Juha-Matti Lavonen

Lufthansan Airbus A380 Helsinkiin 15.9.2010

232 viestiä aiheessa

Kaikki kiitotiet on varmasti riittävän pitkiä ;)

 

ja käyttää varmaan sitä kiitotietä mikä on käytössä laskuihin ko. päivänä .. atis ja skannerihan sen kertoo sit lähempänä tarkemmin minne tulee  :P:laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jossakin on kyllä nyt tiedotus mennyt päin seiniä. Tänään 22R varrella parikin henkilöä tuli kyselemään koska A380 lähtee. Vastausta "kahden viikon päästä" ei tuntunut kukaan käsittävän...  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jossakin on kyllä nyt tiedotus mennyt päin seiniä. Tänään 22R varrella parikin henkilöä tuli kyselemään koska A380 lähtee. Vastausta "kahden viikon päästä" ei tuntunut kukaan käsittävän...  :-\

 

Äkkiseltään epäilisin kyselijöitä itseään (tai sitten jossain on tosiaan informoitu väärin). Omiin silmiin ei ainakaan ole osunut infoa, että koneen lähtö olisi (ollut) jo tänään...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jossakin on kyllä nyt tiedotus mennyt päin seiniä. Tänään 22R varrella parikin henkilöä tuli kyselemään koska A380 lähtee. Vastausta "kahden viikon päästä" ei tuntunut kukaan käsittävän...  :-\

 

Aijai, naapuritkin tossa kyselivät, että menetkö kuvaamaan sitä jättibussia. Liekö sitten Hesarin tarinasta unohtunut päivämäärä laittaa mukaan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Juu, Ilkan Luftismailiin viitaten, tällaisen minäkin sain LH:n kantisnewsletterissä:

 

"The biggest passenger jet in the world comes visiting Helsinki Vantaa

 

The Airbus A380 is the biggest aircraft in the world and represents the dawn of a new era in air travel. On 15 September this giant of the skies is planned to come visiting Helsinki Vantaa as part of a so called line training. Anyone fascinated by flying should not miss the opportunity to see one of the Lufthansa A380's landing on Vantaa at 14:45 o'clock. A Literally BIG welcome to you to be part of this! Date subject to change due to line trainings always depend on aircraft availability."

 

Mukana linkit:

 

Planespotting

http://konzern.lufthansa.com/en/themen/planespotter.html

 

Interesting facts and figures, pictures and films on the Lufthansa A380

http://a380.lufthansa.com/TAKEPART/#/DE/EN/HOME

 

Lentämisen sivistysmaissa osataan hienosti huomioida myös aihepiiristä kiinnostunut yleisö (toisin kuin eräissä muissa maissa...).

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tästä voinee ymmärtää, että kone tulee jonnekin muualle, kuin sinne ständille 905. Siellä se on vaan kaikkein vaikeimmin nähtävissä.

No mitenköhän se Lufthansa siitä päättää mihin kone pysäköidään täällä? ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mistä minä tiedän, tuo oli vain toteamus.  ::)

Niin niin, viittasinkin siihen "Lufthansan mukaan..." ...

 

Tekisivät kuten silloin joskus sen yhden kokouksen aikaan, kun koneet oli parkkeerattuna kiitotielle 15/33 ;D Siihenhän se mahtuu? Lähtiessä heittäis AP2:lla ympäri ja silleen... ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin niin, viittasinkin siihen "Lufthansan mukaan..." ...

Joo ei mitään, meni jo....  :-[

 

Finavialtakin olisi kiva jotain ennakko tietoa ständistä saada, tosin ei vielä ole Helsinki-Vantaan sivuilla mainintaa edes koneen tulosta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo ei mitään, meni jo....  :-[

 

Finavialtakin olisi kiva jotain ennakko tietoa ständistä saada, tosin ei vielä ole Helsinki-Vantaan sivuilla mainintaa edes koneen tulosta.

 

Ei se ole Suomessa niin tärkeää tiedottaa mokomista.. Maailmalla tiedetään paremmin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos A380 kerran tulee lähinnä medikaalien tai muiden erikoistapausten varalta poikkeamaan, miksi se vietäisiin hankalimpaan mahdolliseen paikkaan? Siksikö, että siellä sattuu lukemaan asfaltissa "A380"?

Eikö kaikki isot medikaalikoneet pysäköidä jokseenkin aina siihen yhteen ja samaan ruutuun 15/33:n suuntaisesti?

 

Jos lentokone diverttaa medikaalin tai jonkun muun takia mille vaan lentoasemalle niin kiire on se mikä määrää pysähdyspaikan. Ei se missä ne "yleensä" ovat.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei se ole Suomessa niin tärkeää tiedottaa mokomista.. Maailmalla tiedetään paremmin.

 

Niin naurettavaa kun suomalainen kekkosaikainen salailupolitiikka onkin niin maailmalla tiedetään se jota suomessa salaillaan, niinhän se aina on ollut.

 

Maailma on nyt, (pilkku) ja Suomi tulee 10 v. päässä. Valitettavasti.  ;D

 

Kuitenkaan kenenkään tuskin annetaan tehdä markkinakojukujaa sinne missä kone seisoo. Siinä matkalla nurmikon yli varmaan makkara ja A380-roju maistuisui jopa Vipeille. Finavia ei vaan ymmärrä mitä on business, voisihan sinne värvätä mervi makkarapaistajan koneen viereen periaatteella joka makkara maksaa 4e josta 9e menee Finavian kassaan.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos lentokone diverttaa medikaalin tai jonkun muun takia mille vaan lentoasemalle niin kiire on se mikä määrää pysähdyspaikan. Ei se missä ne "yleensä" ovat.

 

Nii-in, lennonjohtaja se taitaa olla joka paikan määrää. Ja Vantaalla isomman koneen ollessa kyseessä se on lähes aina juuri se yksi ja sama paikka.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nii-in, lennonjohtaja se taitaa olla joka paikan määrää.

 

Vaiko Asematasovalvonta? joka taitaa olla siinä Tornin alemmassa kerroksessa?  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nii-in, lennonjohtaja se taitaa olla joka paikan määrää. Ja Vantaalla isomman koneen ollessa kyseessä se on lähes aina juuri se yksi ja sama paikka.

 

Ei ole vaan se minkä kirjoitin on määräävä tekijä. Kiire ja hätä.

 

Lentokone voidaan pysäyttää vaikka kiitotielle jos tilanne niin vaatii. Vaikka kiitotie on monelle "pyhä alue" niin ihmisiä ollaan kaikki.

 

PS. Lennonjohtaja ei yleensäkään määrää minne kone pysäköidään. Vaikkei sillä nyt tässä olekaan mitään merkitystä mihinkään.

 

Edit: Niko kertoi jo asian tuossa edellisessä.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finavialtakin olisi kiva jotain ennakko tietoa ständistä saada, tosin ei vielä ole Helsinki-Vantaan sivuilla mainintaa edes koneen tulosta.

 

Koittakaa nyt pysyä housuissanne...  :laugh: Nintendotehtaan (ruma) valas tulee käymään, ei sen kummempaa.  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ole vaan se minkä kirjoitin on määräävä tekijä. Kiire ja hätä.

 

Lentokone voidaan pysäyttää vaikka kiitotielle jos tilanne niin vaatii. Vaikka kiitotie on monelle "pyhä alue" niin ihmisiä ollaan kaikki.

 

PS. Lennonjohtaja ei yleensäkään määrää minne kone pysäköidään. Vaikkei sillä nyt tässä olekaan mitään merkitystä mihinkään.

 

Edit: Niko kertoi jo asian tuossa edellisessä.

 

 

 

Niin tai näin. Medikaaleja on tehty monta, eikä konetta vastaan olla taidettu kertaakaan mennä kiitotielle. Alun perin sanomani oli vain, että isot medikaalit ja divertit tulevat Vantaalla useimmiten parkkiin siihen tiettyyn ruutuun. Kyllä sitä tehdä voidaan vaikka mitä ja kenen käskystä, mutta useimmiten on tehty näin.

 

Eiköhän tämä silti jo riitä tästä aiheesta.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin tai näin. Medikaaleja on tehty monta, eikä konetta vastaan olla taidettu kertaakaan mennä kiitotielle. Alun perin sanomani oli vain, että isot medikaalit ja divertit tulevat Vantaalla useimmiten parkkiin siihen tiettyyn ruutuun. Kyllä sitä tehdä voidaan vaikka mitä ja kenen käskystä, mutta useimmiten on tehty näin.

 

Eiköhän tämä silti jo riitä tästä aiheesta.  ;)

 

Jep.  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kertokaas tällaiselle amatöörille mihin sitä Lufthansan doubledeckeriä kannattaa mennä katsomaan. Tässä kejussa on jo esiintynyt monenmoista L:ää ja R:ää, AP2:ta ja muuta. Ne ei kerro meikäläiselle mitään. Eli eikös se ole niin että todennäköisesti se laskeutuu (ja nousee) uusimmalle kiitotielle. Silloin parhaat katselupaikat on Katariinantien varressa pienillä kallioilla aidan takana suurinpiirtein kiitotien keskikohdalla. Tai kiitotien lounaispäässä Tikkurilantieltä noustaan nurmikentälle murskausaseman vierestä. Vai olisko ne Lemminkäisen kalliot paras paikka. Lentoasemalla ei liene enää yhtään paikkaa missä "ei matkustavaiset" voisivat koneita katsella. Eli pysäköityä konetta täytyy tihrustaa jostain kaukaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Eli eikös se ole niin että todennäköisesti se laskeutuu (ja nousee) uusimmalle kiitotielle.

 

Mistäs tämä todennäköisyys on laskettu?

 

Kannattaa ehkä jättää se spekulointi tulo- ja lähtösuunnista sinne 15. päivän aamulle ja tarkkailla mikä on säätila ja mitä on luvassa.

 

Ja voihan tuo tulokin vielä peruuntua.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos kone nousee 22R:ltä eli just siltä uusimmalta kiitotieltä, mikä on useimmiten käytössä niin varmaan paras paikka on kuvata Katriinantien DHL:n varastojen kohdalla olevilta kallioilta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos kone nousee 22R:ltä eli just siltä uusimmalta kiitotieltä, mikä on useimmiten käytössä niin varmaan paras paikka on kuvata Katriinantien DHL:n varastojen kohdalla olevilta kallioilta.

 

Joo tuo on vähän vaikea tapaus; luulen että tuo lähtee kuin nappihousuista taivaalle. Kun ei ole rahtia, ei polttoainetta, ei matkustajia, ja 4 suhteellisen pienitehoista hellaa siivissä; saas nähdä missä kohtaa rotaatio koittaa. Pahin skenaario on meinaa, että siinä missä A333:set nostaa tassua ilmaan, tuosta saa sillon pohjakuvaa.

 

Toinen asia mitä tässä joutuu pohtimaan on valo; tohon aikaa päivästä se ei ole mikään maailman hehkein mistä suunnasta tahansa kuvattuna. Joten mielenkiintoiseksi menee.

 

No we'll see tuleeko tuo ollenkaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo tuo on vähän vaikea tapaus; luulen että tuo lähtee kuin nappihousuista taivaalle. Kun ei ole rahtia, ei polttoainetta, ei matkustajia, ja 4 suhteellisen pienitehoista hellaa siivissä; saas nähdä missä kohtaa rotaatio koittaa. Pahin skenaario on meinaa, että siinä missä A333:set nostaa tassua ilmaan, tuosta saa sillon pohjakuvaa.

 

Melko vikkelästi lähtee täytenäkin, Samin ennustukset voi hyvinkin pitää paikkaansa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Melko vikkelästi lähtee täytenäkin, Samin ennustukset voi hyvinkin pitää paikkaansa.

Ilmabannauksia vaan :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Melko vikkelästi lähtee täytenäkin, Samin ennustukset voi hyvinkin pitää paikkaansa.

 

Pskat lähde, A340 tuntui raketilta A380 verrattuna.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pskat lähde, A340 tuntui raketilta A380 verrattuna.

 

 

Okei, eli se menee tyhjänä vailla matkustajia ja rahtia ja polttoainetta radan päähän asti siis. Selvä. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään