Janne Onnela

Ouluun Air Balticin hubi (OLI: Air Baltic laajentaa toimintaa Suomessa)

89 viestiä aiheessa

Kuinka niin toivottavasti?  ???

Et kai tosissassi luule että Kajaanin kokoisella markkina-alueella olisi kysyntää jonkun lentoyhtiön hubille?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Et kai tosissassi luule että Kajaanin kokoisella markkina-alueella olisi kysyntää jonkun lentoyhtiön hubille?

 

En todellakaan ole niin todennut, mutta en toki ajatuksissani(kaan) vastusta ko. aikeita hubin perustamisesta, mikäli sellaisia koskaan olisi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Harmi homma tuo Oulu-Turku-Riika yhteyden häviäminen. Esim. monet telekommunikaatioalalta saneeratut ovat käyneet yhteydellä Turun alueella töissä Oulusta käsin ja maailmalle on päässyt Riikan kautta näppärästi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Harmi homma tuo Oulu-Turku-Riika yhteyden häviäminen. Esim. monet telekommunikaatioalalta saneeratut ovat käyneet yhteydellä Turun alueella töissä Oulusta käsin ja maailmalle on päässyt Riikan kautta näppärästi.

AirBalticin nousseiden lisämaksujen (esim. matkatavarat alk. 20€/suunta) myötä se ei ole enää toviin ollut edullisin tapa Oulusta maailmalle. Monet työmatkalaiset myös välttelevät sitä, kun niitä lisämaksuja ei pysty maksamaan matkatoimiston kautta varausvaiheessa, vaan ne pitää itse maksaa joko airBalticin nettisivuilla tai lähtöselvityksessä ja sitten laskuttaa ne työnantajalta.

Mutta harmi kaikkinensa aina kilpailun ja vaihtoehtojen väheneminen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oulusta varmaan pääsee maailmalle ilman Air Baltic:ia, mutta saa nähdä, tuleeko Turku-Oulu välille mitään. Tosin melko kalliiksi se varmaan jää, jos jollain Jetikalla tai vastaavan kokoisella lennetään (kuten Air Botnia aikanaan). Eikä isompaan koneeseen pelkästään tuolla välillä riitä matkustajiakaan. Aika vähän nokialaisetkin taitaa Air Baltici:n Turku-Oulu väliä käyttää; aikataulujen puolesta se olisi sopinut Oulusta Salossa käyntiin, ei päinvastoin. Päinvastainen suunta olisi kätevä varsinkin Turussa asuville.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

AirBalticin nousseiden lisämaksujen (esim. matkatavarat alk. 20€/suunta) myötä se ei ole enää toviin ollut edullisin tapa Oulusta maailmalle. Monet työmatkalaiset myös välttelevät sitä, kun niitä lisämaksuja ei pysty maksamaan matkatoimiston kautta varausvaiheessa, vaan ne pitää itse maksaa joko airBalticin nettisivuilla tai lähtöselvityksessä ja sitten laskuttaa ne työnantajalta.

Mutta harmi kaikkinensa aina kilpailun ja vaihtoehtojen väheneminen.

 

Ei ole vissiin tieto levinnyt, että Economy -luokan lippuun sisältyy airbalticilla matkatavaroiden kuljetus ja lippu on muutoskelpoinen. Basic-luokan lipussa on edelleen kaikki vanhat lisämaksut. Työmatkalaista on siis kuultu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ole vissiin tieto levinnyt, että Economy -luokan lippuun sisältyy airbalticilla matkatavaroiden kuljetus ja lippu on muutoskelpoinen. Basic-luokan lipussa on edelleen kaikki vanhat lisämaksut. Työmatkalaista on siis kuultu.

Juu, mutta se maksaa silloin jonkin verran enemmän per suunta (eikä siitä lentoyhtiö ole kovin kovaa ääntäkään pitänyt...). Ja se mikä on myös karkottanut työmatkalaisia, on juuri se Turun "ylimääräinen" stoppi, joka lisää matka-aikaa vähintään about tunnilla, ja Riiassa on voinut olla pitkäkin odotus jatkolennolle (yleensä 2 - 3 tuntia, mutta voi olla jopa 10 tuntia).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ATW Onlinen mukaan Air Baltic luopuu talvella kolmesta tai neljasta Boeing 737-koneesta, mutta suunnittelee korvaavansa ne parilla tai kolmella Q400-koneella. Ensi kevaaksi on sitten suunnitteilla 737-700-koneiden liisaaminen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu, mutta se maksaa silloin jonkin verran enemmän per suunta (eikä siitä lentoyhtiö ole kovin kovaa ääntäkään pitänyt...). Ja se mikä on myös karkottanut työmatkalaisia, on juuri se Turun "ylimääräinen" stoppi, joka lisää matka-aikaa vähintään about tunnilla, ja Riiassa on voinut olla pitkäkin odotus jatkolennolle (yleensä 2 - 3 tuntia, mutta voi olla jopa 10 tuntia).

 

Totta, Turun pysähdys vie aikaa kun osa matkustajista vaihtuu välilaskun aikana.

 

Mutta mitä lippuihin tulee, aika moni yritys maksaa myös siitä, että työntekijän laukut pääsevät perille. Silloin tulee edullisemmaksi ostaa lippu, joka sisältää lisämaksut (vaikka se olisikin pari euroa kalliimpi vaihtoehto kuin ostaa lippu ja maksaa laukusta erikseen), koska yksittäisten kuittien vieminen kirjanpitoon maksaa paljon enemmän.  Näin ainakin opetettiin matkahallinnon koulutuksessa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään