Guest johnny87

Pienkoneen vuokraus ulkomailla?

5 viestiä aiheessa

Miten onnistuu koneen vuokraus ulkomailla tuoreelle PPL:n haltialle? Mistä kannattaa alkaa selvittämään hintoja/koneita?

Mitä kaikkea tulee ottaa huomioon vuokrattaessa tuntemattomalta yritykseltä ulkomailla?

Onko muilla kokemuksia ja/tai vinkkejä kuinkä välttää mokat ja päästä nauttimaan vaivattomasta lentokokemuksesta?

Allekirjoittanut lähtee Thaimaan reissulle joulukuussa ja tahtoisi viedä perheensä heittämään pienen lenkin :)

 

-J

 

PS. Eka viesti, ni oikokaa sitten tai ohjailkaa oikeille threadeille jne...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten onnistuu koneen vuokraus ulkomailla tuoreelle PPL:n haltialle? Mistä kannattaa alkaa selvittämään hintoja/koneita?

Mitä kaikkea tulee ottaa huomioon vuokrattaessa tuntemattomalta yritykseltä ulkomailla?

Onko muilla kokemuksia ja/tai vinkkejä kuinkä välttää mokat ja päästä nauttimaan vaivattomasta lentokokemuksesta?

Allekirjoittanut lähtee Thaimaan reissulle joulukuussa ja tahtoisi viedä perheensä heittämään pienen lenkin :)

 

-J

 

PS. Eka viesti, ni oikokaa sitten tai ohjailkaa oikeille threadeille jne...

Yleinen (ei Thaimaa-spesiifinen) vastaus:

Etsi paikallisia ilmailukerhoja. Voit odottaa että kerho vaatii pienemmän tai isomman kerhotarkkarin. Haluat varmasti tietää mikä on lentokokemuksesi.

Helppoin tapa voi olla lentää 'safety pilotilla' eli vuokrata koneen ja lennonopettajan. Jos kysymys on vain muutamasta lennosta, ja maasto/olosuhteet/ilmasto on aivan erilainen kuin se maa missä olet lentänyt koululentosi, silloin se on todennäköisesti myös turvallisin tapa. Et tarvitse paljon huolehtia teorioista, lupakirjan konversioista tms. jos lupakirjasi sellaisena ei hyväksytä. Kävelet vaan toimistoon, selittelet että olet turisti ja vain lomilla, sulla on lupakirja, ja haluat päästä ilmaan. Vakuutusasiat selvitettävä tietysti erikseen.

 

Näin on toiminnut hyvin mm. Uusi-Uudessa-Seelannissa, Australiassa, Kanadassa (kaikki 90-luvulla), Etelä-Afrikassa (2000 jälkeen) ja Suomessa (Malmi 90-luvulla).

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tietoni ovat varmaan vanhentuneita... 10 vuotta sitten tutustuin pintapuolisesti kerholentämiseen Thaimaassa ja totesin sen hyvin, hyvin hankalaksi. Ilmailuharrastus oli siellä silloin sellaista että varakkaat ihmiset lenneksivät rajoitetusti armeijan pilottien opastamana, kovan kurin alla. Farangin oli jokseenkin mahdotonta päästä kuvioon sisälle, johtuen kieli- ja kulttuurimuurista.

 

Uusi-Seelannista (miten se oikein taipuu?) minulla on ihan päinvastainen kokemus: ajoin lauantaiaamuna paikallisen kerhon kentälle, puhuin open mukaan kerhotarkkarille ja lähdin sen jälkeen yksipaikkaisella. Tämä tosin oli purjelentoa, mihin ei sivistysmaissa oikeastaan lupakirjoja tarvitakaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään