Jukka Juutilainen

Battle of Britain Airshow, Duxford

18 viestiä aiheessa

Lentonäytökseen osallistuneet lentokoneet:

 

Battle of Britain Fighters

 

Sea Hurricane Shuttleworth Collection

Hurricane P Vacher

Hurricane Historic Aircraft Collection

Hurricane Hangar 11 Collection

Hurricane (not landing) Battle of Britain Memorial Flight, RAF Coningsby

Gladiator (static) The Fighter Collection

Me 109 Bouchon Historic Flying Ltd

Spitfire Ia Sheringham Aviation

Spitfire V The Fighter Collection

Spitfire V Historic Aircraft Collection

Spitfire IX Old Flying Machine Co

Spitfire IX Spitfire Ltd

Spitfire IX P Monk

Spitfire IX Royal Netherlands Air Force

Spitfire IXT Air Leasing

Spitfire IXT Aircraft Restoration Co

Spitfire IXT Southern Comfort

Spitfire IXT Spitfire Displays Ltd

Spitfire XI Hangar 11 Collection

Spitfire XVI Spitfire Ltd

Spitfire XIX Spitfire Warbird

Spitfire XIX (tbc)(static) Rolls Royce

Spitfire (Mk tba/not landing) Battle of Britain Memorial Flight, RAF Coningsby

Seafire XV11 Kennet Aviation

 

Military

 

Hawk x 9 (not landing) The Red Arrows, RAF Scampton

Alpha Jet x 9 (Sat only/not landing) FAF Patrouille de France, Base Aerienne Salon

Typhoon (Sat only/not landing) 29(F) Squadron, RAF Coningsby

Tucano (Sun only + spare) 72® Squadron, RAF Linton-on-Ouse

Hawk (+ spare) 208® Squadron, RAF Valley

F-16 Fighting Falcon (not landing) 349(F) Squadron, BAF Kleine Brogel

Hawk x 5 (+ 2 static public side) 19(F) Squadron, RAF Valley

Aermacchi SF.260 x 2 (static) BAF Kleine Brogel

Sea Fury Royal Navy Historic Flight, RNAS Yeovilton

Avro Lancaster (not landing) Battle of Britain Memorial Flight, RAF Coningsby

Civilian

Yak 50 x 4 (Sun only) Aerostars

B-17 B17 Preservation

Bearcat The Fighter Collection

Sea Fury The Fighter Collection

TF-51 Mustang The Fighter Collection

P-51 Mustang (static Sat)(Sun only) Old Flying Machine Co

Rapide D&M Miller

Hornet Moth D&M Miller

Leopard Moth (tbc) M&K Slack

Jungmeister M Rijkse

Jungmann Skytricks

Harvard Aircraft Restoration Co

Harvard The Fighter Collection

Catalina (static Sat)(Sun only) Plane Sailing

 

PLEASE NOTE:

 

Saturday 4 September

The Red Arrows will display between 12.25pm and 12.55pm. The main flying display will commence

at 2.00pm and finish at 5.00pm.

Sunday 5 September

The flying display will commence at 2.00pm, opening with the Red Arrows, and finish at 5.30pm.

Variations

The Red Arrows are displaying on both days; the Patrouille de France and RAF Typhoon are

displaying on Saturday only; the RAF Tucano and Yak/Aerostars are displaying on Sunday only.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienoa Jukka  :thmbup:

 

Tätä on vähän odoteltukin ja rohkenen olettaa että jatkoa seuraa joten vesi kielellä odottelen.

 

Mitätön pikkuseikka mutta nipotan kumminkin.... oisko P-47 kuitenkin C tai aikainen D ( ennen Block 25 ) kuomusta päätellen...  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienoa Jukka  :thmbup:

Mitätön pikkuseikka mutta nipotan kumminkin.... oisko P-47 kuitenkin C tai aikainen D ( ennen Block 25 ) kuomusta päätellen...  ::)

Jukalta taas  rautaista kuvamateriaalia :thmbup:

Ja Orvolle: kyllä ainakin Aerofiles-sivusto väittää ettei G:ssä ollut kuplakuomua..

http://www.aerofiles.com/repub-p47g.jpg

Markku

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jukalta taas  rautaista kuvamateriaalia :thmbup:

Ja Orvolle: kyllä ainakin Aerofiles-sivusto väittää ettei G:ssä ollut kuplakuomua..

http://www.aerofiles.com/repub-p47g.jpg

Markku

 

Veit varpaat suustani.....

 

...sen jälkeen kun olin koko jalan sinne laittanut  :-[

 

Pitäis aina vähän kaivella takaraivoaan enemmän ennenkuin kirjoittaa yhtään mitään. Nyt pääsi täysin unohtumaan nuo Curtissin tekemät P-47:t jotka ei noudattaneet muitten mallimerkintöjen logiikkaa. Pahoittelen kömmähdystäni.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitäis aina vähän kaivella takaraivoaan enemmän ennenkuin kirjoittaa yhtään mitään. Nyt pääsi täysin unohtumaan nuo Curtissin tekemät P-47:t jotka ei noudattaneet muitten mallimerkintöjen logiikkaa. Pahoittelen kömmähdystäni.

Ei se munkaan muisti riittänyt noin pitkälle mutta kun tuolta

http://www.aerofiles.com/aircraft.html

sivustolta on asia niin helppo tarkistaa ;)

Markku

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Red kolmoseen tuli tekninen vika lauantaina ja siksi pulja lensi näytöksen vajaalla miehityksellä.

 

Mikä ihme sitä naista oikein vaivaa? Waddingtonin aikoihin oli mahataudissa ja nyt tämä. ;D

 

Red 1 karjui mikkiin kuin arjalainen.

 

Johtunee kai monesta G:stä kun tuo nykyinen Red 1 tuppaa kuulostamaan samalta kuin edellinen. :laugh:

 

Redsit lensivät ilman musiikkia.

 

Patrouille de France musiikin kera.

 

Ehkä siksi ranskalaisten esitys sointui sujuvammin.

 

Johtunee kai siitä mihin on tottunut ja siitä, että on nähnyt Red Arrowsit moneen kertaa, että tuo monissa muissa esityksissä käytetty musiikki häiritsee. ::)

 

Hienot kuvat, sääli tuota pilvistä säätä. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Obi-Wan pölläyttelee laskuissa ja Sir nousuissa. Oliskohan jo aika vaihtaa kus.... nuorempaan, notta ei käy kuin Bertillille.  :-[

 

Jokaisella pilotilla tulee joskus se vaihe vastaan kun kokemus ei enää auta kun aistit ja reaktiot huononee. Joten vaihtoaika alkaa lienee olemaan jo lähellä, kerran koneen käsittelyssä näkyyy jo haparointia. 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täytyy kyllä olla melkoinen mohikaani jossei näiden kuvapläjäyksien jälkeen tee mieli paikanpäälle :P

 

Hienot kuvat taas :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täytyy kyllä olla melkoinen mohikaani jossei näiden kuvapläjäyksien jälkeen tee mieli paikanpäälle :P

 

 

Juuri tämän setin jälkeen erityisesti tekisi. Ei noita Hurricaneja ihan riesaksi asti oo yleensä yhden paikan päällä joten erityispojot Jukalle Hurrisetistä  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Iso homma taas edessä, mutta iteppähän taas aloitin.  :P

Komea matkaraportti kuvineen taustatietoineen yms: :thmbup:

Ja hatunnosto sinulle vaivannäöstä...

Markku

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nää cheers-kuvat on aina ne parhaat!!  ::) Paljon piti scrollata, mutta tulihan se sieltä!

 

EDIT: Ja tietenkin Their finest hours...  :thmbup:

 

-Kähmy

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Lisää tiedossa, koska mitä ilmeisemmin ensi vuonna Jenkkilästä saapuu... Paljastetaan lopussa.

Jukalle kiitos hyvistä kuvista ja kertomuksista.

Mutta mitä tapahtuu 2011 ja milloin ?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Morjens Jorma!

 

Lueskentelin Gatwickin kentällä noita UK:n ilmailulehtiä, ja jossakin niistä (Aircrfat 10/2010?) oli juttua Mosquitosta, joka on kohta lentokunnossa. Koneen omistaja elätteli toivoa, jotta Mosquito heittäisi rundin UK:ssa ensi kesänä... Ei varmaa tietoa, mutta vahva suunnitelma oli aiheesta. Siitä onkin aikaa, kun viimeksi "Mossie" on pörrännyt UK:n ilmatilassa. Veikkaisin, että toteutuessaan Mossie piipahtaisi ensi vuoden Legendissä.  ;)

 

Toinen aivan oma aavistus koskee MeirMotorsin Wulfeja. Kundithan ostivat Tom Blairin Fw 190A-9/N:n ja ovat pistäneet replikaan jo uudet väritkin. Toinenkin Wulf on kokoelmissa. Wulfeilla eniten lentänyt Marc Mathis puikotteli MeirMotorsin TF-51D Mustangia viime Legendsissä, Maxi Gainza puikotteli ostamaansa Rob Lamploughin Spitti Kasia ja Brian Smith puikotteli MeirsMotorsin hankkimaa Corsairia... joten villi veikkaus, notta MeirsMotors on tulossa myös ensi vuonna Legendsiin. March Mathis tod.näköisesti Wulfin puikoissa. Toivossa on hyvä elää.  ;)

 

http://www.meiermotors.com/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla