Mikko Gustafsson

Hämärästä aamunkoittoon Vantaalla

1 169 viestiä aiheessa

Tässä itse asia on hukkumassa epäolennaisuuksien alle. Olennaisin pointti lienee, että tässä on ylipitkällä valotuksella saatu hämärässä otettu kuva näyttämään siltä kuin se olisi päiväkuva. Parannusehdotus olisi siis yksinkertaisesti valotusajan lyhentäminen jotta kuva näyttäisi luonnolliselta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä itse asia on hukkumassa epäolennaisuuksien alle. Olennaisin pointti lienee, että tässä on ylipitkällä valotuksella saatu hämärässä otettu kuva näyttämään siltä kuin se olisi päiväkuva. Parannusehdotus olisi siis yksinkertaisesti valotusajan lyhentäminen jotta kuva näyttäisi luonnolliselta.

Mutta eihän valotusaikaa voi lyhentää jälkeenpäin tietokoneella  ;) Minun mielestä väritasapaino on vähän vinossa. Katselin vähän kuvaa photoshopilla ja siitä huomasi, että sininen kaista on puhkipalanut melko lailla kokonaan. Tietysti sitä kirkkauttakin voi säätää, mutta sitten tuntuu menevän värit vähän vinoon. Otin photoshopissa "levels" -toiminnosta valintatyökalun, jolla klikkaa kuvasta kohtaa, jonka pitäisi olla luonnossa valkoinen. Klikkasin bussin valkoista kattoa ja värit menivät kohdalleen, mutta itse lentokone "paloi puhki" aika pahasti... mutta sitä kirkkautta säätämällä saa pelastettua ainaskin jonkin verran kuvasta... :) 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Maabannaus ja ensimmäinen kerta kun pilasin kuvan kokeilumielessä vesileimalla. Sitte poistin vahingossa kaikki kuvat ja nyt ei oo ku tämmönen pieni JPG tästä jäljellä, jossa suttu keskellä, hah :laugh: Mä oon vaan niin huono näitten laitteiden kaa ::) No saahan alustetulta muistikortilta ne vielä helposti takas kunhan ei kuvaa päälle.

N382WA

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aiheista paras, eli nousukulmavertailu tuli tuossa kuvasaalista selatessa mieleen. Alla olevassa kuvassa ATR-72, A330 ja A340. Harmi, että MD-11 jäi puuttumaan.

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulipahan käytyä taas harrastamassa kaamoskuvausta.

Lopputulos ei, ehkä silmiä hivele, mutta onpahan jotain erillaistakin.

CC-3 hypotermisenä

[ attachment removed / expired ]

PI-02 lämmitelee

Asematasolla 2 A320 hinurissa ja takana plattaroinaa ja muita putkirunkkareita

T1:sen ja T2:sen ILS lähestymisväylä henkilöliikenteeseen bensa ja diesel vehkeille

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pilatus on mennyt pilalle, kun on vihree? Muuten asiallista  :thmbup: Tai no jos ihan pakko on nysväämällä nysvätä, niinkuin monesti on, niin Casan rungon ja spinnereiden keltaiset kohdat taittuvat myös vähän vihreään?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En niinkään kiinnittänyt huomiota kahteen ekaan, mutta kaksi viimeistä, etenkin kolmas, kiinnitti huomioni. Kun sitä tarkemmin katsoo, siinä ei ole mitään järkeä, mutta mielestäni se näyttää silti upealta! :thmbup: Aika paljon saa ottaa jotain vahvempaa, jotta näkisi oikeasti jotain tuollaista..

-tukez-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En niinkään kiinnittänyt huomiota kahteen ekaan, mutta kaksi viimeistä, etenkin kolmas, kiinnitti huomioni. Kun sitä tarkemmin katsoo, siinä ei ole mitään järkeä, mutta mielestäni se näyttää silti upealta! :thmbup: Aika paljon saa ottaa jotain vahvempaa, jotta näkisi oikeasti jotain tuollaista..

-tukez-

Sitä mä tossa eilen Mikko H:lle sanoin, että nyt tais tulla aika persoonallinen foto, mut ihan selvinpäin.

Pidän siitä itse myös eniten. Kiitos Tukez

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitä mä tossa eilen Mikko H:lle sanoin, että nyt tais tulla aika persoonallinen foto, mut ihan selvinpäin.

Montako kuvaa siinä päällekkäin? Kun mun päähän ei nyt mahdu, miten tuon Empun pyrstösulat on niin korkealla?  :P

Mutta kuvanahan se on hieno ja ideana mukavasti erilainen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kolmoskuva on upea. :thmbup: Minäkin tosin hiukan ihmettelen miten tuo on tehty. ;D Kolme atikkaa ihan vierivieressä, siitä vähän matkan päässä emppu joka on 3 metriä ilmassa, sen takana metrin verran ilmassa Air Finlandin bojo jonka wingletti raapii empun kylkeä ja vielä niiden jälkeen lussu joka on siipien kohdalta katkaistu poikki ja etupää viety jonnekin muualle? :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitä ihmettelen, myös itse miten siitä tuli ton näkönen aivan käsittämätön vääristymä  ihan kohtis lasilla kuitenkin otettu100-400mm canuuna :o

Ja tässä jäänpoistoa mitä ihmeteltiin ainakin 35 min

Oli sitten poijilla homma hallussa tai ei?????

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jannen kolmas kyllä hieno. Erittäin psykedeelinen  :thmbup:

Muutama valotus tältä tuuliselta päivältä.

Vihdoin saatiin vähän lumisempaa maisemaan tänne pk-seudullekin; Comm Airlines ATR-42  OH-ATC

Christian Valdemar Viking

Kerrankin sattui retro omalle kohdalle; SAS Airbus A319  OY-KBO

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin taas päästiin käsittelyn ytimeen. Juuri viimeviikolla saapui jovensuusta hieman eri sorttisia kääsittelyversioita joista tummataustaisin oli kuitenkin se paras vaikkei, ehkä aidoin (Germania)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaiman kuvat on sinisiä.

Omalla, huom. (läppärin) näytöllä oli ihan siedettäviä. Tiedä sitten onko näytössä säädöt pielessä vai allekirjoittaneella kuvankäsittelytaidot hakusessa.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla