Kirjoitettu Marraskuu 20, 2011 No en tiedä mitä ledejä sulla on tai ei ole, mutta kyllä tossa mun ruudulla näyttää joku outo valoilmiö olevan keskellä kuvaa. Mikäli se aurinko on, niin ei se kyllä laskenut tuossa ole. Keskellä kuvaa ei siis tarkoittaa ettei aurinko voi laskea juuri "nyt". Katsoppa seuraavana aurinkoisena iltana (=iltapäivänä) jostain (Foreca tai KVG) milloin aurinko laskee ja ala seurata laskua pari kymmentä minuuttia ennen h-hetkeä jos et tuon jälkeen vielä ymmärrä mistä on kyse suosittelen että vietät jatkossa vapaaaikasi? sähkömopojen ja .... kanssa. Valokuvaus noin edes yleisesti selvästikkään ole sinulle ominaista Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 20, 2011 Keskellä kuvaa ei siis tarkoittaa ettei aurinko voi laskea juuri "nyt". Katsoppa seuraavana aurinkoisena iltana (=iltapäivänä) jostain (Foreca tai KVG) milloin aurinko laskee ja ala seurata laskua pari kymmentä minuuttia ennen h-hetkeä jos et tuon jälkeen vielä ymmärrä mistä on kyse suosittelen että vietät jatkossa vapaaaikasi? sähkömopojen ja .... kanssa. Valokuvaus noin edes yleisesti selvästikkään ole sinulle ominaista No johan nyt pojalla kiehahti. Olen tähän asti kuvitellut, että aurinko on laskenut silloin kun se on horisontin alapuolella, mitä se ei tuossa vielä ole? Valokuvauksen, tai minun valokuvaustaitojeni kanssa sillä ei taida olla kuitenkaan mitään tekemistä. Auringonlasku on hetki, jolloin Auringon kiekon yläreuna koskettaa horisonttia. Kun Aurinko katoaa horisontin taakse, alkaa hämärä. Hämärän aikana valaistus aiheutuu ilmakehästä sironneesta valosta. Valaistus riippuu siitä, kuinka kaukana horisontin alapuolella Aurinko on. http://www.astro.utu.fi/zubi/atphenom/twi2.htm Henk. koht sillä ei ole mulle vitunkaan väliä missä ketjussa kuva on. Kunhan vaan näpäytin, kun Janne itse ensin valitti siitä, mitä kuvia tänne pitää laittaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 20, 2011 Mä oon kanssa sitä mieltä, että tuo Jannen kuva ei ihan ehkä sovi ketjun ideaan, mutta nykyään sekalaista efhk:lta on niin täynnä sutturoita, että ehkä kuitenkin parempi täällä jos foorumille pitää postata. Eli laatu ratkaisee taas, heh.. Mut niin se vaan menee. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 20, 2011 No johan nyt pojalla kiehahti. Olen tähän asti kuvitellut, että aurinko on laskenut silloin kun se on horisontin alapuolella, mitä se ei tuossa vielä ole? Valokuvauksen, tai minun valokuvaustaitojeni kanssa sillä ei taida olla kuitenkaan mitään tekemistä. Ei, ei ole tarvetta moiseen kuten SINÄ AIKUISENA varmaan tiedät Et myöskään selvästikkään kykene ymmärtämään mitä hämärä tarkoittaa (vrt. Hämärästä aamunkoittoon..) se ei tarkoita sitä että aurinko olisi jo laskenut noin vinkkinä hämärä (eri muodoissaan) alkaa ennen auringonlaskua jatkuen sen sen jälkeen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 20, 2011 noin vinkkinä hämärä (eri muodoissaan) alkaa ennen auringonlaskua jatkuen sen sen jälkeen Eikö tuossa Petrin linkissä juuri sanottu, että ensimmäinen hämärä alkaa kun aurinko on horisontin takana piilossa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 21, 2011 No voi hyvää päivää tätä keskustelua. Vositko Janne kuitenkin "ammattilaisena" kertoa miksi kuvani olivat niin huonoja että aiheuttivat oksennusreaktion. Kuvathan kuitenkin täyttävät jokaisen kriteerin. Voisit myös postata jonkun kuvan, joka täyttää täydellisyyden kriteerit tänne laitettavaksi ja mittapuuksi muille. Mietin sitten viitsinkö omiani tänne enää latailla. 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 21, 2011 Eikö tuossa Petrin linkissä juuri sanottu, että ensimmäinen hämärä alkaa kun aurinko on horisontin takana piilossa? Toiset ei katsos ymmärrä, tai halua ymmärtää asioita. Teron mukaan voin siis ilomielin postata tämänkin kuvan tänne: [ attachment removed / expired ] Otettu 8.3.2008 klo 11:41, mutta onhan siinä sentään pilvistä ja ennen kaikkea hyvin, hyvin hämärää 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 21, 2011 Jos nyt kuitenkin itse kukin käyttäisi maalaisjärkeä ja tervettä itsekritiikkiä. Niillä pääsee jo pitkälle. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 21, 2011 No voi hyvää päivää tätä keskustelua. Vositko Janne kuitenkin "ammattilaisena" kertoa miksi kuvani olivat niin huonoja että aiheuttivat oksennusreaktion. Kuvathan kuitenkin täyttävät jokaisen kriteerin. Voisit myös postata jonkun kuvan, joka täyttää täydellisyyden kriteerit tänne laitettavaksi ja mittapuuksi muille. Mietin sitten viitsinkö omiani tänne enää latailla. 8) Ihan harrastus pohjalla mennään. Mä olisin ainakin suosiolla jättänyt uppamatta noi suttuset pannaus kuvat. Täydellistä kuvaa ei ole olemassakaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 24, 2011 Muutama valotus vielä tännekkin. World Airways Cargo MD-11F N276WA [ attachment removed ] DHL Boeing 757-200F D-ALEE [ attachment removed ] Viivaa... tais olla Fokker 50 Balticilta [ attachment removed ] Pskovavia An-26 RA-26134 [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 24, 2011 Jännäksi on mennyt DHL:n keltainen.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 24, 2011 Jännäksi on mennyt DHL:n keltainen.. Se on tasan tarkkaan ton näköinen pimeässä. Mun ja monen muun kuvissa se on säädetty tahallaan vähän överiksi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 24, 2011 Se on tasan tarkkaan ton näköinen pimeässä. Mun ja monen muun kuvissa se on säädetty tahallaan vähän överiksi Oli miten oli, siitä teidän versiosta tykkään enemmän Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 24, 2011 Oli miten oli, siitä teidän versiosta tykkään enemmän Niimpä. Siksi täytyykin säätää kun se DHL on aivan kaameen värinen luonnossa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 24, 2011 Tosiaan vähän laimeahkot värit tuli tohon DHL- kuvaan. Mutta nyt on vaihdettu, onko parempi noin? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 24, 2011 Morjesta vaan jokos täälä on myrsky laantunut Eilen käväs vaihteeksi potkuriakin busineksella. Beechcraft B 200 Super king air [ attachment removed ] Ja asemataso nelkulla. Saab-Fairchild SF-340a(f) [ attachment removed ] Hyvät savut Haajasen MD kuvassa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 26, 2011 A6-DFR [ attachment removed ] B-KEZ [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 27, 2011 Eiliseltä A319 OH-LVI [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 27, 2011 Eiliseltä A319 OH-LVI Siinä taas yöstä tehty päivä? Ei toimi, sori vaan Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 27, 2011 Siinä taas yöstä tehty päivä? Ei toimi, sori vaan Kuva ei ole otettu kovin pimeällä, noin neljän aikaan. Mutta kiitos palautteesta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 27, 2011 Siinä taas yöstä tehty päivä? Ei toimi, sori vaan Samaa mieltä, olisi muuten ihan kiva kuva mutta on hirveän näköstä kun yöstä tehdään väkisin päivän näkönen. Kuvan pitää näyttää luonnolliselle, siltä miltä se on paikan päällä näyttänyt, eikä valottaa sitä kuin se olisi otettu päivällä. Muuten ihan hieno. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 27, 2011 Nyt olisi kiva kuulla myös, miten kuvaa voisi parantaa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 27, 2011 ^Haluaisin kanssa kommentoida tuota kuvaa. Mun mielestä nätti kuva, kone on ehkä kuitenkin vähän valkoinen. Mutta Ilarilta ja Joonakselta haluaisin kuulla, että mikä tuossa kuvassa on päivää? Katsokaa nyt taivasta, ei kyllä oikein keskipäivältä vaikuta kun pilvetöntäkin on, ja toinen asia on, että en ole aikaisemmin huomannut kentän valojen porottavan pitkin päivää? En usko että tässä on yritetty mitään, tykkän kuvasta, vaikka kone on juuri aikaisemmin mainitsemani vähän valkoinen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 27, 2011 Tuo taivas vain ei toimi noiden lamppujen kanssa. Liian kirkas/vaaleansininen mun makuun. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 27, 2011 Jos verrataan tota Niklaksen kuvaa vaikka tämän sivun Mikon ensimmäisiin kuviin, niin onhan siinä iso ero. Mikon kuvista näkee, että ne on otettu pimeällä. Ja klo 16 on jo pimeä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla