Nils Rostedt

Small is beautiful, EFHK

1 824 viestiä aiheessa

Ja tuo kone lentää Airfixin siipien suojissa :P

No niin mun piti kirjottaa, mutta lipsahti. On nää pikkujetit hankalia :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä, millaisia ja minne operaatioita ko.koneella lennellään? Arvatenkin tilauksia/businesseja... Mikä muuten on ko. yksilön matkustajamäärä? 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä, millaisia ja minne operaatioita ko.koneella lennellään? Arvatenkin tilauksia/businesseja... Mikä muuten on ko. yksilön matkustajamäärä?   

Eiköhän suurin osa, ellei jopa kaikki lennot esim. ko. koneella ole omistajan omia lentoja. Airfix on vain siis operaattori, jolta koneen omistaja "ostaa palvelut". Vain harva Airfixin operoimista koneista on saatavilla ulkopuolisten tilauskäyttöön...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nostellaanpa taas vähän ylöspäin tätä ketjua

Irlannin ilmavoimien Gulffi G-IV 251,

[ attachment removed / expired ]

N528QS:n hanuria ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuvia sunnuntailta.

Raytheon Hawker 800XP (CS-DRA)

Piaggio. Rekkaria en saanut ylös.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yleensä tykkään kyllä Oskarin erikoisemmista näkemyksistä ja muokkauksista, mutta nyt ei toimi toi Falcon sitten alkuunkaan. Kuva on kokonaisuutena haalea, mutta silti kirkkaat palaa rumasti puhki jättäen vielä puhki palaneen ympärille turkoosit "kehät"...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yleensä tykkään kyllä Oskarin erikoisemmista näkemyksistä ja muokkauksista, mutta nyt ei toimi toi Falcon sitten alkuunkaan. Kuva on kokonaisuutena haalea, mutta silti kirkkaat palaa rumasti puhki jättäen vielä puhki palaneen ympärille turkoosit "kehät"...

Ehkä ei toimi, mutta se on sentään 7X!  ;) Tässä yhteydessä ihan kelpo keissi mun mielestä. Piti sitä kyl pari kertaa kattoo. Minusta kiva rajaus etenkin, koneen raidat sopii hyvin tohon sommitelmaan. Mutt emmää savolaesena välttämättä paljoo näetten piälle ymmärräkkään....  ::)

- Heikki

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ehkä ei toimi, mutta se on sentään 7X!  ;) Tässä yhteydessä ihan kelpo keissi mun mielestä. Piti sitä kyl pari kertaa kattoo. Minusta kiva rajaus etenkin, koneen raidat sopii hyvin tohon sommitelmaan. Mutt emmää savolaesena välttämättä paljoo näetten piälle ymmärräkkään....  ::)

- Heikki

Luulenpa että....

Allekirjoittanut savolainen kyllä tietää mistä puhuu. Ja 7X se on jotain(jotkut ne lentelevätkin noiden kyydissä). Ja kuvakin on mainio. Vähän erikoisempi kuvakulma. Toimii ainakin minulle. Mutta enhän minäkään näistä kuvista mitään ymmärrä :laugh:.

-jukka ;)

Well done Oskari :thmbup:.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lienee aiheellista huomauttaa Heikille ja Jukalle, että en kritisoinut rajausta enkä kuvakulmaa, vaan juurikin niitä asioita, joita kommentoin. Eli nimenomaan kuvan yleisilmeen hienoista haaleutta (voisi olla kontrastia lisää) ja isojen alueiden puhkipalamista. Puhkipalaminenkaan ei monessa tapauksessa juurikaan haittaa, ja joskus se toimii myös loistavasti tehokeinona, mutta tässä tapauksessa muokkauksesta johtuen puhki palaneiden alueiden ympärille on tullut tuollaiset rumat reunapannat...

Pitää nyt myös (taas jälleen kerran) muistuttaa, kun näyttää aina pääsevän unohtumaan, että silloin kun minä annan kritiikkiä, se on aina rakentavassa, hyvässä hengessä tehtyä. Jos kuva on lähtökohtaisesti mielestäni huono, en silloin vaivaudu kuvaa kommentoimaan ollenkaan, vaan pidän mölyt mahassani. Ei ole minun tehtävä morkata kenenkään kuvia. Mutta mikäli kuvassa on mielestäni potentiaalia, tarjoan mielelläni omaa näkemystäni, mikäli sen avulla kuvasta voisi kenties saada vieläkin paremman lopputuloksen. Sitä näyttää vain joidenkin olevan niin pirun vaikea ymmärtää kerrasta toiseen... Sama homma koskee kehuja. Annan aina kehuja sellasille kuville, jotka niitä oikeasti ansaitsevat. Sellaisille, jotka oikeasti erottuvat edukseen jokapäiväisestä kuvamassasta... Mun mielestä tämä on ainoita oikeita tapoja auttaa muita kuvaajia kehittymään kuvaajina ja se on ainoa motiivini kuvia kommentoidessani. Kaikkia se ei kuitenkaan näköjään miellytä. Siksipä kysynkin nyt, että pitäisikö jättää kuvien kommentointi ja rakentavan kritiikin antaminen kokonaan pois?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siksipä kysynkin nyt, että pitäisikö jättää kuvien kommentointi ja rakentavan kritiikin antaminen kokonaan pois?

Älä missään nimessä jätä kommentointia ja rakentavaa kritiikkiä pois! Ainakin ite olen saanut sulta paljon hyviä vinkkejä, kun olen näitä juttuja täältä lueskellut. :thmbup:

Täällä on vaan osa sellaista porukkaa ketkä ei aina ymmärrä ottaa palautteita ja kommentteja oikealla tavalla vastaan...

-Timo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu...

Ei hätiä mitiä. Itse tulee noilla kuvien kopsuilla säädeltyä eri vaihtoehtoja, silloin kun kerkiää.

Rakentava palaute on aina ok.

-jukka 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lienee aiheellista huomauttaa Heikille ja Jukalle, että en kritisoinut rajausta enkä kuvakulmaa, vaan juurikin niitä asioita, joita kommentoin. Eli nimenomaan kuvan yleisilmeen hienoista haaleutta (voisi olla kontrastia lisää) ja isojen alueiden puhkipalamista. Puhkipalaminenkaan ei monessa tapauksessa juurikaan haittaa, ja joskus se toimii myös loistavasti tehokeinona, mutta tässä tapauksessa muokkauksesta johtuen puhki palaneiden alueiden ympärille on tullut tuollaiset rumat reunapannat...

Pitää nyt myös (taas jälleen kerran) muistuttaa, kun näyttää aina pääsevän unohtumaan, että silloin kun minä annan kritiikkiä, se on aina rakentavassa, hyvässä hengessä tehtyä. Jos kuva on lähtökohtaisesti mielestäni huono, en silloin vaivaudu kuvaa kommentoimaan ollenkaan, vaan pidän mölyt mahassani. Ei ole minun tehtävä morkata kenenkään kuvia. Mutta mikäli kuvassa on mielestäni potentiaalia, tarjoan mielelläni omaa näkemystäni, mikäli sen avulla kuvasta voisi kenties saada vieläkin paremman lopputuloksen. Sitä näyttää vain joidenkin olevan niin pirun vaikea ymmärtää kerrasta toiseen... Sama homma koskee kehuja. Annan aina kehuja sellasille kuville, jotka niitä oikeasti ansaitsevat. Sellaisille, jotka oikeasti erottuvat edukseen jokapäiväisestä kuvamassasta... Mun mielestä tämä on ainoita oikeita tapoja auttaa muita kuvaajia kehittymään kuvaajina ja se on ainoa motiivini kuvia kommentoidessani. Kaikkia se ei kuitenkaan näköjään miellytä. Siksipä kysynkin nyt, että pitäisikö jättää kuvien kommentointi ja rakentavan kritiikin antaminen kokonaan pois?

Morot Mikko,

juuri tähän mä pyrinkin savolaisella tarkkuudella! Mä en ymmärrä mitään siitä, mistä todella moni täällä ymmärtää. Koetin välttää kaikenlaista kritiikkiä, onhan savolainen sellainen, että myssykin pitää laittaa päähän kiertämällä.  ;)

Pahoittelen Mikko, jos aiheutin asiassa närää tai mielipahaa. Kommentointisi oli mielestäni tasan sopivaa. Tässä ehkä on sellainen paikka meille kaikille; subjektiivisyyden mittaaminen ja sen julkituominen. Kaikki ovat oikeassa omalla tavallaan. Ei se kuvaaminenkaan helppoa ole jossakin Kuopion talvipakkasessa, tai Ivalossa, tai vaikka Las Palmasissa. Vaatii tasan päättäväisyyttä olla tekemässä sitä, mikä on kivaa, ja mistä tykkää. Tulos, niin, se ei kaikkia välttämättä miellytä (ja mua miellytti se 7x-kuva, ja Mikon kommentti oli hyvä, sekin miellytti, koska siinä oli rakentavaa asiaa). Näkisitpä vaan Mikko mun tuotoksia EFRVn lentoasemalta, vaimitenkäsenytoli....  ;D

- Heikki

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hieman harvinaisempaa netjetsiä

CS-DOC Beech 1900D Huomaa että koneen lähtiessä prk313:lta se kääntyi vasemman kautta ympäri ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tiedä sitten onko tää niin pieni, mutta bisnesjetti kuiteskii.

ACM Aviation Inc Air Charter B737-700BBJ VP-BIZ

_small.jpg

tomppa

EDIT: Korjattu operaattorin nimi Juhan huomion johdosta, kiitos.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Korjataan senverran, että tuo 737-700BBJ taitaa olla kalifornialaisen ACM Aviation Inc´in kalustoa, eikä saksalaisen ACM Air Charterin

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tällainen löytyi tänään, muutoin huomattavan sumuiselta EFHK:lta.

VP-BNP, Challenger 604.

Aika metkaa oli seurata taustalla tapahtuvia lentoonlähtöjä kiitotieltä 15. Vaakanäkyvyyttä oli maanpinnassa liki koko kiitotien verran, mutta heti kun koneet olivat nousseet noin 30 m korkeudeen ne katosivat sumupilveen  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jepjep, näkyvyys oli tänään aivan loistava :D

CS-DRX Netjets europe, jotenkin heikkeni tuo kuvanlaatu kun pienensin :-[...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En usko.. Ton skappari muuten no ei mitään ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hauskan näköinen kun pyrstö on "kirkas" ja nokka sumussa.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tuossa käytetty reunanpehmennystä? Nimittäin ilman sitä melko sumu! :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla