Kirjoitettu Marraskuu 12, 2010 Näköjään. Vähän pehmohan on, Mutta jos ottaa vielä pari terävää, tuleekohan kuvastakin sellainen? On vähän ruosteessa nämä vapaan käden 1/10s valotukset. Olis tuossa yks terävämpi mutta säästetään sen näyttö sellaisiin hetkiin jossa on tullut otettua pari terävää pohjaksi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 12, 2010 On vähän ruosteessa nämä vapaan käden 1/10s valotukset. Olis tuossa yks terävämpi mutta säästetään sen näyttö sellaisiin hetkiin jossa on tullut otettua pari terävää pohjaksi Sitä hetkeä odotellessa... Ei sen puoleen, mulla tuskin on yhtään edes terävähköä 1/10s valotusta vastaavasta kohteesta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 12, 2010 Kertokaas kumpi näistä toimii paremmin . Joo heijastuksia löytyy :- [ attachment removed ] [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 12, 2010 Ylempi on lähempänä sitä mitä se on. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 12, 2010 Joo, niin vähän arvelinkin . Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 12, 2010 Kertokaas kumpi näistä toimii paremmin . Joo heijastuksia löytyy Jälkimmäisempi on viileämpien värien osalta enemmän mun mieleen. Molemmissa kuitenkin häiritsee tärähdyksestä johtuva ääriviivojen himmeästi näkyminen. Esimerkiksi rekisteritunnus näkyy kahtena ja kirkas värivalo vetää vanaa perässään ennen asettumistaan kohdilleen. Vakaajasta on haittaa pidemmillä valotuksilla. En tiedä sinun optiikasta, mutta aina vakaaja pois tämmösissä pidemmän luokan valotuksissa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 12, 2010 Jälkimmäisempi on viileämpien värien osalta enemmän mun mieleen. Molemmissa kuitenkin häiritsee tärähdyksestä johtuva ääriviivojen himmeästi näkyminen. Esimerkiksi rekisteritunnus näkyy kahtena ja kirkas värivalo vetää vanaa perässään ennen asettumistaan kohdilleen. Vakaajasta on haittaa pidemmillä valotuksilla. En tiedä sinun optiikasta, mutta aina vakaaja pois tämmösissä pidemmän luokan valotuksissa. Vähänhän tärähtäneitä nuo on joo, ja mulla ei objektiivissa ole edes vakainta, sen verran halpis-putki on vielä . Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 12, 2010 toinen kerta kentällä 5 vkon sisällä, tarvis varmaan käydä useammin... Tässä pari terävää ottaneena toi näyttää ainakin ihan suht terävältä Heimoltakin muuten komiat kuvat. Pitäis varmaan itsekin vääntäytyä kentälle tässä joskus lähiaikoina. Jos Sami oli tokaa kertaa 5 vkon sisään niin mä tulen oleman ekaa kertaa varmaan 8 vkon sisään. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 12, 2010 Vähänhän tärähtäneitä nuo on joo, ja mulla ei objektiivissa ole edes vakainta, sen verran halpis-putki on vielä . Entäs rungossa oleva vakaaja, löytyykö? Mulla joskus vahingossa kun unohdan vakaajan päälle, tulee kuviin juuri samanlaiset tärähdys efektit. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 12, 2010 Entäs rungossa oleva vakaaja, löytyykö? Mulla joskus vahingossa kun unohdan vakaajan päälle, tulee kuviin juuri samanlaiset tärähdys efektit. Oikeastaan en tiedä onko 450D:ssä vakaajaa. Luulisin, että ei (viisaammat korjatkoon, jos olen väärässä). Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 12, 2010 Oikeastaan en tiedä onko 450D:ssä vakaajaa. Luulisin, että ei (viisaammat korjatkoon, jos olen väärässä). EVO Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 12, 2010 Joo, ei siinä ole pikaisen etsinnän perusteella. Sitten seuraavilla kerroilla muista ottaa riittävän pitkä laukaisuviive, ettei tärähdä. Nyt vaikuttaisi jopa siltä, että olet saman tien painanut napista valoituksen aloittamiseksi tai jalustaan törmääminen tjsp Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 12, 2010 Nyt vaikuttaisi jopa siltä, että olet saman tien painanut napista valoituksen aloittamiseksi tai jalustaan törmääminen tjsp Voipi olla, että jotain ton tapaista käyny. Ens kerralla sitten. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 12, 2010 Nyt tulee kyllä pieni poikkeus mutta menkööt. Noista kahdesta on kyllä ylempi piirun verran parempi omasta mielestäni. Se näyttää valoisammalta. Kuten täällä on jo monesti todettu tykkään valokuvista kirkkaina ja joidenkin mielestä jopa totaalisen puhkipalaneina . Alempi vaan näyttää jotenkin paljon tummemalta vaikka siinä onkin säädetty värilämpötilaa parempaan suuntaan. Ylempi kuva voisi olla parempi lähtökohta alkaa säätää kuvaa ja tummentaa hieman alaosaa, että ISS:n auto ei hyppää heti silmille. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 13, 2010 No joo, ainakaan ne ei enää hyökkää silmille. Mutta toisaalta nyt rupesi mietityttämään, että menikö siitä kuvasta sen myötä joku tietty ulottuvuus syväterävyysalueesta pois. Nyt ei osaa enää päättää, kumpi parempi. Ehkä sitten molempi Noissa asfaltti edustalla ja kone taustalla -kuvissa vois tietty kokeilla toimisiko sellainen että valitsee aukon niin, että sekä etualan muutama kivi ja taustan kone on terävänä, saattaisi toimia paremmin. Nyt se on jotenkin hassu kun kuvassa selkeästi on "ajatus" tuo etualan etäisyys taustaan, mutta etualasta ei saa oikein selvää että mikä siinä on. Samalla voisi miettiä jotain mitä siihen etualalle laittaisi mukaan, että siinä olisi joku idea siinä asetelmassa. Vaikka joku komea halkeama asvaltissa, joku ötökkä (toimii helpommin tietty kesällä ) tai jotain vastaavaa - vähän ajattelee sitä mitä sillä kuvalla haluaa sanoa, muutakin kuin "lentokone vantaalla".. Niin pientä aukkoa ei välttämättä saa revittyä mistään järkevästi että syväterävyys riittäisi, mutta tuotahan voisi kokeilla "hdr-hengessä" myös niin että valottaa kaksi eri tarkennustasoa, kun tuo on kuitenkin noin aika helppo tehdä gradienttimaskilla yhdistäen niin että etuala tulee kuvasta mikä on tarkennettu lähelle, ja itse kone takaa toisesta kuvasta. Kun tässä pohtii sohvalla teoriaa, varmaan kannattaa ottaa etualan kuva mahdollisimman pienellä aukolla että asfaltti on mahdollisimman pitkälle terävää, ja "takakuva" taas isolla aukolla jotta vain kohde on terävä ja etualalla tulee mahdollisimman pehmeää blurria mikä helpottanee kuvien yhdistämistä ja maskausta..? (edit: google löysi tuollaisen esimerkin: http://www.gdargaud.net/Photo/Combine.html#Depth) //Tuomas Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 13, 2010 OK-GEB Onko tuo eilinen Prahan kone n. kello 16.45 ? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 13, 2010 Onko tuo eilinen Prahan kone n. kello 16.45 ? Ei oo. Kuvattu 5.11. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 13, 2010 Tuli käytyä vähän kokeilemassa, miten kuvaaminen tuolla onnistuu Ei toi vielä onnistu pitkillä ajoilla bannailla, mutta täytyy nyt tyytyä kohisevaan yksilöön (joka myös laadultaa on kakkaa) [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 13, 2010 Lisää banniharjoitteita [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 13, 2010 Toi Mikon kuva Thomsonista on kyllä komia! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 13, 2010 Millon tänne on noin iso ylämäki kasvanut Paha kallistuskulma kyllä nyt Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 13, 2010 Millon tänne on noin iso ylämäki kasvanut Paha kallistuskulma kyllä nyt No se peräsin oli aivan totaalisen puhki, eikä voinut pelastaa millään keinolla. Päädyin tollaseen ratkaisuun. Huomista kulmaa odotellessa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 13, 2010 Heikkisen viimenen on hieno. Samoin Heimon atikka. Yritin kokeilla tosiaan sitä laajempaa terävyysaluetta useammalla kuvalla, mutta kuvat silti loppuivat kesken. Myös polttoväli näyttää muuttuvan tarkennettaessa eri etäisyyksille. Kyllä tosta nyt jonkinlaisen räpellyksen sai aikaiseksi, mutta täytyy tosiaan ottaa enemmän kuvia jatkossa, jos näin aikoo yrittää. Vaikka lähelle tarkennettu oli vielä aukolla 16 kuvattu :- [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 14, 2010 Tältä illalta parit Lähikuva ATK:sta [ attachment removed ] FinnComm ATR-72 OH-ATK, saman firman emppu takana... [ attachment removed ] Oma näkemys Yakolevista [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 14, 2010 FinnComm ATR-72 OH-ATK, saman firman emppu takana... Jaa missä? Vai onko tuo sininen haamu oikealla sen pyrstöä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla