Johan Salin

Finnairin koneen lähtö keskeytyi kiitoradalla jo toistamiseen

43 viestiä aiheessa

No nyt tuli selväksi että tapahtunut oli matkustajien vika eikä heidän tule siis reagoida palvelussa tapahtuneisiin merkittäviin epäkohtiin tai heikkoon tiedottamiseen esimerkiksi ostamalla jatkossa vastaavat palvelut sieltä missä alihankintaketju ehkä toimii paremmin.

 

Puhumattakaan että kehtaisivat häpäistä kotia, kirkkoa ja isänmaata moittimalla pyhän Finnairin "palvelua". Passi ja kansalaisuus täytyy poistaa välittömästi, ensimmäisenä korjaavana toimenpiteenä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No nyt tuli selväksi että tapahtunut oli matkustajien vika eikä heidän tule siis reagoida palvelussa tapahtuneisiin merkittäviin epäkohtiin tai heikkoon tiedottamiseen esimerkiksi ostamalla jatkossa vastaavat palvelut sieltä missä alihankintaketju ehkä toimii paremmin.

 

Puhumattakaan että kehtaisivat häpäistä kotia, kirkkoa ja isänmaata moittimalla pyhän Finnairin "palvelua". Passi ja kansalaisuus täytyy poistaa välittömästi, ensimmäisenä korjaavana toimenpiteenä.

 

Ai, sinäkin olit paikalla katsomassa sitä touhua?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaikki tämä on juuri sitä mitä valtaosa matkustajista haluaa.

Lipun hintaan ei saa sisällyttää marginaaleja epätäsmällisyystilanteita varten vaan hinnat pitää prässätä lähes nollatasoon ja samalla tingitään kaikesta, joka ennen oli itsestään selvyyttä. Tämä on markkinavoimien ajamaa läpinäkyvyyttä.

 

Euroopan lentolippujen hinnat ovat niin alhalla että ne eivät siedä yhtään ylimääräistä keksiä eikä alihankintana laskutettavaa kuulutusta. Onneksi lipun hinnalla vielä saa lentokelpoisen lentokoneen.

 

jk

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onneksi lipun hinnalla vielä saa lentokelpoisen lentokoneen.

 

jk

 

Samaa mieltä.Toki en enää ole varma että lipun hinta riittää lentokelpoiseen koneeseen edes.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaikki tämä on juuri sitä mitä valtaosa matkustajista haluaa.

Lipun hintaan ei saa sisällyttää marginaaleja epätäsmällisyystilanteita varten vaan hinnat pitää prässätä lähes nollatasoon ja samalla tingitään kaikesta, joka ennen oli itsestään selvyyttä. Tämä on markkinavoimien ajamaa läpinäkyvyyttä.

 

Euroopan lentolippujen hinnat ovat niin alhalla että ne eivät siedä yhtään ylimääräistä keksiä eikä alihankintana laskutettavaa kuulutusta. Onneksi lipun hinnalla vielä saa lentokelpoisen lentokoneen.

 

jk

 

Tämän kyllä pitäisi olla ihan päinvastoin jos ajattelee yhtiön harjoittamaa viestintää alkuvuodesta 2010 alkaen sekä yhtiön omilla sivuilla tarjottavana olevia lippuhintoja.

 

Tosin me asiakkaat (etenkään me potentiaaliset tulevat entiset asiakkaat) ei olla tietysti missään vastuussa lentoyhtiön oletettavista veloista tai siitä että palleja ei saada täytettyä.

 

Kyllä mahtaa mennä muilla yhtiöillä sitten surrrrrrrrrrrrrrrrrrkeesti!  ;D  

 

  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Edelleen tiedustelisin, täällä kun näitä maailmaa nähnneitä on, toimivatko muut eurooppalaiset eri tavoin vastaavassa tilanteessa, ne jotka matkustavat ilman tuulipukua eivätkä puhu suomea?Ettei vaan olisi nyt sarvikuonojen maa syndrooma menossa toisilla täällä. ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Edelleen tiedustelisin, täällä kun näitä maailmaa nähnneitä on, toimivatko muut eurooppalaiset eri tavoin vastaavassa tilanteessa, ne jotka matkustavat ilman tuulipukua eivätkä puhu suomea?Ettei vaan olisi nyt sarvikuonojen maa syndrooma menossa toisilla täällä. ::)

Minun henkilökohtainen käsitykseni on, että tämä ei liity kansallisuuteen, vaan kaikki charter-lentojen asiakkaat ovat samanlaisia maasta riippumatta  :P

 

Charttereiden huono puoli on se, ettei uudelleenreititystä voida tarjota. Minua on peruutusten yms. johdosta uudelleenreititetty useasti, ja omien havaintojen pohjalta useimmat matkustajat silloin ottavat asian ihan rennosti (kansalaisuudesta riippumatta).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Selvyyden vuoksi,

tapahtuiko ko. kovaääninen vaatiminen ensimmäisen vai toisen epäonnisen lähtöyrityksen jälkeen?.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Selvyyden vuoksi,

tapahtuiko ko. kovaääninen vaatiminen ensimmäisen vai toisen epäonnisen lähtöyrityksen jälkeen?.

 

Kyllä muutama tunti vöissä ilman "vessaa" ja virvokkeita hatuttaa, varsinkin kun lopputulemana on vuorokauden viive lähdön suhteen. Tietysti jos pitää sitä normaalina ja hyväksyttävänä toimintana, asenne voi olla eri. Hyväksyisin tuon halpislentoyhtiöiltä jossain periferiassa mihin ei saada varakoneita, yhteyksiä tai osia mitenkään helposti mutta itseään kunniottavan, laatua arvostavan, länsimaisen lentoyhtiön kotikentällä suhtautuminen olisi perin kitkerää.

 

Sikäli tietysti yhdyn eräiden kirjoittajien näkemyksiin siitä että charttereilla lentävät ovat ns. low life ja saavat olla kiitollisia pelkästä koneeseen pääsystä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä muutama tunti vöissä ilman "vessaa" ja virvokkeita hatuttaa, varsinkin kun lopputulemana on vuorokauden viive lähdön suhteen. Tietysti jos pitää sitä normaalina ja hyväksyttävänä toimintana, asenne voi olla eri. Hyväksyisin tuon halpislentoyhtiöiltä jossain periferiassa mihin ei saada varakoneita, yhteyksiä tai osia mitenkään helposti mutta itseään kunniottavan, laatua arvostavan, länsimaisen lentoyhtiön kotikentällä suhtautuminen olisi perin kitkerää.

 

Sikäli tietysti yhdyn eräiden kirjoittajien näkemyksiin siitä että charttereilla lentävät ovat ns. low life ja saavat olla kiitollisia pelkästä koneeseen pääsystä.

Noh, ainakaan omalla kirjoituksellani en tarkoittanut charter-matkustajien olevan mitenkään "low life" -väkeä, kylläkin useasti harvoin matkustavaa. Tyypillisesti matka on varattu kuukausia ennen ja sitä on innolla odotettu siitä lähtien. Jos sitten tuosta lomasta menee vuorokausi hukkaan, niin kyllähän siinä tunteet äkkiä kuohahtavat. Ja sen on ihan ymmärrettävää tuossa tilanteessa.

 

Sen verran tosin kannattaisi muistaa, että huutamalla ja rähjäämällä ei noissa tilanteissa saa mitään hyvää aikaan. Asiallisella käytöksellä hommat onnistuvat paljon sutjakammin  ::)

 

Varayhteyttä (jos tarkoitat tällä uudelleenreititystä) ei varmaankaan chartereille koskaan järjestetä. Jo ihan sopimussyistä, ja saattaisi monella valmismatkaajalla olla tunteet pinnassa siitäkin, että käskettäisiin vaihtamaan konetta vaikkapa Heathrow'lla.

 

Ja eikös tuosta loman lyhenemisestä vuorokaudella valmismatkasääntöjen perusteella korvata asiakkaalle rahallisesti jotain?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyväksyisin tuon halpislentoyhtiöiltä jossain periferiassa mihin ei saada varakoneita, yhteyksiä tai osia mitenkään helposti mutta itseään kunniottavan, laatua arvostavan, länsimaisen lentoyhtiön kotikentällä suhtautuminen olisi perin kitkerää.

 

No miten olisit itse asiat hoitanut varakoneen, osien ja yhteyksien suhteen?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No miten olisit itse asiat hoitanut varakoneen, osien ja yhteyksien suhteen?

 

Hyvin tai loistavasti. Olisin myös hoitanut viestinnän ja kaiken muun asiakastyytyväisyyteen liittyvän siten ettei yritykselle olisi tullut turhia imagotappiota ja ennenkaikkea menetettyjä asiakkuuksia. Yksityiskohtiin voidaan palata off-line, mikäli joku operaattori haluaa kehittää toimintaansa ja luonnollisesti tämä on puolin ja toisin vastikkeellista toimintaa. *missä tässä on hymiö jossa kaikki muut sormet näkyvät paitsi keskimmäinen?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvin tai loistavasti.

 

Jos kentällä ei ole lentokelpoista, riittävällä kapasiteetilla ja kantamalla varustettua konetta (tai koneita) vapaana, niin sinäkö menet ja rakennat sen siinä odotellessa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen istunut koneessa todistamassa kun ulkomailla reittikoneeessa jäänpoiston kestäessä luvattoman kauan kutsuttiin maapalveluista vastaava henkilö koneeseen, ja kieltä ymmärtävä henkilö kertoi kaverin todella kuulleen kunniansa, itse seurasin ainoastaan ilmeitä ja äänensävyjä. Häntä koipien välissä kaveri luikki lopuksi pihalle.

 

Meillä on vaan totuttu siihen että otetaan mukisematta vastaan mitä tuleman pitää, esim. nämä todella pitkät laukkujen odotusajat ajoittain Helsinki-Vantaalla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Onko tuota Helsinki-Vantaan laukkutilannetta todella mahdotonta korjata mitenkään? Nyt kun tulee 4-5 konetta samoihin aikoihin kentälle, niin odotusajat venyvät todella jopa tunneiksi.  :thmbdn:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko tuota Helsinki-Vantaan laukkutilannetta todella mahdotonta korjata mitenkään? Nyt kun tulee 4-5 konetta samoihin aikoihin kentälle, niin odotusajat venyvät todella jopa tunneiksi.  :thmbdn:

Nopeasti ja syvälle on Helsinki-Vantaa vajonnut, ei taida enää loistaa kansainvälisten rankkausten kärkipaikoillakaan :thmbdn:

 

Ei siitä kauaa ole, kun riitti, että oli lentoasemalla muutama minuutti ennen check-in ajan umpeutumista. Piti joskus oikein matkasihteereitä toppuutella, että älkää nyt niin myöhäistä bussia ehdottako, vähän kun on ruuhkaa Kehä I:llä, niin ei millään ehditä ;). Eikä tarvinnut laukkujakaan odotella, hyvä kun ehti matkatavara-aulan veskissä pistäytyä, niin laukut oli jo hihnalla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Minun henkilökohtainen käsitykseni on, että tämä ei liity kansallisuuteen, vaan kaikki charter-lentojen asiakkaat ovat samanlaisia maasta riippumatta  :P

 

Charttereiden huono puoli on se, ettei uudelleenreititystä voida tarjota. Minua on peruutusten yms. johdosta uudelleenreititetty useasti, ja omien havaintojen pohjalta useimmat matkustajat silloin ottavat asian ihan rennosti (kansalaisuudesta riippumatta).

 

Olisitpa nähnyt sen erään suomalaisnaisen jolta eivät kirosanat millään loppuneet ennen muutamaa oluttuoppia viime joulukuun alussa, kun meitä Manchesteriin menijöitä uudelleenreititettiin Lontoon yms. muiden kaupunkien kautta. ::) Tämä oli siis sen viimesyksyinen maahenkilölakon aikana.

 

No okei, kyllä se nainen sitten vihdoin lauhtui kun sai tosiaan ne pari oluttuoppia (kuulemma) naamaansa ja uudelleenreitityksen Heathrow'n kautta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nopeasti ja syvälle on Helsinki-Vantaa vajonnut, ei taida enää loistaa kansainvälisten rankkausten kärkipaikoillakaan :thmbdn:

 

Ei siitä kauaa ole, kun riitti, että oli lentoasemalla muutama minuutti ennen check-in ajan umpeutumista. Piti joskus oikein matkasihteereitä toppuutella, että älkää nyt niin myöhäistä bussia ehdottako, vähän kun on ruuhkaa Kehä I:llä, niin ei millään ehditä ;). Eikä tarvinnut laukkujakaan odotella, hyvä kun ehti matkatavara-aulan veskissä pistäytyä, niin laukut oli jo hihnalla.

 

Nykyään ihmisestä revitään jokainen luu erikseen irti kun kahden hengen pitää alipalkattuna tehdä seitsemän työt, se on sitä "hehkeää ja hienoa" kun joku on jonkun kateellisen mielestä päässyt lentoasemalle töihin. (=Ennenvanhaan lentoyhtiölle, nykyään jollekin jobbari- / siivousfirmalle.)

 

Jos palveluntarjoaja on sitä mieltä että matkustaja saa odotella laukkuaan 45 min. aamuyöllä tai 90 min. jos sattuu laskeutumaan kaksi konetta peräkkäin on se epäinhimillistä mutta se on sitä mitä nykyaika lentoasemalla on. Työntekijöitä tai lentoasemaa on turha haukkua.

 

Toisaalta jos laukkuja olisi heittelemässä 8 Kiinalaista 1/3 palkalla niin ai sitäkin älämölöä lehdistössä ja varsinkin tälläkin palstalla, toisaalta silloin matkaaja saisi tamineensa inhimillisen ajan kuluessa.  :(

 

PS. Miten tää liittyy otsikkoon ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään