Marko Pajunen

Finnairin A333:n eri versiot, miten löytää lentoa varatessa?

10 viestiä aiheessa

Minulta pyydettiin apua selvittämään minä päivinä Finnairin New Yorkin lennoilla on saatavilla uusi "lie-flat" business luokka ja eipä tuo helposti selviäkään... Varatessa Finnarin sivulta se tiedottaa konetyypeiksi joko "330" tai "330-300", onko tietoa tarkoittavatko nuo juuri eri bisneskabiinityyppejä, kumpi lie kumpi? Finnairin puhelinpalvelussa eivät eilen osanneet kaivaa tietoa esiin... :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Konetyyppi 330 on LTT, LTR tai LTS.

 

13.10.2010 alkaen AY5/6 on 333 joka ainakin nykykäytännöllä on LTM-LTP ja siihen saakka 330.

 

LTU jos se joskus tulee, on vielä epäselvä merkinnöissä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

LTS ja LTT pisnesluokka testattu HEL-BKK -välillä. Jakkara on nukkumisnäkökulmasta aivan loistava.  :thmbup:

 

Miinuksena on onneton tarjonta (vanhoja) leffoja ja tv-sarjoja, joten onneksi saa sentään nukkua kunnolla  :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

LTS ja LTT pisnesluokka testattu HEL-BKK -välillä. Jakkara on nukkumisnäkökulmasta aivan loistava.  :thmbup:

 

Miinuksena on onneton tarjonta (vanhoja) leffoja ja tv-sarjoja, joten onneksi saa sentään nukkua kunnolla  :D

 

Samainen penkkityyppi on tullut testattua OH-LTR:ssa seka HB-JHD:ssa. Paras pointti on istuimen yksityisyys, eli valtaosa on kaytavapaikkoja, ja monet ilman vierustoveria. Myos vieressa oleva ylimaarainen poytatila on mainoa, jos vaikka haluaa kayttaa lapparia ruokailun aikana. Miinuspuolena sanoisin, etta matkustamossa on hieman ahtaantuntuinen ololtila -- erityisesti tama tuntui -LTR:n ykkosrivilla, kun oli tottunut MD-11:n tai muiden Airbusien vastaavien rivien avaruuteen. Viela lisaksi, valipalabaarien poistuminen oli harmittava, mutta tarvittava kompromissi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos tiedoista. Siis valitessa "330" saa todennäköisemmin uuden lie-flatin ja "333" tarjoaisi vanhaa mallia. Saisi Finnair tiedottaa vaihtoehdoista selkeämmin - vai onko tarkoituksella jätetty epäselväksi ettei tarvitse luvata mitään...

 

P.S Off Topic: Onko kokemusta kuinka päästä 6-7 riveille A343:ssa, jos vapaana turistiluokan käyttöön? Onko mitään mahiksia halvemmilla lippuluokilla? Auttaako varhainen check in ja/tai leveä hymy tiskillä? ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Viela lisaksi, valipalabaarien poistuminen oli harmittava, mutta tarvittava kompromissi.

 

Eipä tullut välipalabaaria bongattua, mutta kyllä ainakin ruokalistassa seisoi että sellainen on edelleenkin. En tiedä tarvitaanko tosin sellaista baaria erikseen, kun ystävällinen henkilökunta singahtelee täyttämään toiveet ilman että siitä mukavalta jakkaralta tarvitsee itse nousta yhtään mihinkään.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

P.S Off Topic: Onko kokemusta kuinka päästä 6-7 riveille A343:ssa, jos vapaana turistiluokan käyttöön? Onko mitään mahiksia halvemmilla lippuluokilla? Auttaako varhainen check in ja/tai leveä hymy tiskillä? ;)

 

Kokemusta on useammaltakin kerralta: kerrottakoon esimerkiksi lahtoselvitys vuorokautta ennen 13.3. lahtevalle AY5:lle, koneena -LTR. Minulla oli paikka jo valmiina sinne keittion takapuolelle ja huomasin sielta useammankin vapaan paikan, joten soitin kollegalleni, etta pida kiiretta, ja tsekkaa itsesi sisaan. Systeemi ei hanelle sitten enaa tarjonnutkaan noita paikkoja, mutta paasi kuitenkin heti verhon takapuolelle. Syyna oli se, etta kyseisella herralla oli ainoastaan Finnairin peruskortti, kun noille riveille yleensa upgradataan tasojarjestyksessa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kokemusta on useammaltakin kerralta: kerrottakoon esimerkiksi lahtoselvitys vuorokautta ennen 13.3. lahtevalle AY5:lle, koneena -LTR. Minulla oli paikka jo valmiina sinne keittion takapuolelle ja huomasin sielta useammankin vapaan paikan, joten soitin kollegalleni, etta pida kiiretta, ja tsekkaa itsesi sisaan. Systeemi ei hanelle sitten enaa tarjonnutkaan noita paikkoja, mutta paasi kuitenkin heti verhon takapuolelle. Syyna oli se, etta kyseisella herralla oli ainoastaan Finnairin peruskortti, kun noille riveille yleensa upgradataan tasojarjestyksessa.

 

Ok... peruskortilla itse liikenteessä eli nähtäväksi jää. Bangkokin lennot tulossa marras-joulukuun vaihteessa, sillä reitillä ehkä todennäköisemmin  6-7 rivit tarjolla turistiluokalle, siis bisnespenkki + turistipalvelu.

 

Tosin näköjään joskus sinne 6-7 riveille pääsee turistiluokasta peruskortillakin, jos kone onnekkaasti puolityhjä tms. Vähän lentävä tuttu juuri ihmetteli tuuriaan Tokion lennolla, ei kuulemma edes turistiluokan pöperöt latistaneet tunnelmaa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

P.S Off Topic: Onko kokemusta kuinka päästä 6-7 riveille A343:ssa, jos vapaana turistiluokan käyttöön? Onko mitään mahiksia halvemmilla lippuluokilla? Auttaako varhainen check in ja/tai leveä hymy tiskillä? ;)

Mitään varmaa keinoa ei ole. Ihan halvimmillakin R/Z/W -luokan lipuilla nuo rivit ovat mahdollisia mutta se vaatii useimmiten jo metallia kortin kulmaan ja mielellään AY-kortin kulmaan.

 

Finnair toimii erittäin mallikelpoisesti näiden rivien täytössä eli metallimiehet/naiset näille ensin ja sitten katsellaan laitetaanko muita.

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään