Timo Hyvönen

LSA:lla IFR:ää

3 viestiä aiheessa

Auh,

 

siis tarkemmin lukien IMC-lentämistä ollaan rajoittamassa, IFR:ää saisi edelleen (!) lentää. Erikoinen luokka tuo LSA tälleen noviisina tutkien.

 

"The ASTM committee revised the standard to prohibit use of a SLSA for flight into IMC, that is, into clouds or no-visibility situations. This does not prevent flight in the IFR system -- filing and flying IFR into controlled airspace by qualified pilots with a current medical. And, importantly, it does not affect any LSA approved under earlier standards, that is, any LSA currently in flight school operation assuming that LSA is properly equipped with the correct instrumentation, lighting, and powerplant. Flight at night is not affected by this decision and remains acceptable in a suitably equipped LSA for a qualified pilot with medical."

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taustalla (ainakin yhtenä tekijänä) on että muutamat lentokoulut ovat oivaltaneet että LSA soveltuu hyvin foggles-lasit päässä tapahtuvaan IFR-koulutukseen ja kustannus on vain murto-osa isojen "peltikoneiden" vastaavasta.

Sen sijaan koneiden varustetaso ei yleensä riitä täyttämään "IFR-vaatimuksia" IMC:ssä lentämiseen,  jolloin vaaditaan mm. tyyppihyväksytty moottori, pitotputken  lämmitystä ja salamaniskukestävyyttä. Niinpä näillä lentokouluilla on sitten myös isompi kone käytössään. FAA IFR-koulutuksen saaneet täydentäkööt, missä määrin vaaditaan koululentoja aidossa IMC:ssä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään