Guest petu95

Minkä mopon ostaisi?

104 viestiä aiheessa

Moi,

Olen ostamassa syksyllä/talvella mopoa. Olen ajatellut smoto-mallisia, koska olen vain 155cm pitkä. Siis mikä näistä smoto-malleista olisi paras lyhyelle ihmiselle?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

Olen ostamassa syksyllä/talvella mopoa. Olen ajatellut smoto-mallisia, koska olen vain 155cm pitkä. Siis mikä näistä smoto-malleista olisi paras lyhyelle ihmiselle?

Mikäs hintahaarukka? Uutta vai käytettyä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hinta ei tarkasti vielä tiedossa, mutta max varmaan n. 1900€ ja sillähän ei uutta saa. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Forumin laadun huomioiden olen kovasti mielenkiinnolla odotellut että koska joku sanoo Cessna 150  ::)

En voinnut vastustaa Cessna 150. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hinta ei tarkasti vielä tiedossa, mutta max varmaan n. 1900€ ja sillähän ei uutta saa. :)

Kun kerran olet ostamassa mopoa 1900€:lla, niin suosittelen mitä lämpimimmin odottamaan muutamaan vuoden ja hankkimaan auton. Mielestäni 1900€ on aivan tolkuton summa kaksi pyöräisestä, pahan hajuisesta, rumasta, hitaasta, vaarallisesta ja meluavasta ajoneuvosta. Samalla rahalla saa varsin kohtalaisen auton.

http://www.nettiauto.com/haku?id_vehicle_type=1&pfrom=1500&pto=2000

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilman muuta kannatta ostaa mootoripolkupyörä ennen autoa :thmbup: .ja vielä sellainen missä on hallintalaitteet käsi ja jalkakäyttöiset. Ei mitään variaatoristarttisydeemeitä, jolla ei mielestäni ole mitään tekemistä mopon kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mopolla kannattaa aloittaa, oppii liikennekäyttäytymisen polvien ja kyynärpäitten kautta.Rieju, Yamaha tai Derbi ovat tällä hetkellä varteenotettavia, käytetyn saat tuolla rahalla.Katsele mahdollisimman alkuperäiskuntoisen, nuo viritykset kun aina käyvät tuon moottorin eliniän lyhentämään.Pienet korjaukset opit samalla. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mopolla kannattaa aloittaa, oppii liikennekäyttäytymisen

Ja on sitten varaa kiroilla auton ratin takana / forumeilla mopoilijoiden liikennekäyttäytymistä  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mopolla kannattaa aloittaa, oppii liikennekäyttäytymisen...

Viikon vitsi ;D. Jospa sen käyttäytymisen opettelisi ensin muualla. Vai muutenko vaan tässäkin aiheessa 95% pilaa 5%:n maineen :P.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mopolla kannattaa aloittaa, oppii liikennekäyttäytymisen polvien ja kyynärpäitten kautta.Rieju, Yamaha tai Derbi ovat tällä hetkellä varteenotettavia, käytetyn saat tuolla rahalla.Katsele mahdollisimman alkuperäiskuntoisen, nuo viritykset kun aina käyvät tuon moottorin eliniän lyhentämään.Pienet korjaukset opit samalla. :thmbup:

Ei ole helpoa olla nuori kun mopokin maksaa maltaita....

Onko mopoissa autoveron tapainen lisä?

http://www.blocket.se/ostergotland/Reiju_drac_i_bra_skick__billig_29209177.htm?ca=11&w=3&last=1

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole helpoa olla nuori kun mopokin maksaa maltaita....

Onko mopoissa autoveron tapainen lisä?

http://www.blocket.se/ostergotland/Reiju_drac_i_bra_skick__billig_29209177.htm?ca=11&w=3&last=1

Se on sen takia noin jättebillig kun siinä on pianovihre  8)

Ja kyllähän ne liikennesäännöt ja pelisilmä pitäisi mopon kanssa oppia mutta käytäntö taitaa olla vähän eri.....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on sen takia noin jättebillig kun siinä on pianovihre  8)

Ja kyllähän ne liikennesäännöt ja pelisilmä pitäisi mopon kanssa oppia mutta käytäntö taitaa olla vähän eri.....

Vähän käytetty on parempi kuin uusi. :thmbup:

Opittiinhan mekin ne säänöt,eller hur?Mopot ei kyllä silloin ennen kulkenut kuin noin 80......

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jospa sen käyttäytymisen opettelisi ensin muualla.

Muistelen,että alakoulussa oli vuosittain (60-luvulla) ns. "liikenneturvallisuus"- koulutusta tulevaisuuden varalle,  polkupyörällä tai jalan (liikenneturvan?)valtakunnallisesti  järjestämä kilpailu,  jossa kilpailtiin rastien muodossa paremmuudesta.

Onko tänäpänä koulussa liikennekasvatusta , on varmaan  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mopot ei kyllä silloin ennen kulkenut kuin noin 80......

"Tuisku" tais tuon kulkea jo tehtaalta tullesaan  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viikon vitsi ;D. Jospa sen käyttäytymisen opettelisi ensin muualla. Vai muutenko vaan tässäkin aiheessa 95% pilaa 5%:n maineen :P.

Missäs ajattelit, jollain parin tunnin kurssilla et opi, parempi muitten kannalta että oppiminen tapahtuu mopolla, autolla saa paaaljon pahempaa jälkeä aikaseks.Polkupyörä on tietty ensiaskel, se jo karsii vuositasolla jonkun, mopovaihe taas hiukka enemmän.

Autokoulu opettaa jotain, ei kuitenkaan kaikille kaikkea.Elämänkoulu opettaa joillekkin yritys ja erehdys menetelmällä.Toisaalta täällähän olemme kuulleet ja nähnneet etteivät rekkakuskit, taksikuskit, linjaautokuskit,maasturikuskit, eivät myöskään bemari eivätkä Toyotakuskit. :-[ osaa lainkaan ajella liikenteessä, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.Ei tuo mopo niin paha ole. :thmbup:

Tuo veikkauksesi prosenteissa lienee kondensaattorini mukaan 30 pilaa loppujen maineen. :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tällänen super hieno Tunturi Super Sport ;D

Tunturi Super Sportilla tuli mopoiltua 80-luvun alussa varsin paljon. Omassa Super Sportissa oli tosin alumiinivanteet ja kromattu pakoputki  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

http://www2.ake.fi/mopo//

Itse mopoilevana olen vahvasti sitä mieltä että mopoilijan ei pidä nöyristellä autoilijoille, eikä myöskään leikkiä uhkarohkeaa, pääasiassa se on omasta asenteesta kiinni miten siellä liikenteessä pärjää. Näkisin myös hyvänä että lakisääteisessä mopon nopeusrajoituksessa otettaisiin järki käteen ja se muutettaisiin. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tunturi Super Sportilla tuli mopoiltua 80-luvun alussa varsin paljon. Omassa Super Sportissa oli tosin alumiinivanteet ja kromattu pakoputki  8)

Aijjai. Minä puolestaan vuodesta -94 2000 luvulle. Vielä joskus tuollainen pitää kyllä entisöidä itselle kunhan on se punainen tupa ja perunamaa :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

http://www2.ake.fi/mopo//

Itse mopoilevana olen vahvasti sitä mieltä että mopoilijan ei pidä nöyristellä autoilijoille,

Täysin samaa mieltä  :thmbup: , kumpikin ajaa ja käyttäytyköön liikenteessä tieliikennelakien / asetusten mukaisesti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näkisin myös hyvänä että lakisääteisessä mopon nopeusrajoituksessa otettaisiin järki käteen ja se muutettaisiin. 

Minkälaiseksi sinun järkesi sen muuttaisi ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse kannattaisin nostoa johonkin 60kmh paikkeille... Voisi sitten myös ottaa nuo sallittu mopoille kilvet pois. Ei noilla niin vahvasti kuritetuilla aja kerkkopetterikään liikenteen seassa....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään