Guest arttula

Flybook

11 viestiä aiheessa

Terve

No nyt se sitten on kotona :D Uusi Flybook -minikannettava. Tuo on minulle vallan oiva ratkaisu, koska olen jo pitempään kaivannut hieman pienempää vempelettä reissuilleni. Alkutuntuma on positiivinen. Transmetan prossun nopeus on ihan riittävä esim. esitysten pyörittämiseen. Pelikäytössä en vielä ole sitä ehtinyt kyykyttämään.

Tuon laitteen varustelu on aika monipuolinen. Koneestani löytyy Bluetooth, WLAN ja GPRS.

Mutta sitten itse ongelmat: Ostin samalla WLAN-tukiaseman (Belkin), koska haaveilin voivani surffailla sohvalta käsin. Millään en vaan saa nota keskustelemaan keskenään, vaikka miten konffaisin tukiaseman. Tietokone ei kertakaikkiaan löydä yhtään verkkoa mistään :-\

Yhtä lailla olen pulassa GPRS-yhteyden kanssa. Soittaminen onnistuu, joten kortti siis toimii, mutta netin käyttö ei.

Bluetoothin kanssa ei ole ollut mitään ongelmia - ehkä siksi, etten ole sitä vielä kokeillut käyttää :P

Osaisiko joku guruista antaa jokinlaista vinkkiä...

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

WLANia en ole koskaan virittänyt, joten siitä en kauheasti osaa viisastella. Onhan siinä koneessa WLAN käynnissä noin fyysillisesti? Se kun on kytkettävissä päälle ja pois.

GPRS:ää tunnen vähän paremmin. Onhan ensinnäkin kännyliittymässäsi dataominaisuudet kytkettynä? Kännyn GPRS-modeemiasetuksiin pitää laittaa yhteysosoite, joka Soneralla on "internet". Koneelle pitää asentaa puhelimen modeemiajuri ja mahdollisesti vielä lisäksi modeemiasetuksissa käydä lisäämässä puhelin modeemiksi infrapuna- ja/tai bluetoothyhteydelle. Yhteys sitten muodostetaan kuten modeemiyhteys, puhelinnumeroksi laitetaan *99# tai *99***1#

Niin tai jos sulla on korttimallinen kännymodeemi, niin silloin tietty noita koneen ja puhelimen välisiä yhteyksiä ei tarvii määritellä, se varmaan näkyy modeemina ihan sillä kun heittää sisään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka

Ja kiitos, Esa ! Homma rupesi pelittämään GPRS:n osalta, kun soitin Soneralle. GPRS:n piti olla aktivoituna liittymässäni, muttei se kuitenkaan ollut. Nyt siis toimii :D

WLAN tökkii edelleen :( Pitänee hakea ammattiapua :P

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ÄRRRHH !!!! >:(

Olen nyt tosiaan tapellut tuon WLANin kanssa. En tiiä, onko vika koneessa, vai WLAN-bridgessä. Vaikka miten laitana asetuksia, ei verkkoa löydy >:(

Osaakos kukaan auttaa - jos ei muuten, niin edes hyvällä linkkivinkillä ? Karmaa palkinnoksi. Tai iso tuoppi, jos ikää riittää, eikä maantieteelliset esteet ole ylitsepääsemättömät :P

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ÄRRRHH !!!! >:(

Olen nyt tosiaan tapellut tuon WLANin kanssa. En tiiä, onko vika koneessa, vai WLAN-bridgessä. Vaikka miten laitana asetuksia, ei verkkoa löydy >:(

Osaakos kukaan auttaa - jos ei muuten, niin edes hyvällä linkkivinkillä ? Karmaa palkinnoksi. Tai iso tuoppi, jos ikää riittää, eikä maantieteelliset esteet ole ylitsepääsemättömät :P

Arttu

Jos on mahdollisuus niin kokeile laitetta toisessa WLAN-verkossa.

Olethan katsonut ettei koneessa ole sinihammas/gprs päällä samaan aikaan? (Windozessa kellon vierestä löytyvä F-logo)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro

Joo, ei ole sinihammas päällä. Pitänee vissiin etsiä jostain toinen WLAN-verkko. Itse asiassa tuo määrittelemäni verkko kyllä ilmestyy Flybookin verkkoasetuksiin, mutta ei se pysty kirjautumaan siihen. Siksi epäilen (poikkeuksellisesti :P) etten vaan osaa... :)

Arttu

Jos on mahdollisuus niin kokeile laitetta toisessa WLAN-verkossa.

Olethan katsonut ettei koneessa ole sinihammas/gprs päällä samaan aikaan? (Windozessa kellon vierestä löytyvä F-logo)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi Arttu,

Väsäsin eilen ensimmäisen WLAN-verkkoni, ja kyllä siellä reitittimessä on asetus poikineen, joista jokin voi olla pielessä.

Vähäisellä kokemuksellani ei tule mieleen, kuin että jos päällä on jokin salaus (esim. WEP) että avain on sama kummassakin laitteessa.

Jaana

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeiles vielä että otat kaikki suojaukset pois :o sekä reitittimestä että flybookista.

PS. Mitä olet muute mieltä flybookista? Sopivan kevyt? Entä mites näyttö, onko mielestäsi liian pieni taikka vastaavasti liian iso natiivireso että menee ihan tihrustamiseksi??

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka

ÄRRMMFF !! Joo, ei tunnu toimivan. Ei sitten mikään konfiguraatio :(

Ostin hätäpäissäni pöytäkoneeseeni myös WLAN-kortin, josko tuo Flybook vaikka olisi jotenkin rikki. Olen kokeillut kaikki mahdolliset konfiguraatiot tuon tukiaseman kanssa, mutta turhaan: "Kantoalueella ei ollut langattomia verkkoja". Alkaa pikkuhiljaa usko mennä. Voisikohan tuo tukiasema olla rikki ?? Flybookin WLAN tunnisti kyllä työpaikalla verkon, muttei pystynyt siihen liittymään, joten sen pitäisi ilmeisesti toimia.

Muuten Flybook tuntuu aika mukavalta peliltä. Sopivan kokoinen ja riittävän nopea tarpeisiini. Kosketusnäyttö on aika näppärä, ja reso on riittävä - jopa näin vanhalle miehelle :P Ja ennen kaikkea: Herättää kateutta kavereiden piirissä ;D

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka

Juu, löytyy ÄÄkköset ja ÖÖkköset ihan normaalisti.

Arttu

Onko FB :ssä skandinäppis?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään