Jani Salo

Richard Burns Rally

14 viestiä aiheessa

moi

Tuossa olen muutaman päivän opetellut ajamaan rallia Richard Burns Rallyn Driving Schoolissa. Kaikki muut kokeet ovat mennet läpi paitsi se viimeinen Advanced rata. Siinä siis pitää ajaa EK alle 84s että päsee läpi.

Olen tuota jo kaksi päivää yrittänyt ja koskaan en ole päässyt alle 84 sekunnin. Olen varmaan jo yli 100 kertaa tuon stagen vetänyt ja kurvit sun muut kohdat on hyvin tiedossa.

En ole missään pelissä ollut näin jumissa kuin RBR:n Driving Schoolissa.

Onkos muilla tuota peliä pelanneilla ollut sama ongelma ? Cheatteja en tuossa viitsi käyttää ja tarkoitus olisi ajamalla tuo 84 s saavuttaa. Peli on todella upean näköinen eikä nyi ollenkaan.

Pitänee kai vielä Aliaksen jälkeen tuota stage testiä ajaa että menee läpi ja pääsee oikeisiin kilpailuihin. Ärsyttää tuollaiset pakolliset Driving Schoolit >:( jos ei pääse läpi ei sitten pelaa :P

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taisi itselläkin mennä tyyliin pari päivää siihen, että tuon testin pääsin läpi. Vaikeinta oli tajuta se, että koko ajan ei tarvitse pitää kaasua pohjassa, että tulosta syntyy. On muuten pirun hyvä peli, mutta Rome:Total Warin takia RBR:n pelaaminen jääny vähälle. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistäs olet Rome Total Warin saanut ? Sehän julkaistaan suomessa vasta huomenna ;)

On aika kinkkinen tuo Special Test Stage... Alkaa vähitellen mennä hermot.

Pitää vaan opetella ne mutkat ja se yksi 90:n käännös kunnolla, niissä menee muutama sekunti.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ajoin nuo testit läpi samana päivänä ratti/polin ominaisuuksilla varustettuna. Se on vaan yksi taitolaji sekin tuo ajaminen. Itse olen noita rallipelejä pelaillut ensimmäisistä CMR ja Rally Sportista saakka. Kyllä se realistisuus on näissä nykyisissä rallipeleissä otettu huomioon pirun hyvin. Esim. kun kokeilin tuota RBR näppäimillä, siitä ei tullut yhtään mitään. Kun taas CM vastaavasti tuo ajo onnistuu helposti näppäimistöllä, mutta tuo realistisuus on vielä hakoteillä CMR verraten RBR:ään. Että kyllä se Jani sullakin menee ennemmin tai myöhemmin läpi.Itse olen tällä hetkellä Jaappanissa rallyä johtoasemissa vetelemässä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmeisesti tuo RBR on toteutettu realistisemmin kuin Colin 2005. Aiankin mitä Murosta olen lukenut niin tuo Colin 2005 olisi enemmän arcade maisempi.

Itselläni ei vielä ole rattia ja polkimia joten näppiksellä sitä vielä ajellaan. En tosin viitsi yhden autopelin takia rattia ostaa. On kyllä todella kauniin näköinen tämä RBR. Täytyy vaan sitten harjoitella tuota rataa. Onhan tässä viikonloppu aikaa. Tosin tämä sitten jää vähemmälle kun saan postista tuon Rome Total Warin maanantaina :D

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmeisesti tuo RBR on toteutettu realistisemmin kuin Colin 2005. Aiankin mitä Murosta olen lukenut niin tuo Colin 2005 olisi enemmän arcade maisempi.

Itselläni ei vielä ole rattia ja polkimia joten näppiksellä sitä vielä ajellaan. En tosin viitsi yhden autopelin takia rattia ostaa.

Merkillisen hyvä pointti. :) Eihän noita tosiaan voi edes samana päivänä verrata keskenään. Muuten kannattaa se ratti käydä hakemassa heti huomenna. Et tule nimittäin katumaan.

Ainut huono puoli oli se että peli piti warettaa. Näin ne pelifirmat nykyään pakottavat tekemään. Nimittäin noiden kopiosuojausten takia pelin levy ei suostunut toimimaan asemassani. Tästä lähtien oon warettaja hyvällä omalla tunnolla. No käypähän ainakin halvemmaksi.

Pistäkääs jotain aikoja vaikka Rally School -pätkältä. Itelle menee aikaan 1.17.23.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

argh, tuon viimeisen stagen aika viime yrittämällä oli 1:25:05 :( Vielä kun sais vähän yli sekunnin nipistettyä jostain niin pääsisin läpi.

Alkaa kyllä nuo kopio suojaukset kieltämättä menemään yli joissakin peleissä. Itse käytän joittenkin pelien kanssa Daemon Tools ohjelmaa joka helpottaa hiukan.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

just. ja kello taas yli neljän. no sain parin tunnin tahkoomisen jälkeen scoolin läpi. toi murheenryyni vimoinen meni kolmannella yrittämällä, eli ei paha.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Parilla yrittämisellä meni läpi (ratti+polkimet) aika 1.17.59. Hemmetin hyvä peli, ja aikas realistinen ajokäytökseltään, paitsi jarru ominaisuudet. Ei pysty pitämään jarrulla luistoa niin kuin oikeassaelämässä. Hyvä peli kun jää ralliharrastuksen jälkeen virtaa ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli ostettua RBR tänään Anttilasta tarjouksesta hintaan 9,95 euroa.

Pakko sanoa, että on muuten todella hyvän, joskin vaikean tuntuinen rallipeli! Ratilla ja polkimilla olen nyt vääntänyt noita ajokoulun testejä lävitse ja muuten ovat kohtuu simppeleitä, mutta juuri tuo viimeinen testi on todella hankala. Joka kerta tulee yliyritettyä jossakin kohtaa ja aina paukkuu pellolla.

No, ei auta kun treenata vaan. Ei kai sitä tulla tommimäkiseksi pelkkää Colin McRay rallia pleikkarilla pelaamalla...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikähän perhana tuossa on, että ratti ja polkimet ei ota toimiakseen tuossa RBR:ssä. Ilmottaa kylmästi vaan, conflict akseleissa kun yritttää viritellä kaasua ja jarrua ja samoiten myös kääntämisen oikealle ja vasemmalle.  >:(

Sitten on vielä jännä, että se ilmottaa polkimille Z-akselin. Eikös sen pitäis olla Y-akseli? X ratille ja Y polkimille? Mutta EI!!!!

-Fobba-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikähän perhana tuossa on, että ratti ja polkimet ei ota toimiakseen tuossa RBR:ssä. Ilmottaa kylmästi vaan, conflict akseleissa kun yritttää viritellä kaasua ja jarrua ja samoiten myös kääntämisen oikealle ja vasemmalle.  >:(

Sitten on vielä jännä, että se ilmottaa polkimille Z-akselin. Eikös sen pitäis olla Y-akseli? X ratille ja Y polkimille? Mutta EI!!!!

-Fobba-

Hmmm.... ??? Katso että polkimet (jarru ja kaasu) ovat eri akseleilla, niin voit tehdä "skandinaavisen jarrutuksen". Tarkista myös Windowsin puolelta, että siellä on kalibroinnit kunnossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten nuo näppiksen asetukset täytyy olla että toimis, kun ei satu rattia ja polkimia olemaan? Vaikka laitoin left ja right näppäimille vasen ja oikea, auto ei silti ole halukas kääntymään  >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään