Kirjoitettu Kesäkuu 25, 2011 Varmaankin tarkoitetaan sitä suunnilleen DHL:n kohdalla olevaa kalliota huonoine pysäköintimahdollisuuksineen. Siis 04L/22R:n vieressä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 25, 2011 Varmaankin tarkoitetaan sitä suunnilleen DHL:n kohdalla olevaa kalliota huonoine pysäköintimahdollisuuksineen. Siis 04L/22R:n vieressä. Eikun totta, sieltä päin nuo näyttäisi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 7, 2011 Ihan pimeetä puuhaa... Lähtöjärjestyksessä-> 77 [ attachment removed / expired ] 95 [ attachment removed / expired ] 81 [ attachment removed / expired ] 69 [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 7, 2011 Lähin ostamaan norttia ja sattui kamera olee käsillä. Linssinä oli tosin kiinni manuaali 135/2,8 mutta onnistuihan se silläkin. [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 7, 2011 Lassin kakkoskuvassa on kyllä hienoa tunnelmaa!! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 8, 2011 Pulu jarruttelee [ attachment removed / expired ] Tämän jälkeen tuli Luftwaffe, joka veteli inisevillä jarruillaan 22R:n päähän huono kuva [ attachment removed / expired ] Laittakaas komenttia (ruusuja ja risuja) Ihan hyvät kuvat tuli pokkarilla Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 12, 2011 OH-LQE [ attachment removed / expired ] OH-LTU [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 12, 2011 Oijoijoi mitä kuvia kaikilta. Kyllä foorumin parhaita kuvaketjuja Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 14, 2011 Tulipas tästä ihan hirveä suttu. Pilvet peitti kaiken valon. TF-ARJ [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 14, 2011 Hyvä kuva Mikko. Varsinkin kun tietää millaiset olosuhteet oli. Ei lainkaan valoa joten kuvan saaminen aikaiseksi on aika saavutus. Yritetään tänään lähteä valoisan aikaan 20z/23lt olisi tarkoitus yrittää. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 14, 2011 Kävin kanssa äsken kuvaamassa. Komea on Jannen ajokki. (ei siis isolla a:lla). Käy vähän piirtämässä kuvia kylkeen, niin saa kivampaa kuvaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 14, 2011 Hieno kuin mikä ja lähdössä oli rähinää! TF-ARJ 747-200. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 14, 2011 Tässä pari jatkoksi. TF-ARJ [ attachment removed / expired ] TF-ARJ [ attachment removed / expired ] OH-LXH [ attachment removed / expired ] OH-SAK [ attachment removed / expired ] OH-LQG [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 14, 2011 Noniiin, nyt sai paljon paremman kuin eilen Olis ollu mahdullisuus jalustalta valottaakkin, mutta ei ehtinyt säätää asetuksia. Ihan hyvä tuli käsivaraltakin.. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 15, 2011 Kiitokset kaikille loistavista kuvista. Ensimmäinen reissu Helsinki-Vantaalle isolla koneella itse ohjaimissa. Mieleen muistuu silloisen 22 radan X-Ray risteyksestä tehty ensimmäinen soolo, rullailtiin siitä vierestä ja kerroin muille tarinan. Muulle miehistölle matka oli ilmojen ja ilmailumuseon puolesta mukava kokemus. Itse vietin aikaa perheen kanssa. Toivottavasti otetaan uusiksi piakkoin ja pidemällä levolla. Blokkiajaksi Helsingistä Khartoumin kautta Johannesburgiin jonne saavuimme pari tuntia sitten tuli 12 tuntia 40 min. Työaikaa ei viitsi edes miettiä. Laitan ohjaamosta otettuja kuvia kunhan pääsen kaapelien ääreen. Ei kenelläkään sattunut olemaan videokameraa mukana, rataa tuli mitattua sen verran että 22R päässä olevalta kukkulalta olisi saanut aika komean filmin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 15, 2011 Teillä oli sentään kuormaa, edellinen UPSi katos korkeuksiin varmaan, karrikoiden, parin sadan metrin kiihdytyksen jälkeen. Kyllä te tosiaan niin pitkälle menitte, että pölinä radan loppupäässä vaan kävi. Oli komea iltarusko hiukan ennen lähtöönne, hitto kun olisi sitä vasten päässyt kuvaamaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 15, 2011 Selkeesti helpoin valotettava eiliseltä ;)OH-LQG [ attachment removed / expired ] Mutta sekin aika huonolla menestyksellä hieman jäi hämäräksi jostain syystä ISO 250 f/8 8sec kertokaa jos tiedät missä mättää. Spessut kiitokset M.Heimolle ja M.Gustafsonille hyvistä tipseistä ilman niitä ei olisi päästy edes tällaiseen lopputulokseen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 15, 2011 Jeh, kiitos Janne tuosta aikataulu-topikista. Oli mielenkiintoista seurata. Pieni potpuri Classicista eilen. Aamulla 7:30 [ attachment removed / expired ] Vähän meni pimiäksi ja kun yritti varoa aukkoa, aikaa ja herkkyyttä, niin tuli vieläkin pimeämpää. [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Komeeta oli meno ja pauhu. V1 jossain kehä kolmosella... [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Lopuksi illan idän pikajunat. Sitten kun ei auta enää mikään... [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 15, 2011 Kyllä on upeita hämäräkuvia kaikilla viimeisillä lisääjillä. Omat on mitä on, mutta ehkä vielä joskus onnistaa... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 16, 2011 Ei noissa Juhanan kuvissa mitään vikaa amatöörin kuten minun silmissä. Saiko kukaan muuten videolle tuota meidän rataa mittaavaa lähtöämme? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 16, 2011 Ei noissa Juhanan kuvissa mitään vikaa amatöörin kuten minun silmissä. Saiko kukaan muuten videolle tuota meidän rataa mittaavaa lähtöämme? Mihis saakka sitten olisi mitattu, jos yksi motti olisi mennyt just V1:n jälkeen? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 16, 2011 Hyvä kysymys. Taatusti 50 jalkaa kynnyksen päällä, ehkä enemmän ja olisi ainakin teoriassa pysähtynut v1 keskeytyksellä kynnykselle. Meillä oli vielä paljon tehoreservejä eli olisi voitu laittaa vielä GA tehot siinä tilanteessa olisi kiivennyt paremmin. Eli kyseessä oli reduced thrust TO. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla