Tuomas Kuosmanen

Radiosuunnistustraineri

4 viestiä aiheessa

FS2004 on tietty mitä mainioin tapa treenata radiosuunnistusta, mutta tässä on kanssa kiva härveli:

http://www.visi.com/~mim/nav/

"Tim's Air Navigation Simulator"

Toi on muuten semmoista touhua, että saa olla oikeasti tarkkana kun esim. just tommosta holdia ajelee käsin. Ja vielä kun piilottaa sen oman lentokoneen symbolin, mutta pistää "tracen" päälle, voi sitten harjoituksen jälkeen katsoa miten sujui :)

holding.png

Eli tuossa on tultu ylemmän sinisen VORin radiaalia pitkin punaiselle, ja tehty rinnakkaisliittyminen odotuskuvioon, enemmän tai vähemmän taiteen sääntöjen mukaan. Eka kierros on sitten mennyt vähän puihin kun en tajunnut heti korjata takaisin radiaalille (mä kun en mitään IFR-juttuja ole kauheasti tehnyt :)) mutta sitten tuo tuntui sujuvan suht OK..

Kokeilkaas miten onnistuu.. Tuo on muutenkin kiva jos töissä on tylsää tms :) ja haluaa vähän treenata radiosuunnistuksen perusteita. Noita vorreja voi raahata eri paikkoihin hiirellä, samoin konetta, ja 1 ja 2 näppäimiä painelemalla saa vaihdettua mittareita / majakoita (ADF,VOR,HSI,RMI)

Pistäkääs kanssa screenshottia kuvioistanne ;)

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, ei se tyynellä mitään hirmu vaikeeta ole. Tolla MIKin simulla on loistava treenata kaikkia tämmösiä kanssa kun kaikki hallintalaitteet ja avioniikat on oikeilla paikoillaan.

Tässä olen kaverin kyydissä kun treenataan holdausta Porvoolla oikealla koneella.

aag.sized.jpg

Mutta kamoon nyt virtuaali-ifr-hemmot! Ei tää nyt niin vaikeeta ole vaikka tosta puuttuukin FMC, uskaltautukaa nyt joku kokeilemaan edes ;)

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm, ehkä mä ajan tuota väärin, mutta kyllä se mulla rupesi toistamaan itseään ekojen lenkkien jälkeen...

[ Attachment removed / expired ]

Oikealla koneella sitten ei tuollaista jälkeä syntyisikään. ;)

MikkO

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään