Kirjoitettu Elokuu 12, 2010 Ei näy kukaan aloittavan, niin pakko kai se on "uhrautua"... . [ attachment removed / expired ] Menu [ attachment removed / expired ] Mesta [ attachment removed / expired ] Juhlakalut: Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 12, 2010 Näitä on niin kiva katsella. Pääsitkö tutustumaan Pustan tytön ohjaamoon? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 12, 2010 Ukrainalaiset ei lentänyt sunnuntaina vaan temppua tehtiin maanantaina puolenpäivän aikaan kotiin lähdön yhteydessä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 12, 2010 Komeaa settiä! Tuo HA-VES on Ranskalaisvalmisteinen Socata TB9 Tampico vm 1980. Konetta esitellään: http://www.skylux.hu/webset32.cgi?SkyLux@@EN@@11@@566702280 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 12, 2010 Heh....tuo turkulaisittain kirjailtu menu kyllä ennustelee kovin synkkää kohtaloa kaikille noille koneille!!!!!! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 12, 2010 Ei näy kukaan aloittavan, niin pakko kai se on "uhrautua"... . Ei ne tohdi kun ne oottelee Maestroa...... Suorastaan hengästyttävä kuvasetti taas kerran. Erityisesti Slovakeista ennennäkemättömät kiitokset Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 12, 2010 F-16D Falconeihin oli asennettu rungon sivuille lisäsäiliöt. Psst, F-16I. Mutta hyvä näytös ja mielenkiintoset kuvat. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 12, 2010 Vertaappa Turkin ja Sveitsin esitystä, sama kone niin olisi kiinnostavaa kuulla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 12, 2010 F-16D Falconeihin oli asennettu rungon sivuille lisäsäiliöt. Tankkeri oli jossain muualla... Tarkkaan ottaen tuo hävittäjäversio on F-16I Sufa. http://en.wikipedia.org/wiki/F-16_Fighting_Falcon_variants#F-16I_Sufa The F-16I is a two-seat variant of the Block 52 Plus developed for the Israeli Defense Force – Air Force (IDF/AF). The F-16I's most notable difference from the standard Block 52+ is that approximately 50% of the American avionics have been replaced by Israeli-developed avionics (such as the Israeli Aerial Towed Decoy replacing the ALE-50). Hävittäjät Kecskemetiin saattanut Israelin ilmavoimien KC-135 suoritti ylilennon, jonka jälkeen palasi takaisin Israeliin. Lupabyrokratia lienee ollut jonkinmoinen kun Israelin ilmavoimat lentää Keski-Eurooppaan Herculeksella, kahdella F-16:lla ja niiden ilmatankkauskoneella. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 12, 2010 Ainakin Turkish Stars sai kovemmat taputukset yleisöltä . Minun mielestä molemmat esiintyvät hyvin. Turkkilaiset ovat kehittyneet ja sveitsiläiset laittavat hommat wanhalla rutiinilla. Olisikohan Turkish Stars lentänyt Suomessa sunnuntaina, jos olisivat lauantaina lentäneet yleisön päällä (peilikuvaparin kaarto)? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 12, 2010 Suuret kiitokset kuvista, ollut mahti show Hyvin olet saanut napattua kuvat taitolentoryhmien kohtaamisista ja hajotuksista. Slovakkien digicamo näyttää sopivan ainakin taustan puihin Onko noita Mirage F1:en tapaisia valeohjaamoja paljon maalattuna maailmalla? Muistaakseni nähnyt ainakin kanadalaisessa Hornetissa vastaavan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 13, 2010 Mahtava reportaasi taas Jukalta Uskomaton näytös, tonne pitää lähteä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 13, 2010 Hyviä kuvia mutta minusta tuota määrää voisi hieman tarkistaa kun nyt ei jaksa katsoa edes kolmasosaa. Toisaalta sekin voi omaan mielipiteeseen vaikuttaa että itsellä olis tuolta 4900 kuvaa käymättä läpi. :'( Keskiviikko kyssäri: Kuinka monta henkilöä tarvitaan käynnistämään turkkilaisten NF-5:n? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 13, 2010 Kas BAF sitten joutui käyttämään harmaavarpusta sen nätin siniraidallisen sijaan, sääli. Slovakit on näköjään kokeilleet noita digi-camoja oikein urakalla, viime vuoden Radomissa niillä oli mm. digi Mi-8 (17?) Ei ihan sää sitten suosinut tuolla, harmaassa kelissä harmaiden koneiden saaminen irti taustasta menee aika säätämiseksi. Sotaväsymystä alkaa olemaan jo tässä vaiheessa kesää ilmassa, mitenkähän tonne Manseen jaksaa raahautua, kun pitäisi vielä senkin jälkeen käydä yhdessä reissussa... Kiitos kolmesta näytöksestä, sillä enää en jaksa jonottaa ja seistä passissa kahdeksan tuntia syömättä ja klusematta . Suomalaisissa näytöksissä on se hyvä puoli, että täällä ei riitä koneita nonstoppina aamu yhdeksästä ilta seitsemään. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 13, 2010 Kas BAF sitten joutui käyttämään harmaavarpusta sen nätin siniraidallisen sijaan, sääli. Ei ihan sää sitten suosinut tuolla, harmaassa kelissä harmaiden koneiden saaminen irti taustasta menee aika säätämiseksi. Mitch lensi sunnuntaina varsinaisella näytöskoneella. Sää ei ihan niin huono, lauantai aamuna ja paikoin sunnuntaina oli huonompaa keliä. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 13, 2010 Hyviä kuvia mutta minusta tuota määrää voisi hieman tarkistaa kun nyt ei jaksa katsoa edes kolmasosaa. Hear, hear! Kuvat on hyviä, mutta kymmenesosa tuosta määrästä tänne postattuna olisi jo sekin ollut sopiva. Loppuja voi näytellä jossain tapahtumassa/kavereiden kesken/nysvätä kotona. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 13, 2010 Mä oon eri mieltä, kuvia vois olla vaikka vieläkin enemmän varsinkin kun ovat näin laadukkaita... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 13, 2010 Keskiviikko kyssäri: Kuinka monta henkilöä tarvitaan käynnistämään turkkilaisten NF-5:n? Sen verran miehiä, jotta jaksavat työntää käyntiin. Kuplavolkkariin riitti 2 + kuljettaja, joten vastaan 10 + pilotti. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 18, 2010 Olihan tuolla "hieman" ihmeteltävää http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?p=428963#p428963 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 18, 2010 En osaa päättää onko tuo harmaa digicamokuvio hieno vai ruma. Omituinen ainakin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 18, 2010 Eipä Jukan settiin ole juuri lisättäviä lentävistä koneista, koska menee muuten niin toistoksi. HuAF:n Gripenit rivissä. Nämä koneet osallistuivat lopun taistelunäytökseen. [ attachment removed / expired ] Ukrainan "Szu-27" ei harmittavasti lentänyt lauantaina eikä sunnuntaina. Odotin Kecskemetistä mm. Flankerin näkemistä ilmassa. No, ei makiaa mahan täydeltä. [ attachment removed / expired ] Sveitsin ilmavoimien F/A-18C Hornet. Käkikellomaan HN veti huomattavasti aggressiivisemman esityksen kuin spanielien vastaava härveli, jonka esityksen aikana alkoi tosissaan unettaa. Miksei Pölhölässä osata peeärrää niin hyvin, että saataisiin tällaisia vakaimia? [ attachment removed / expired ] Vihanpitovälineitä oli näytteillä useampiakin. Tässä AIM-9M-lähitaisteluohjuksen treeniversio CATM-9M. [ attachment removed / expired ] AIM-120 AMRAAMin harjoitusversio, CATM-120C. [ attachment removed / expired ] Frecce Tricolori lensi viimeisenä ennen taistelunäytöstä Pavarottin hoilatessa taustalla. [ attachment removed / expired ] Taistelunäytöksessä lensivät nämä MiG-29:t. [ attachment removed / expired ] Gripen saattamassa An-24-kuljetuskonetta kentän ylle. Anjuska jatkoi tästä laskukierrokseen. [ attachment removed / expired ] MiG-29 nakkelemassa soihtujaan esityksen päätteeksi. [ attachment removed / expired ] Tällainen veijari istui loppunäytöksessä erään Gripenin takapenkillä. [ attachment removed / expired ] MiG-kuski näyttää, mikä on meininki. Kannatti ehdottomasti käydä! [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 18, 2010 MiG-kuski näyttää, mikä on meininki. Kannatti ehdottomasti käydä! Heh, hyvin näkyy tuon MIGin paneelit tuossa kuvassa Tosi tasaista pintaa... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 18, 2010 Eiköhän tässä ole kyse tapauksesta "vis potentia qualitas - voima korvaa laadun". Samannäköisiä ne oli Rissalassa vierailleet 29:t vuonna 1986 ja 1989 kyljiltään - tosin edellisessä niitä ei päässyt edes lähelle katsomaan, mutta silti ne jäi mieleen... Ja näköjään Jon Laken MiG-29-kirjassa (Osprey) on kommentteja samasta käsinniittauksen taidosta... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Elokuu 18, 2010 Slovakit on näköjään kokeilleet noita digi-camoja oikein urakalla, viime vuoden Radomissa niillä oli mm. digi Mi-8 (17?) Slovakia - Air Force Mil Mi-17 0808 näytti viime vuonna tältä: [ attachment removed / expired ] (kahdesta erillisestä fotosta Huginilla yhdistelty "laajakuva" , varmaan tosta idea kuitenkin selviää ) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla