Jyrki Ikonen

Pari Finnairin 757 lähtee

28 viestiä aiheessa

Meinaavatkohan korvata niitä millään?

 

Voi olla ettei millään. Luin vuoden vanhan Hämeensanomien artikkelin, missä oli juttu lentokoneidenhuollosta. Artikkelissa oli puhetta myös 757:ta. Siinä oli jotain tämän suuntaista: Viiden koneen vuokrasopimus loppuu kolmen vuoden päästä. Konetyypistä tuskin luovutaan, mutta voi olla hyvin mahdollista, että vanhojen koneiden tilalle tulee uudet koneyksilöt. Voihan se olla myös niinkin, etteivät hommaa uusia, koska Air Finlandilla menee kuitenkin melko hyvin ja finnair leesaa koneitaan vähän välii Air Scandikille ;).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tiedätkö mitkä ovat poislähtevien rekisteritunnukset?

 

-harri

 

En tiedä niitä rekkareita,faija vaan sano et pari 757 lähtee...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tää nyt on vähän offtopic, mut onkohan airbussilla jotain samankokoista konetta kuin 757 ???

 

332 ja sekin on pikkuisen isompi.

 

EDIT: Siis A330-200.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

332 ja sekin on pikkuisen isompi.

 

EDIT: Siis A330-200.

 

Kuinkas suuri se kokoero on 757-200:lla ja Airbus A321-200:llä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tää nyt on vähän offtopic, mut onkohan airbussilla jotain samankokoista konetta kuin 757 ???

 

Muistaakseni silloin kun Finnair valitsi 757:n, niin yhtenä kriteerinä oli se, että koneella piti pystyä lentämään välilaskutta Kanariansaarille. Silloin Airbusilta ei löytynyt tuossa kokoluokassa sellaista konetta, joka olisi täyttänyt tuon kriteerin. Eli pelkkä matkustajamäärä ei ratkaise vaan valinnassa on paljon muitakin tekijöitä.

 

-harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pikkasen offtopicia, sorry, mutta mitä tuo 200 tuossa A321-200 oikein tarkoittaa? Liittyykö se kokoon vai kehitysversioon ???

 

Tänks

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuinkas suuri se kokoero on 757-200:lla ja Airbus A321-200:llä?

 

321 on 44 metriä pitkä ja 34 metriä kärkiväli.

 

757 47 metriä pituutta ja 38 metriä kärkiväli. No joo onhan tuo 321 enemmän 757n kokonen kuin 332.

 

757 lentelee vaan pikkusen pitemmälle kuin 321.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pikkasen offtopicia, sorry, mutta mitä tuo 200 tuossa A321-200 oikein tarkoittaa?

 

A321-100:aan verrattuna A321-200:ssa on yksi 2900 litran polttoainesäiliö lisää ja suurinta lentoonlähtöpainoa on kasvatettu 85:stä 93:een tonniin.

 

-harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tiedä niitä rekkareita,faija vaan sano et pari 757 lähtee...

Liekkö faijasi sattumoisin 757-kippari Ikonen? ;)

 

Pikkasen offtopicia, sorry, mutta mitä tuo 200 tuossa A321-200 oikein tarkoittaa? Liittyykö se kokoon vai kehitysversioon

A321-200:ssa on vain A321-100:sta suuremmat operointipainot.

 

Edit: Niin, ja moottorit ovat hiukan erilaiset ja range on suurempi -200:ssa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vastauksista voisi vetää sen johtopäätöksen, että tuo 200 kuvaa lähinnä toimintasädettä, ei varsinaisesti kokoa tai kehitysversiota?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

321 on 44 metriä pitkä ja 34 metriä kärkiväli.

 

757 47 metriä pituutta ja 38 metriä kärkiväli. No joo onhan tuo 321 enemmän 757n kokonen kuin 332.

 

757 lentelee vaan pikkusen pitemmälle kuin 321.

 

tuohon vielä että 757:n mahtuu enemmän väkeä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

tuohon vielä että 757:n mahtuu enemmän väkeä.

Aika marginaalisesti kuitenkin...jos A321:een kunnolla ahtaa niin menee 220, tosin sitten mukavuus voi olla aika heikolla tasolla. :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nih, ja 757:skassa on potkua ja kapasiteettia toimimaan kokoonsa nähden suhteelisen lyhyiltäkin baanoilta, joka on mahdollistanut suorat lomalennot maakuntakentiltä/lle. Tietämättä poistuvista koneista yhtään sen enempää, voisi aika villi veikkaus poistumisjärjestykselle LBO, LBR...

 

Eipähän tästä ole kuin hetki, kun LBO oli kolmatta päivää liikenteessä ja sillä pitiä käydä väkisin heittämässä HEL-RVN-OUL-HEL kolmio ja viiminen pätkä jumpparilla. Oli se vaan niin hienoa ;) Jossain pitäisi olla pari kuvaakin tältä keikalta Rovaniemeltä. Pengonpa joskus joutessani.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

757 Finnairin chaterversioon menee n. 227 turistia jolloin kaikkien jotka nauttivat matkustamisesta pitää olla alle 180 senttisiä. A321 versio Finnairilla vaihtelee mutta suurin on luulisin 181 , siellähän on 30 x 6 penkkiriviä + 1 x 3:n penkin rivi. Britit lentävät silloin tällöin Hesaan 757:lla nykyäänkin ja ennenmuinoin niihin mahtui 180 päätä. Toisaalta joskus lensi Turkkilaisfirma (en muista nimeä,sinivalkoinen??) MD83:lla Hesaan ja siinä versio oli 188. Kun ajattelee AY:n MD83:ia niin siihen vielä 6 penkkiriviä lisää tarkoittaa se jalkatilan riittämistä korkeintaan japsituristeille. Toisaalta jos A321:n kokoiseen putkeen sullotaan 220 matkaajaa lienee lopputulos sama. Tästä muuten tuli mieleen tietäjille viikonloppukyssäri joka löytyy omana aiheenaan. ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

757 Finnairin chaterversioon menee n. 227 turistia jolloin kaikkien jotka nauttivat matkustamisesta pitää olla alle 180 senttisiä. A321 versio Finnairilla vaihtelee mutta suurin on luulisin 181 , siellähän on 30 x 6 penkkiriviä + 1 x 3:n penkin rivi. Britit lentävät silloin tällöin Hesaan 757:lla nykyäänkin ja ennenmuinoin niihin mahtui 180 päätä. Toisaalta joskus lensi Turkkilaisfirma (en muista nimeä,sinivalkoinen??) MD83:lla Hesaan ja siinä versio oli 188. Kun ajattelee AY:n MD83:ia niin siihen vielä 6 penkkiriviä lisää tarkoittaa se jalkatilan riittämistä korkeintaan japsituristeille. Toisaalta jos A321:n kokoiseen putkeen sullotaan 220 matkaajaa lienee lopputulos sama. Tästä muuten tuli mieleen tietäjille viikonloppukyssäri joka löytyy omana aiheenaan. ::)

Olisi mukava tietää kun World Cup-pelaajat tuli että olikohan Bojossa ihan turistiversio vai oliko penkkejä karsittu...toivottavasti oli ihan normaali-versio koska se olisi ihan oikein noille NHL-pelaajille..mikään ei tunnu riittävän..ottaisivat esimerkkiä Forsbergista..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Liekkö faijasi sattumoisin 757-kippari Ikonen? ;)

 

Ei valitettavasti,faijani on mootoriteknikko, mutta ehkäpä minusta tulee joskus md11/korvaajan lentäjä ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisi mukava tietää kun World Cup-pelaajat tuli että olikohan Bojossa ihan turistiversio vai oliko penkkejä karsittu...toivottavasti oli ihan normaali-versio koska se olisi ihan oikein noille NHL-pelaajille..mikään ei tunnu riittävän..ottaisivat esimerkkiä Forsbergista..

 

Off-topiccia on pakko heittää sen verran nyt, että noiden NHL-pelaajien panos WCH:ssa oli sen verran hyvä, että kyllä ihan kunnon kohtelun ansaitsevat. Jos eivät tule suomeen niin mitä sitten? Ei taida olla aivan pelaajien vika.

 

Mun puolesta tästä voi aloittaa uuden threadin vapaassa ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vielä noista rekkareista, luulis et ne lähtee, jotka on vuokrattu ensin eli LBO jne.. ::) näin minä päättelin ;)

 

Niin tai ne joiden vuokrasopimukset loppuu nyt lähiaikoina. Voihan olla, että ovat uusineet esim. LBO:n sopimuksen jo ennen tätä luovutus päätöstä ;).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään