Nils Rostedt

Small is beautiful, EFHK

1 824 viestiä aiheessa

Tälläiset meikäläiseltä..

OH-MOL

[ attachment removed ]

CS-DRU:n nokkaa

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

CS-DRX

[ attachment removed ]

CS-DRX

[ attachment removed ]

OH-ATC

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitkästä aikaa kuvaamassa.

Cessna Citation 560 XLS F-GVYC. Jostain syystä pysäköity laskusiivekkeet alhaalla.

[ attachment removed ]

Vakiovieras. West Airin BAe ATP SE-MAP saapuu.

[ attachment removed ]

Päivän Gulfstream. N77D on mallia IV.

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuvaatko Nils aidan takaa vai paremmalta puolelta? Ihan jees kuva :)

Kiitos  :) Riippuu lentokentästä... Hki-Vantaalla pitää kuvata aidan takaa, Malmilla lupakirja antaa hieman enemmän mahdollisuuksia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

OH-WIA valmiina menox:

Pirun komeet sävyt, heijastukset ja syväterävyys. Niiden puolesta kympin kuva, mutta... rajaus kusee  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pirun komeet sävyt, heijastukset ja syväterävyys. Niiden puolesta kympin kuva, mutta... rajaus kusee  :-[

No, niin kusee ja pahasti. En vaan osaa rajata :-[ Aina tuottaa hirveesti päänvaivaa yksinkertaisenkin kuvan rajaaminen. Mun pitäis varmaan mennä johonkin rajaus-kurssille... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, niin kusee ja pahasti. En vaan osaa rajata :-[ Aina tuottaa hirveesti päänvaivaa yksinkertaisenkin kuvan rajaaminen. Mun pitäis varmaan mennä johonkin rajaus-kurssille... ;D

Olisi pitänyt laittaa, että "minun silmään rajaus kusee". Se kun ei tarkoita, että se olisi pielessä jonkun toisen mielestä :)

Minä henk. koht. olisin jättänyt oikeaan laitaan enemmän tilaa tasapainottamaan kuvaa. Nyt kun tuossa vielä asfaltti viettää lievästi oikealle ja sillä puolella ei ole liikaa tyhjää, tuntuu että koko kuva kaatuu oikealle... Tai sitten vastapainoisesti olisin surutta rajannut vasemmalta puolelta osan moottoria pois. Jotenkin tuollaisessa kuvassa vaan pitää mielestäni rungon olla hallitsivampana elementtinä kuvan keskellä, tai vastaavasti jättää tyhjää tilaa sille laidalle, mihin nokka osoittaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisi pitänyt laittaa, että "minun silmään rajaus kusee". Se kun ei tarkoita, että se olisi pielessä jonkun toisen mielestä :)

Toki toki!

Olen vain huomannu, etten oikein osaa rajata alkuperäisestä kuvasta parempaan suuntaan. Aina vaan kone keskellä jne..... ja sit tulee näitä tiukkoja kuvia ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Otetaas uusi yritys.

Nyt se on mun mielestä suht keskellä, mutta rajaus on tiukka kuin.... Joka tapauksessa pidän tästä vaihtoehdosta paljon enemmän :thmbup:

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään aamuauringossa paistatteli nämä:

D-BUBI

[ attachment removed ]

D-CSIM

[ attachment removed ]

CS-DUB (aivan karmeen näköinen  :- ) 

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Riippuu paljon käyttötilanteestakin. Toimisi esim. lehden kansikuvana tuollaisena tosi hyvin, tasapainotusta toki sitten tehtäisiin esim. tekstillä ym sälällä mitä lehtien kansissa on.

Tosi hyvä otos kyllä :)

- T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Riippuu paljon käyttötilanteestakin. Toimisi esim. lehden kansikuvana tuollaisena tosi hyvin, tasapainotusta toki sitten tehtäisiin esim. tekstillä ym sälällä mitä lehtien kansissa on.

Toki riippuu. Joskin vähän hassua se on ajatella tässä muita käyttötarkoituksia, kun kuva on kuitenkin nyt otettu "stand alone kuvaksi" ja pistetty forumille. Tosin lehteenkin rajaisin kuvan ihan toisella tavalla. Väittäisin nimittäin, että ei tuota enää ihan helposti pelkällä tekstillä tasapainoteta kanteenkaan, vaan kyllä se melkein vaatisi jo muutakin graafisia kikkailuja. Ei mahdotonta, mutta ei aivan helppoakaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä pari kuvaa menneiltä viikoilta.

Ensin itseoikeutetusti DC aviationin Citation XLS. Tuossa on tullut aikanaan käytyäkin silloisen Daimler-Chrysler aviationin hallilla :thmbup:.

[ attachment removed ]

Sitten pari ensikertalaista HK:lla. N7600S

[ attachment removed ]

Sekä N404HS:

[ attachment removed ]

-jukka :D

XLS oli kuvattu vielä vanhalla putkella. Kaksi viimeistä uudella :P.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitten pari ensikertalaista HK:lla. N7600S

Ei ollut enää eilen ensikertalainen, koska kävi ensimmäisen kerran jo kaksi viikkoa sitten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla