Esa Kaihlanen

Tokio Haneda (RJTT) / Ukishima Park 26.9. / T2:n laajennus ja A380 (16.10)

17 viestiä aiheessa

Hanedan kentän terminaalien terassit ovat jo tuttuja bongailupaikkoja, joten vaihdetaanpa hieman paikkaa. Kiitotien 34L finaaliin on hyvä näkyvyys Ukishiman puistosta (Google Maps), joka on varteenotettava vaihtoehto mikäli haluaa iltapäivästä kuvailla laskeutuvia koneita ja tuulet ovat pohjoisesta.

 

Yleiskuva näkymistä. Paikka on varsin suosittu paikallisten kuvaajien keskuudessa.

IMG_3253.JPG

 

Millaiset näkymät sieltä sitten on? Kuvat puhukoot puolestaan.

 

JAL A300-600R, JA012D

IMG_3256.JPG

 

ANA 777-200, JA704A

IMG_3320.JPG

 

Hieman toisenlaista kuvakulmaa.

IMG_3323.JPG

 

ANA 777-200, JA712A

IMG_3358.JPG

 

JAL 777-300, JA8943

IMG_3368.JPG

 

Skymark Airlines 737-800, JA737Y

IMG_3411.JPG

 

Osa 34R:n lähtevistä menee suoraan puiston yli, Korean Airin 747 tiivistää tunnelmaa.

IMG_3417.JPG

 

Shanghai Airlines 767-300, B-2570

IMG_3437.JPG

 

ANA 747-400D, JA8960

IMG_3463.JPG

 

JAL 747-400D, JA8908

IMG_3575.JPG

 

Vertailun vuoksi perään vielä tavallinen, wingleteillä varustettu 747-400, JA8921

IMG_3614.JPG

 

Hokkaido International Airlines (Air Do), JA01HD

IMG_3651.JPG

 

Nämä kuvat antanevat jonkinlaisen käsityksen paikan kuvausmahdollisuuksista. Paremmalla kalustolla ja pitemmällä putkella pystyy tietysti saamaan hieman monipuolisempia kuvakulmia. 737-kokoluokan kalustoon riittää 300mm juuri sopivasti jos käytössä on ns. kroppirunko. Mikäli joku haluaa paikkaan tutustua Japanin reissullaan, niin paikalle pääsee parhaiten Kawasakin asemalta (JR) bussilla nro. 03 (Kawasaki Station (pysäkki 16) -> Ukishima Koen Iriguchi, n. 30 min.).

 

-Esa

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

Osa 34R:n lähtevistä menee suoraan puiston yli, Korean Airin 747 tiivistää tunnelmaa.

 

 

 

 

Tässäpä todella nätti kuva  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Harmi kun olisi tiennyt tuon paikan kun kesälomalla tuli Tokiossa käytyä.

Olin vain Terminaali 1:n katseluterassilla ottamassa kuvia ja vähän teki tiukkaa 200mm linssin kanssa mutta

toisaalta ei viitsisi tuota kertasinkoa ihan noin kauas raahata.

 

Odaibassa näki hyvin Aomin metropysäkiltä kun koneet kaartoivat laskuun 16L:lle, olisi vaan pitänyt taas olla

niitä millejä enemmän.

 

Pitää laittaa paikka mieleen jos tuonne vielä uudestaan tulee mentyä.  ::)

 

Ja kiitokset kuvista !

 

Markku

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitokset kommenteista,  vaikka hieman myöhässä tulevatkin  :-[.  Harmittavasti nuo Markun mainitsemat lähestymiset 16L:lle tulevat tähän tietoon kohtapuoliin loppumaan, kun uuden D-kiitotien avaamisen myötä tulee muutoksia kiitoteiden käyttöön.

 

-Esa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jatketaan samaan aiheeseen vielä muutamalla uudella kuvalla.

 

A380 F-WWDD kävi testaamassa 21.10 avattavan uuden kansainvälisen terminaalin yhteensopivuutta. Valitettavasti sitä ei päässyt kuvaamaan mistään sen paremmin.

IMG_3859.JPG

 

Parkissa ANA:n ja JAL:n triplojen välissä.

IMG_3863.JPG

 

Terminaali 2:ssa on myös tapahtunut muutoksia. Lisäsiiven valmistumisen myötä avattiin myös katseluterassin laajennus.

IMG_3939.JPG

 

Uuden osan aita on tehty joustavista teräslangoista ja erillisiä kuvausaukkoja ei ole.

DSCN2568.JPG

 

Terassin päädystä näkee myös vanhan kansainvälisen terminaalin suuntaan. Takana vasemmalla häämöttävät uudelle D-kiitotielle vievät rullaustiet.

IMG_3937.JPG

 

Alla olevat muutamat kuvat on kaikki terassin uudelta puoliskolta.

 

China Eastern A330 "Expo 2010 Volunteer", B-6127

IMG_3991.JPG

 

ANA 767-300, JA601A

IMG_3997.JPG

 

Skynet Asia B737-400 (JA737G) ja Skymark Airlines B737-800 (JA737H).

IMG_4051.JPG

 

ANA B777-300, JA755A

IMG_4266.JPG

 

 

-Esa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uuden osan aita on tehty joustavista teräslangoista ja erillisiä kuvausaukkoja ei ole.

 

N'lyy jotkut jo väännelleen noita lankoja paremman kuvausaukon toivossa. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näyttäis olevan uuden puolen aita ilman kuvausaukkoja samantapainen kuin Nagoyassa, ja kun ne ovat joustavat ei niihin tarviin kuin ujuttaa linssi välistä. Huomattava parannus "aukkoihin" nähden, jotka ovat joka paikassa aivan liian matalalla meikäläiselle ja varmaan monelle muullekin länsimaiselle. Nagoyassa on kattopartsilla vartija joka tulee heristelemään sormea heti, jos aidassa roikutaan tjsp, mutta linssin ujttaminen on täysin OK. Taas Jaappaniassa näytetään mallia muulle mualimalle, kun terminaalia laajennetaan, laajennetaan myös terassia! Täydet pisteet!  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla