Markus Sosoi

Skyrider-istuin tarjoaa vain 23" istuinvälin

23 viestiä aiheessa

Kaikkien low cost-yhtiöiden unelma tai miksei vaikka Finnairinkin. Tuottavuus nousee.

Satulatyyppinen istuin tarjoaisi mahdollisuuden laskea istuinväliä 23:een tuumaan.

Ryanairin 30" istuinvälin laskeminen 23:een toisi koneeseen teoriassa 10 riviä lisää istuimia, kun ei huomioida 738:n

tyyppihyväksyttyä matkustajamääriä.

 

http://www.usatoday.com/travel/flights/2010-09-10-airlinestanding10_ST_N.htm

 

Nyt voisi sitten ratsastaa auringonlaskuun kuin Lucky Luke

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ryanairin 30" istuinvälin laskeminen 23:een toisi koneeseen teoriassa 10 riviä lisää istuimia, kun ei huomioida 738:n

tyyppihyväksyttyä matkustajamääriä.

Jep, mutta käytännössähän edes MOL ei voi jättää tätä "pikkuseikkaa" huomioimatta. Eli jonkun pitäisi puhkoa B738:n kylkeen lisää exitejä tuon onnistuaakseen. Ei tosin mikään mahdoton tehtävä, onhan 737-900ER:ään tehty kaksi exitiä lisää (http://www.airliners.net/photo/Lion-Airlines/Boeing-737-9GP-ER/1755951/M/).

 

Toinen ongelma saattaa olla painot. Esim. 10 riviä penkkejä lisäisi täydessä koneessa matkustajien kokonaispainoa noin 5000kg, ja itse penkit myös varmaan jonkin verran. Vähänkään pidemmillä legeillä tulee MTOW helposti vastaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaikkien low cost-yhtiöiden unelma tai miksei vaikka Finnairinkin. Tuottavuus nousee.

Satulatyyppinen istuin tarjoaisi mahdollisuuden laskea istuinväliä 23:een tuumaan.

Ryanairin 30" istuinvälin laskeminen 23:een toisi koneeseen teoriassa 10 riviä lisää istuimia, kun ei huomioida 738:n

tyyppihyväksyttyä matkustajamääriä.

 

http://www.usatoday.com/travel/flights/2010-09-10-airlinestanding10_ST_N.htm

 

Nyt voisi sitten ratsastaa auringonlaskuun kuin Lucky Luke

 

Ei kai Ryanairilla kuitenkaan ole 30" pitchiä, ainakaan lyhyillä reiteillä, eikä sellaista tuossa viitteessäkään mainita, vaan lienee jotain 28"-29", joten ei lisärivejäkään ehkä tule kymmentä.

 

Ihan pakko lainata kuva  ;D

 

seats10x-large.jpg

 

En muuten näe tuossa jälkeäkään istuinvyöstä, ehkä se siellä jossain on...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toi etäisyys alkaa olla jo sen alueen sisäpuolella jossa keskiverto ihminen tuntee olonsa epämukavaksi.

 

Miltä Laura tuntuisi jos seläntakana olisi 150kg kahteen viikkoon pesemätön alkoholismin raiskaama suomalaismies?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Toi etäisyys alkaa olla jo sen alueen sisäpuolella jossa keskiverto ihminen tuntee olonsa epämukavaksi.

 

Miltä Laura tuntuisi jos seläntakana olisi 150kg kahteen viikkoon pesemätön alkoholismin raiskaama suomalaismies?

 

No ei yhtään kivalta.

 

Vakavasti puhuen, ainakin kuvan perusteella tuo istuin vaikuttaa epämukavalta kahdesta syystä. Ensin on tietenkin tuo penkkien välinen etäisyys, joka on aivan liian pieni. Toiseksi istumisasentokin vaikuttaa ainakin meikäläisen mielestä varsin epämiellyttävältä. Eikös joku ergonomiatutkimus tässä lähihistoriassa todennut, että itse asiassa pieni löhöämisasento on ihan jees suurimman ihmisjoukon alaselälle. Ainakin verrattuna tuollaiseen terästankoasentoon.

 

Istuimen suunnittelijayhtiö sanoo istuimen olevan "sopiva" lyhyille lennoille, maksimissaan 3 tuntia. Henkilökohtaisesti istuin vaikuttaa epämiellyttävältä vaikka siinä joutuisi istumaan vain 15 minuuttia. Ei edes Helsingin julkisen liikenteen välineistössä tarvitse istua noin epämiellyttävän näköisissä istuimissa. Kyllä tuon kuvan perusteella asento on enemmän seisomista kuin istumista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mulla on yhtenä työtuolina selkätuellinen satulatuoli, ja siinä voi hyvin työskennellä tovin, mutta ei siinä kolmea tuntia kukaan istu. Siinä sojotetaan ruoto suorana jalat joko lattiaan tuettuna tai jalkatuella. Tuo kuvan tuoli vaikuttaa juuri sellaiselta. Rentoon matkustamiseen on siitä kyllä mittaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Puhumattakaan siitä, että satulatuoleja on monenlaisia, toisissa istuin on leveämpi kuin toisissa. Olen itsekin työtehtävissä joskus käyttänyt satulatuolia, ja joissakin työtehtävissä se on ollut ihan ok. Mutta totta, ei siinä vain paikallaan istu useampaa tuntia. Ja tuon kuvan perusteella nuo työ-satulatuolit ovat istuinosaltaan isompia kuin nuo Skyrider-istuimien istuinosa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toi etäisyys alkaa olla jo sen alueen sisäpuolella jossa keskiverto ihminen tuntee olonsa epämukavaksi.

 

Miltä Laura tuntuisi jos seläntakana olisi 150kg kahteen viikkoon pesemätön alkoholismin raiskaama suomalaismies?

 

Meneekö tuossa muka happisyöttö myös sekasin kattopaneelissa ?

 

 

 

Toinen ongelma saattaa olla painot. Esim. 10 riviä penkkejä lisäisi täydessä koneessa matkustajien kokonaispainoa noin 5000kg, ja itse penkit myös varmaan jonkin verran. Vähänkään pidemmillä legeillä tulee MTOW helposti vastaan.

 

Jos tuolla saaadaan edestakainen lento ( HE-OU ) laskemaan 324 eurosta vaikka 250 ekkuun olen puolesta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Meneekö tuossa muka happisyöttö myös sekasin kattopaneelissa ?

 

Normaaleissa liikenneluokan ilma-aluksissa ei pääsääntöisesti ole mitään yleistä happisyöttöjärjestelmää kattopaneelissa, vaan kemialliset hapenkehittimet ovat siellä hapenkäyttöpaikalla, eli jokaista maskinippua kohden on oma hapenkehitin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toi etäisyys alkaa olla jo sen alueen sisäpuolella jossa keskiverto ihminen tuntee olonsa epämukavaksi.

 

Miltä Laura tuntuisi jos seläntakana olisi 150kg kahteen viikkoon pesemätön alkoholismin raiskaama suomalaismies?

 

Mahtuisikohan sellainen röllikkä edes pujottautumaan paikalleen noin kapeasta välistä?  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mahtuisikohan sellainen röllikkä edes pujottautumaan paikalleen noin kapeasta välistä?  :P

 

Ja huomioon täytyy ottaa myös meidät yli 190 cm pitkät kirahvit, joilla reisipituus ylittää esimerkiksi Hawkin sallitun...  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja huomioon täytyy ottaa myös meidät yli 190 cm pitkät kirahvit, joilla reisipituus ylittää esimerkiksi Hawkin sallitun...  ;)

Tarvitaan vain satulan korkeussäätö! ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarvitaan vain satulan korkeussäätö! ;D

 

No, sekin, mutta ehkä kaipaisin enemmän pidempää istuinosaa että pitkille reisillekin olisi tukea.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
No, sekin, mutta ehkä kaipaisin enemmän pidempää istuinosaa että pitkille reisillekin olisi tukea.  ;)

 

Tuo onkin juuri se asia joka tekee tuosta "istuimesta" enemmänkin seisontatuen. Siis jaloille. ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miltä Laura tuntuisi jos seläntakana olisi 150kg kahteen viikkoon pesemätön alkoholismin raiskaama suomalaismies?

 

Ei huolta, en minä ainakaan tuollaisessa matkustais! :D

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo onkin juuri se asia joka tekee tuosta "istuimesta" enemmänkin seisontatuen. Siis jaloille. ::)

 

Juuri näin. Mutta joku juttu siinä penkissä täytyy olla, kun tuo mallityttökin on ihan jäykkänä ja silti hymyilyttää. Lieneekö siihen jonniinlainen hierova ominaisuus ympätty... ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään