Juha-Matti Lavonen

Lufthansan Airbus A380 Helsinkiin 15.9.2010

232 viestiä aiheessa

Vinkkinä kaikille, joille valaan saapuminen maailman suurimmalle suomalaiselle lentoasemalla aiheuttaa noin pahoja stressioireita ja obsessioita jo päiviä etukäteen: Lähtekää vaikka Frankkiin kuvaamaan sitä.  :thmbup:

Heti jos olisi mahdollisuus. :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitä mä ihmettelen että miksi se ei voi lähteä 22R:ltä?  :o

Aika huonot kuvausmahdollisuudet 22L/04R:lle.  :thmbdn: Täytyy sit varmaan kuvata se kone parkissa.

Miksi turhaan yrittää kuvat konetta ilmassa? Jos se kerran parkeerataan radalle 15/33, saa sen kuvattua joko kotimaan rampista tai Ruskeasannan puolelta. Siellä se liikelentoterminaalin päässä rataa parkissa on. Kotimaan rampissa on vielä se hyvä puoli, että sillan alla voi pitää sadetta kunnes kuulee moottoriäänet ja näkee suuntaperäsimen liikkuvan näin:

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarviiko täällä julistaa jos itseä ei satu kone kiinnostamaan?

Emmä oo mitään julistanu. Pistää vaan vähän hymyilyttämään tällanen massahurmos.  ::)

Muoks. Käsitit mut väärin. Pointtini oli, että koneen saa toki kuvattua muuallakin kuin Helsinki-Vantaalla.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä me ainakin ajateltiin lähteä tampereelta sinne katsomaan, koska kyseistä konetta ei ihan joka päivä näe.

Ei se mikään kaunis ole mutta ainakin isompi kuin paikalliset pirkkalan ryanairit tai fokkerin viiskymppiset..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Emmä oo mitään julistanu. Pistää vaan vähän hymyilyttämään tällanen massahurmos.  ::)

Sorry OT:

"The only difference between men and little boys is the price of their toys" ;)

Olen nähnyt 747:n ensimmäisen vierailun EFHK:lla,  joten tämäkin on pakko nähdä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen nähnyt 747:n ensimmäisen vierailun EFHK:lla,  joten tämäkin on pakko nähdä.

Mikä oli tämän vierailun päivämäärä ja minkä yhtiön kone? Oliko reitillä vai vastaavanlainen promo/testilento?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä oli tämän vierailun päivämäärä ja minkä yhtiön kone? Oliko reitillä vai vastaavanlainen promo/testilento?

Arvaan ennen kuin Klaus ehtii vastata... SAS:n 747 lentonäytöksessä Helsingissä vuonna 197x?

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Arvaan ennen kuin Klaus ehtii vastata... SAS:n 747 lentonäytöksessä Helsingissä vuonna 197x?

Juha

Ei mun tarvi vastata, asia on puitu jo foorumilla Jumbot EFHK:lla -ketjussa .

Tästä alkoivat jumbojen EFHK vierailut:

SAS Boeing 747-283B SE-DDL "Huge Viking" 25.08.1972

Silloin oli ISO Helsinki International Airhow ja SAS toi koneen näytille.  :thmbup:

Harmittaa kun en silloin jaksanut jonottaa sisään koneeseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi turhaan yrittää kuvat konetta ilmassa? Jos se kerran parkeerataan radalle 15/33, saa sen kuvattua joko kotimaan rampista tai Ruskeasannan puolelta. Siellä se liikelentoterminaalin päässä rataa parkissa on. Kotimaan rampissa on vielä se hyvä puoli, että sillan alla voi pitää sadetta kunnes kuulee moottoriäänet ja näkee suuntaperäsimen liikkuvan näin:

Juha

Mitä jos se sittenkin parkkeerataan 1-hallin nurkille? ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Finavia päivitty sivuilleen tiedot noususuunnista, kuten lupasikin:

Koneen noususuunnat

A380-koneen arvioitu lähtöaika (off-block) on kello 16.45. Se käyttää lentoon lähdössä ykköskiitotietä suuntaan 22L. Jos tuulee pohjoisen ja idän välistä, käytetään suuntaa 04R.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä me ainakin ajateltiin lähteä tampereelta sinne katsomaan, koska kyseistä konetta ei ihan joka päivä näe.

Toi on vielä pientä, me sentään lennetään Kuopiosta vartavasten ton takia  :thmbup:

Missäs se muuten löytyy se arvonta? Ei ainakaan mun silmiin osunu mistään. Löytyi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos joku haluaa lehteen, saapui sähköpostilla .... niin yhteyksiä ao. toimittajaan.

---

Hei!

Olen tekemässä keskiviikkona STT:lle lehtijuttua Lufthansan A380 -koneen käynnistä Helsinki-Vantaalla. Kaipailisin sellaista ihmistä, joka olisi menossa spottaamaan konetta jostain kentän aitojen takaa. Haluaisin häneltä keskiviikkona pari kommenttia tunnelmasta jne. puhelimitse. Löytyisikö teidän kautta joku harrastaja, joka olisi menossa paikalle ja voisi kommentoida lyhyesti.

Ystävällisin terveisin

Paula Ropponen

STT-Lehtikuva

Kotimaan toimitus/ reportterit

paula.ropponen (miumaumau) stt.fi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi turhaan yrittää kuvat konetta ilmassa? Jos se kerran parkeerataan radalle 15/33, saa sen kuvattua joko kotimaan rampista

Niin koneen edessä on 10 ATR:ää ja 7 lampputolppaa, hyvät on vinkit :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin koneen edessä on 10 ATR:ää ja 7 lampputolppaa, hyvät on vinkit :thmbdn:

Sun kuvaajantaidoista en sano mitään, mutta itse olen ottanut ko. paikasta satoja onnistuneita kuvia.

Jos mun vinkit ei kelpaa, kertonet mistä kohtaa aidan ulkopuolelta aiot itse koneen kuvata?

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköhän itäpuolella ole parempia paikkoja vähän lähempänä..

Vielä parempia kuvia saa aidan sisäpuolelta, mutta siihen tarvitsee jo työpaikan sieltä.  :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vielä parempia kuvia saa aidan sisäpuolelta, mutta siihen tarvitsee jo työpaikan sieltä.  :'(

Sekä kuvausluvan Asematasolle Finavialta, ja tuskinpa kukaan kentän työnantaja hyvällä katsoo, jos työaikana koneita kuvailee...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, täytyy ainakin lasku käydä kuvaamassa.

Mutta mitäs jos tulee lehdissäkin povattu Suur Myrsky, tuhannet mökit vaarassa ja A380 käy kääntymässä Keilaniemen nurkalla ja toteaa, että ei tonne jaksa mennä tuulten riepoteltavaksi.  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään