Kim Tuominen

Nokia Internet Stick CS-15, suoritin ongelma (3G)

4 viestiä aiheessa

Moi,

Minulla on ollut hyvin outo ongelma kyseisellä nettitikulla.

Varsinaisessa kodissani ei ole 3G yhteyttä vaan EDGE (vihreä valo tikussa) ja tietokoneen prosessorin/suorittimen käyttö vaihtelee 1-80% välillä.

Mutta viikkoisin opiskelija-asunnossa, kun 3G löytyy, niin yhdistettyäni verkkoon hetken kuluttua suorittimen käyttö pysyy koko ajan 100% eikä liiku sieltä mihinkään. Koneen tuulettimetkin tietysti huutaa koko ajan taukoamatta. Välillä yhteys vaihtelee 3G-HSDPA (sininen valo tikussa).

Haluisinkin kysyä, jos joku sattuisi tietämään mistä tuommoinen johtuu, ettiikö se koko ajan 3G:tä, vai mikä on syynä tuohon prosessorin 100% käyttöön? Entä onko mahdollista jotenkin asettaa, ettei tikku ettisi 3G:tä vaan pitäisi koko ajan esim. HSDPA tai EDGEN?

Laitteessa on Soneran kortti.

Kaikki ehdotukset otetaan vastaan. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Entä onko mahdollista jotenkin asettaa, ettei tikku ettisi 3G:tä vaan pitäisi koko ajan esim. HSDPA tai EDGEN?

HSDPA kuuluu 3G-verkon standardeihin ja EDGE taas 2G-verkon.

Joten nyt haluat vain 2G-verkon käyttöön. Ymmärsinkö oikein?

Yleensä "mokkulan" ohjelmassa on asetuksissa valinta, josta saa pakotettua 3G:n tai GPRS:än.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyseessä on siis ns mokkula? Itsellä Acerin sisäänrakennettu. Kokeiles, mikäli mahdollista, samaa hommaa niin että annat tikun olla kiinni ja windowsin omasta verkonhallinasta napsasta langaton verkkoyhteys päälle. Ja WLAN yms otettu pois häiritsemästä? Itsellä pyörii tällä hetkellä prossu 14-20% ja RAM 51%.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sen tikun voi pakottaa toimimaan jommassa kummassa verkossa kun katkaiset ensin nettiyhteyden ja sitten menet Valinnat/Verkkotyypin valinta.

Minä tapaan käyttää normaalissa nettiselailussa tuota "Gsm ainoastaan" valintaa, koska silloin kone pysyy netissä koko ajan eikä nakkaa pihalle. Tuota nopeampaa 3-G verkkoa käytän vain jos pitää imuroida joku iso tiedosto tai katsella esim. musiikkivideota.

Ainakin minulla tuo 3-D toimii siten, että koko ajan pitäisi tehdä netissä jotain aktiivista hyppiä sivulta sivulle ladata jotain jne.

Muuten jos pitää taukoa ja vaikkapa lukee jotain artikkelia niin lentää pihalle ja kestää taas ainakin minuutin ennenkuin taas pääsee linjalle.

Nettiyhteys ei mene poikki mutta jotain vuoroa siellä pitää odotella. Minulla on se Data-teho+ paketti.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään