Lauri Liuhto

Paristot pois Maglitestä

7 viestiä aiheessa

Nyt meni sormi syvälle suuhun. Kaivoin pitkään käyttämättä olleen Maglite-"tasku"lampun kaapista. Patteripuolen korkkia kun avasi, kuului pahaenteinen suhahdus, sisään oli kertynyt painetta. Ilmeisesti aika on siis tehnyt pattereiden osalta tehtävänsä - jonkinasteista vuotoa on ilmeisesti tapahtunut. Samalla patterit ovat joko pullistuneet, tai vaihtoehtoisesti vuotanut mössö on on liimannut patterit putkeen - eivät tulleet pienellä kopistelulla ulos.

Onko vinkkejä miten saada neljä kappaletta D-kokoisia paristoja pois Maglitestä? Varmaan helpointa olisi, jos siitä toisesta päästä (missä on siis polttimo ja heijastinsysteemit) saisi purettua putken tyhjäksi, mutta nopea vilkaisu ei ainakaan minulle avannut että pääseekö sitä kautta mitenkään käsiksi paristoihin.

--

Lauri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varminta on ostaa uusi. Säästyy aikaa,vaivaa ja ajamyöten myös rahaa. Nim: Kokemusta on. Meni kokorunko puhki kun "korjasin" itse. :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitokset ehdotuksista. Luultavasti ei tosiaan ole taloudellisesti kannattavaa edes tuon putsaaminen. Lopputuloksestakaan ei voi olla varma, voihan olla että paristot ovat vuotaessaan tehneet muitakin tuhoja kuin vain jumittuneet kiinni. Maglite oli aikanaan "helppo" lamppu siinä mielessä, että se antoi kohtuullisen valotehon ja oli erittäin kestävä. Nykyään on led-tekniikka mennyt noista wanhoista polttimo-magliteistä aika pahasti ohi.

Jotenkin kuitenkin ei vaan viitsisi heittää "muuten hyvää" lamppua pois, eli kyllä minä sille jotain koitan vielä tehdä. Sitten Joskus Kun On Aikaa .  ;)

--

Lauri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ajan kanssa hakkasin 6D:n runkoputkea puupalikkaa vasten. Kyllä ne sieltä tuli pois. Tosin ostin kyllä 2D lediversion, valoteho samaa luokkaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nykyään on led-tekniikka mennyt noista wanhoista polttimo-magliteistä aika pahasti ohi.

Jotenkin kuitenkin ei vaan viitsisi heittää "muuten hyvää" lamppua pois, eli kyllä minä sille jotain koitan vielä tehdä. Sitten Joskus Kun On Aikaa .  ;)

Jos runko on kunnossa, niin hanki LED konversio kitti: http://www.amazon.com/gp/product/B001O27C4U/ref=pd_lpo_k2_dp_sr_1?pf_rd_p=486539851&pf_rd_s=lpo-top-stripe-1&pf_rd_t=201&pf_rd_i=B000B7MXTI&pf_rd_m=ATVPDKIKX0DER&pf_rd_r=0VMAB3992WJV0VNFCGT8

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään