palikka pöllähtää... oman otsaan ellei tiedä mistä on kysymys ?

-Viranomaiset on kermajäätelöä, FinnComm yksi petetyistä. " .

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei varmaan noin nopeasti ala lennot, kun ei minkäänlaista markkinointia ole ollut, kuten ei yleensä muutenkaan mistään mitä tuolla Wingon sivuilla aina on näkynyt.  ;)

 

Onko Wingolla ollut markkinointia ennenkään? Kuinka moni tiesi esim. HEL-BMA-lennoista?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nopean toiminnan joukot asialla

 

Helsingin Sanomat

Wingon lentoreiteistä päätetään ehkä jo tänään

7.8.2010 7:56 | Päivitetty: 7.8.2010 10:54

STT

 

Lentoyhtiö Wingon havittelemista lentoreiteistä tehdään mahdollisesti päätöksiä jo tänään iltapäivällä. Wingo on kiinnostunut Finncommin lopettamista Porin, Seinäjoen ja Jyväskylän lentoreiteistä.

 

Pori ja Seinäjoki ovat ilmestyneet lentokohteiksi yhtiön verkkosivuille. Wingon vt. toimitusjohtajan Holger Holmin mukaan tavoitteena on aloittaa lennot keskiviikkona.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Neuvottelut rahoittajien kanssa ovat Wingolla vielä kesken:

Ylen uutinen

 

Herra toimitusjohtajan mukaan Wingo on Suomessa toimivista yhtiöistä "kustannustehokkain vaihtoehto tälle reitille".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun nyt käydään kierroksilla tätä lentopeliä, rohkenen esittää nöyrän toiveen. Jos näitä reittejä operoi tulevaisuudessa ulkolainen operaattori, olisi viisasta sisällyttää jo tarjouspyyntöön ohjaamomiehistöjä koskeva vaatimus, että ainakin toinen lentäjistä kykenee kommunikoimaan suomeksi, tietysti kohtuullisen siirtymäajan sisällä. Käsittääkseni se sodi mitään lakia vastaan ja turvaa osaltaan kotimaisten lentäjien työllisyyttä. Emme millään pysty kilpailemaan entisten itäblokin maiden lentäjien palkkatason kanssa, koska he tulevat Suomeen muutamaksi viikoksi vain tekemään työnsä asuen hotellissa ja tyytyen Siwan tarjontaan. Muutoin he elävät perheineen elämäänsä omassa kotimaassaan sikäläisellä hintatasolla.

 

Seppo 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun nyt käydään kierroksilla tätä lentopeliä, rohkenen esittää nöyrän toiveen. Jos näitä reittejä operoi tulevaisuudessa ulkolainen operaattori, olisi viisasta sisällyttää jo tarjouspyyntöön ohjaamomiehistöjä koskeva vaatimus, että ainakin toinen lentäjistä kykenee kommunikoimaan suomeksi, tietysti kohtuullisen siirtymäajan sisällä. Käsittääkseni se sodi mitään lakia vastaan ja turvaa osaltaan kotimaisten lentäjien työllisyyttä. Emme millään pysty kilpailemaan entisten itäblokin maiden lentäjien palkkatason kanssa, koska he tulevat Suomeen muutamaksi viikoksi vain tekemään työnsä asuen hotellissa ja tyytyen Siwan tarjontaan. Muutoin he elävät perheineen elämäänsä omassa kotimaassaan sikäläisellä hintatasolla.

 

Seppo 

Kannatan!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Emme millään pysty kilpailemaan entisten itäblokin maiden lentäjien palkkatason kanssa, koska he tulevat Suomeen muutamaksi viikoksi vain tekemään työnsä asuen hotellissa ja tyytyen Siwan tarjontaan. Muutoin he elävät perheineen elämäänsä omassa kotimaassaan sikäläisellä hintatasolla.

 

Seppo 

 

Jaa eikö suomalaiset  lentäjät käy Sivassa  8)? Lukeeko TES:ssä et, palkkaa sen verran että sapuskan saa Stoccan Herkusta, tai ravintolasta?

Ja eikös vuokralla/omistus -asunnossa asuminen ole halvempaa?

ps- Kunhan ääneen huvikseni spekuloin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaa eikö suomalaiset  lentäjät käy Sivassa  8)? Lukeeko TES:ssä et, palkkaa sen verran että sapuskan saa Stoccan Herkusta, tai ravintolasta?

Ja eikös vuokralla/omistus -asunnossa asuminen ole halvempaa?

ps- Kunhan ääneen huvikseni spekuloin.

 

Sorry totaalisen offtopic mutta Siwassa ostoksiaan tekevillä vasta hyvä palkka olla täytyykin  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sorry totaalisen offtopic mutta Siwassa ostoksiaan tekevillä vasta hyvä palkka olla täytyykin  :P

Tarkemmin ajatellen, tuo on totta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Markulla (Vierelä) oli ihan hyvä mielipide. Perusoletukset vain ontuvat johtopäätöksiä tehtäessä. Kaikessa työnteossa pätee sama tavoite jokapuolella maailmaa eli kulut firman maksettavaksi ja tulot itselle. Kun esim. romanialainen, bulgarialainen tai puolalainen lentäjä tulee Suomeen tekemään sinänsä laillista lentotyötä, hän asuu hotellissa yhtiönsä kustantamana ja todennäköisesti saa aamiaisen samaan pakettiin. Töitä tehdessään hän syö lentokoneessa firman piikkiin, koska laki vaatii lentäjää huolehtimaan veren sokeritasapainosta eli hänen on syötävä halusipa tai ei. Riippumatta omassa maassaan vallitsevasta palkkatasostaan hän saa Suomen virallisen päivärahan, joka hänelle lain mukaan kuuluukin. Tämä euromääräinen päiväraha on todennäköisesti suurempi kuin hänen normaali päiväpalkkansa (1/30 osa kuukausipalkasta) oman maansa valuutassa. Olen nähnyt ihan riittävästi maailmalla heidän elämää tietääkseni, ettei se Siwan laskukaan kummoista lovea tee heidän budjettiin. He tulevat kiljuen Suomen komennukselle.

 

Tässä yhteydessä tuon myös esille, että todennäköisesti tämä kyseinen lentäjä on saanut peruskoulutuksensa omassa maassaan yhteiskunnan kustantamana. Hänen suomalainen kollegansa taas on kaikella todennäköisyydellä maksanut koulutuksestaan lähes 100.000 euroa eikä yhteiskunta ole tullut vastaan edes ALV-vähennysten muodossa puhumattakaan muusta tuesta, vaikka kyse on ammattiin valmistavasta peruskoulutuksesta. Kyllä meillä on suuri intressi pitää suomalaisten lentäjien puolta.

 

Seppo    

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Riippumatta omassa maassaan vallitsevasta palkkatasostaan hän saa Suomen virallisen päivärahan, joka hänelle lain mukaan kuuluukin. Tämä euromääräinen päiväraha on todennäköisesti suurempi kuin hänen normaali päiväpalkkansa (1/30 osa kuukausipalkasta) oman maansa valuutassa.

 

Miksi ihmeessä ulkomaisen työsopimuksen alainen saisi suomalaista päivärahaa? En minäkään saa päivärahaa kun käyn Suomessa työmatkoilla. Onko tämä joku ilmailualan erikoissäännös?

 

--

j

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Terve John, tarkoitan heidän oman maansa verottajan hyväksymää Suomen "Per Diem"- eurosummaa. "Per Diem" on siksi, että työkomennuksella olevalla henkilöllä tietyt kulut jatkavat juoksemistaan kotimaassaan ja lisäkuluja syntyy kohdemaassa. Esimerkiksi joudut ostamaan tiettyjä tuotteita ja palveluja, vaikka sinä saisit ne kotona ilmaiseksi. Ei tämä ole mikään ilmailun erikoisuus, vaan yleiskattava kaikkien matkatyötä tekevien keskuudessa jokapuolella maailmaa. Jos työnantajasi on jättänyt maksamatta ne sinulle, God Bless You.

 

Seppo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...verottajan hyväksymää Suomen "Per Diem"- eurosummaa...

 

 

Usei(mmi)ssa maissa verottaja ei hyväksy "per diem" ollenkaan, vaan lisäkulut korvataan todellisten kulujen mukaan, esim ravintola- ja pesulakuitteja vastaan. Ja niissäkin maissa. joissa ao. "per diem" hyväksytään, niin useimmiten ao. summa on huomattavasti pienempi kuin mitä Suomen vastaavat ulkomaan päivärahat. Sitten on maita, joissa työnantaja voi valita kumpaa menetelmää noudattaa, per diem tai suora kulukorvaus. Ja maita kuten Ranska, jossa voi valita pienemmän tai suuremman per diem, pienempi on hyvin pieni ja suuremmalla pitää maksaa sitten kaikki kulut, mukaanlukien hotellihuoneen kulut. Eikä se sitten enää edullinen olekkaan, paitsi jos pystyy majoittumaan tosi halvalla tai ilmaiseksi. Tai maita, joissa saa kk -korvauksen, matkusti 20 tai 200 pv vuodessa. Tai maita joissa verottaja ei kauheasti ole kiinnostunut, vaikka päiväraha periaatteessa onkin verotettavaa tuloa. Ei nämä systeemit ole mitenkään vakioituja.

 

Oma kokemukseni on, että enemmänkin muun maailman ihmiset aika usein kadehtivat - ja ihmettelevät - Suomen per diem käytäntöä. Ja itsekin huomasin eron kun siirryin alkuvuonna Suomen päivärahoista Sveitsin kulukorvauksiin. Lopputulos kukkaron pohjalla on aika sama, mutta kuitteja kerätessä ja matkalaskuja tehdessä eron huomaa. Se mitkä ovat yleisiä käytäntöjä maailmanlaajuisesti lentäjien keskuudessa en luonnollisestikaan tiedä, kun matkustelen ja matkustutan ihan eri toimialalla.

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Herra toimitusjohtajan mukaan Wingo on Suomessa toimivista yhtiöistä "kustannustehokkain vaihtoehto tälle reitille".

 

Tietenkin on, kun laskut jätetään maksamatta ja lentotoiminnan perustana pidetään tukia ja kaikenmaailman muita virityksiä. Johan on tervettä liiketoimintaa.

 

Usko tuohon kioskiin on täysi nolla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentoyhtiö Wingo ei välttämättä pystykään aloittamaan lentämistä Poriin ja Seinäjoelle vielä ensi viikolla

 

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010080812159797_uu.shtml

 

Tilanne on siis se ettei firmalla olekaan rahaa, eikä ilmeisesti muitakaan valmiuksia lentää yhtään mihinkään. Lisäksi olemattomien reittien pitäminen nettisivuilla on "varausjärjestelmän testausta".

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuosta Ylen uutisesta milenkiintoinen yksityiskohta : "Jet Airin suomalainen tytäryhtiö, matkanjärjestäjä Wingo"

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuosta Ylen uutisesta milenkiintoinen yksityiskohta : "Jet Airin suomalainen tytäryhtiö, matkanjärjestäjä Wingo"

 

Joko omistussuhteet ovat viime hetkinä muuttuneet, tai toimituksessa on vähän laiskoteltu taustatyössä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään