Guest maria

Liikennelentäjä ammattina

9 viestiä aiheessa

Moi!

Olen jo tovin seuraillut täällä käytyjä keskusteluja suurella mielenkiinnolla, sillä lentäminen ja ilmailu on ollut lähellä sydäntä

jo pienestä lähtien.. Mutta valitettavasti elämä on vienyt vähän toisia polkuja. Olin jo osittain haudannut haaveeni liikennelentäjän urasta, kunnes hiljattain käydyn keskustelun myötä aloin pohtia asiaa uudelleen, onko sittenkään liian myöhäistä, voisinko sittenkin toteuttaa haaveeni.. ?  :D

Haluaisin kuitenkin saada selvyyden muutamaan mieltä askarruttavaan kysymykseen alalla olevilta tai enemmän asioista tietäviltä..

- Ensinnäkin, miten olette saaneet yhdistettyä työn ja perhe-elämän? Ja mitä mieltä puoliso on työstänne? Itse olen kolmen pienen lapsen äiti.

- Minkälainen tulotaso aloittelevalla perämiehellä on, noin? Pohdin taloudellista selviytymistä jos/kun joudun ottamaan valtavan opintovelan ja lisäksi on maksettavana asuntolaina ja perheen muut normaalit kulut..

- Minkälaisilla reiteillä yleensä aloitellaan? Kotimaa, pohjoismaat? Kuinka pitkiä päivät yleensä ovat? Itse teen nyt vuorotyötä, lähinnä yövuoroa ja 12 tuntisia päiviä.

- Onko kotikaupungilla merkitystä? Itse asun nyt Tampereen seudulla ja mietin, onko mahdollista lentää esim sellaisia reittejä jotka lähtevät Tampereelta? Ymmärtääköhän kukaan tätä kysymystä, toivottavasti..  :-\

- Ja viimeiseksi, onko 30-vuotias jo liian vanha vasta aloittamaan hommat? Itseasiassa vähän yli sillä pääsisin hakemaan koullutukseen vasta 2 vuoden päästä..  :-[

Kiitos jo etukäteen kaikista vastauksista, arvostan niitä todella  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

liian vanha et varmaankaan ole... menen susta muutaman vuoden edellä ja juuri olin lennonjohdon koulutuksen pääsykokeissa, tosin en ensimmäistä koetta pidemmällä. ehkä ensi vuonna uudelleen, tai seuraavassa haussa... :)

unelmiaan pitää aina yrittää toteuttaa, mä uskon siihen vahvasti. Koskaan ei ole liian myöhäistä.

sitäpaitsi, jos lapset ovat nyt pieniä, 2 vuodenpäästä kun pääset hakemaan, he ovat jo vähän isompia, ja kun valmistut, vielä isompia... ei mikään mahdoton yhtälö sekään :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä minun mielestäni on hyvä ollakin jo vähän vanhempi kun liikennelentäjäkoulutukseen hakee. Silloin on jo elämänkokemusta takana ja mahdollisesti myös joku muukin ammattitutkinto alla, mikä on vain plussaa lentäjäopinnoissa. Itse olen myös meinannut hakea liikennelentäjäkoulutukseen kahden vuoden sisällä. Onhan tuo mahdollinen lainanmaksu aina vähän arveluttavaa, että miten siitä selviää, mutta onhan se kuitenkin panostus omaan tulevaisuuteen ja hankitaan niitä veneitä, mökkejä ja autojakin lainoilla, niin miksei itselle voisi hankkia sillä tavoin ammatinkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

sitäpaitsi, jos lapset ovat nyt pieniä, 2 vuodenpäästä kun pääset hakemaan, he ovat jo vähän isompia, ja kun valmistut, vielä isompia... ei mikään mahdoton yhtälö sekään :)

Näinhän mä tätä vähän ajattelin, nuorimmainenkin olisi jo koululainen siinä vaiheessa, kun mä itse valmistuisin..  :) jos nyt oletetaan, että tästä suoraan sisään pääsisin!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko kellään tietoa millaisilla arvosanoilla voisi päästä sisään johonkin näistä kolmesta paikasta? Onko fysiikka ja pitkä matematiikka aivan pakolliset, vai onko mahdollisuuksia päästä sisään "palikkamatikalla" ja ilman pitkän fysiikan opintoja?  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

no mä en oo käyny kuin palikkamatikan, tosin en oo sisällä mutta hakenut oon kyllä, tosin lennonjohtokoulutukseen tänä keväänä. Ei kai se noista kiinni ole, vaan yleisesti soveltuvuudesta sitten pääsykokeissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja mun mielestä ihan lyhytkin riittää..Arvosanojen kuitenkin kai pitää olla vähä paremmat kun pitkän lukeneilla..Fysiikkakin on hyvä olla hallussa, eli pari ylimääräistä kurssia pakollisten lisäksi on paikallaan..Mut se soveltuvuus kai on se tärkein..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään