Petri Lehtovirta

Star Alliance aloittaa suoran Aasian liikenteen Helsinki-Vantaalta?

78 viestiä aiheessa

Oslon lennot näyttäisi olevan suoraan A330:lla. Uskoisin että lennot Helsingistäkin kannattaisivat, ainakin jos käyttävät A319 kalustoa.

 

Nyt oon kade norskeille... Juu luulisi Hgin reitin kannattavan kapearunkoisella. QR on availlut ja avaamassa reittejä useaan pienempään kohteeseen Euroopassa, mm Bukarestiin ja Sofiaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toimitusjohtaja Stefan Wentjärvi Blue1:ltä uskoo, että Star Allianceen kuuluva kumppani aloittaa Aasian-liikenteen Helsinki-Vantaalta vuoden tai korkeintaan kahden vuoden sisällä

 

Vuosi meni ja nyt odotellaan sitä toista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pelkkä uskonasia se tämäkin sitten tosiasiassa oli.

 

Kaksi vuotta meni, ei näy eikä kuulu Star Alliancen Aasian liikennettä.

 

Toimitusjohtaja Stefan Wentjärvi Blue1:ltä uskoo, että Star Allianceen kuuluva kumppani aloittaa Aasian-liikenteen Helsinki-Vantaalta vuoden tai korkeintaan kahden vuoden sisällä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pelkkä uskonasia se tämäkin sitten tosiasiassa oli.

 

Kaksi vuotta meni, ei näy eikä kuulu Star Alliancen Aasian liikennettä.

 

 

Nippa nappa enää tuota Euroopan liikennettäkään; KF, LH, LO, TK, TP...vähiin on käynyt!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nippa nappa enää tuota Euroopan liikennettäkään; KF, LH, LO, TK, TP...vähiin on käynyt!

 

Nooh, lentäähän SAS edelleen yhden päivittäisen vuoron! :)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nooh, lentäähän SAS edelleen yhden päivittäisen vuoron! :)

 

 

Blue1 on hoitanut kaikki SAS:n Suomen lennot muistaakseni jo maaliskuun alusta lähtien.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Blue1 on hoitanut kaikki SAS:n Suomen lennot muistaakseni jo maaliskuun alusta lähtien.

 

Luulen, että Petteri hakee sitä arkiaamun yhtä CPH:n lentoa joka lennetään Cimberin koneella joita operoi SK sen jälkeen kun Cimber heitti pepulleen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luulen, että Petteri hakee sitä arkiaamun yhtä CPH:n lentoa joka lennetään Cimberin koneella joita operoi SK sen jälkeen kun Cimber heitti pepulleen.

 

+1.

 

Näkyy olevan välillä myös CR9 joten ihan "oikea" SASin kone siis.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eilinen Kauppalehti kertoi Helsinki-Vantaasta ja tulevien investointien listalla vuodelle 2015 oli suunniteltu mahdollinen 1 - terminaalin laajennus kaukolentojen konepaikkoihin. Mitahan se tarkoittaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eilinen Kauppalehti kertoi Helsinki-Vantaasta ja tulevien investointien listalla vuodelle 2015 oli suunniteltu mahdollinen 1 - terminaalin laajennus kaukolentojen konepaikkoihin. Mitahan se tarkoittaa.

 

STAR Alliancen kaukoliikenteen aloitus seuraavan 1-3 vuoden aikana?!  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eilinen Kauppalehti kertoi Helsinki-Vantaasta ja tulevien investointien listalla vuodelle 2015 oli suunniteltu mahdollinen 1 - terminaalin laajennus kaukolentojen konepaikkoihin. Mitahan se tarkoittaa.

 

Vaikuttaapa kyllä tosi typerältä. Vaikka tulisi yksi päivittäinen vuorokin, olisi se vähän ikävää laittaa terminaali 1:n päähän. Ei mitään palveluja jne. ja portti olisi muutenkin suurimman osan ajasta käyttämättä. Eikä sinne varmaan useampaa porttia kannata rakentaa. Mahtuuko sinne edes?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

04L/R:n väliin voisi jonkin systeemin heittästä. Sinne pääsisi kätevästi maan alta ja nopeasti. Pääsisi sinne autollakin. Vapaata maata siellä näyttäisi olevan. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vaikuttaapa kyllä tosi typerältä. Vaikka tulisi yksi päivittäinen vuorokin, olisi se vähän ikävää laittaa terminaali 1:n päähän. Ei mitään palveluja jne. ja portti olisi muutenkin suurimman osan ajasta käyttämättä. Eikä sinne varmaan useampaa porttia kannata rakentaa. Mahtuuko sinne edes?

 

Onpas hyvä idea! Kun se toteutetaan joustavasti, sitä aluetta voi käyttää schengen-lentoihin muina kuin ei-schengenin lentojen lähtöaikoina.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

04L/R:n väliin voisi jonkin systeemin heittästä. Sinne pääsisi kätevästi maan alta ja nopeasti. Pääsisi sinne autollakin. Vapaata maata siellä näyttäisi olevan. :)

 

Spottausterassi vielä sinne! Näkee joka suuntaan hyvin.  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onpas hyvä idea! Kun se toteutetaan joustavasti, sitä aluetta voi käyttää schengen-lentoihin muina kuin ei-schengenin lentojen lähtöaikoina.

 

Niinhän se portti 11 toimi pitkään, en tiedä toimiiko enää? Joka tapauksessa siellä on passintarkastuksen jälkeen aika tylsää odottaa lentoaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niinhän se portti 11 toimi pitkään, en tiedä toimiiko enää? Joka tapauksessa siellä on passintarkastuksen jälkeen aika tylsää odottaa lentoaan.

 

Oletus tässä kaiketi on se, että sinne saataisiin myös lisää tilaa ja palveluita samassa yhteydessä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksi Star alliansin pitäisi aloittaa liikenne suomesta?

 

Star allianssin käytössä on lukuisia hubeja ympäri muuta eurooppaa.

 

jk

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt kun SAS hehkuttaa että Suomi on yksi heidän kotimarkkinoistaan ja Blue1 on SAS Suomi ja kulujakin saatu karsittua, niin eikö liiketoiminnalliselta kannalta viisainta olisi SAS:n tehdä Finnairit? Kaukokoneita Helsinkiin lentämään Aasian-reittejä. Samalla tavalla kun SAS nyt reitittää SAS:lla matkustavan Helsingistä Köpiksen kautta vaikka Nykkiin, niin miksipä ei reitittäisi Köpiksestä Aasiaan haluavaa Hesan kautta? Infrastruktuurihan on valmiina Hesan kentällä, hyvin voisivat hyödyntää jo tehtyjä investointeja ikään kuin siivellä. Tiedän, ettei SAS ikinä tällaista päätöstä tekisi, mutta mielenkiintoinen idea, vaiko?

 

okAY

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt kun SAS hehkuttaa että Suomi on yksi heidän kotimarkkinoistaan ja Blue1 on SAS Suomi ja kulujakin saatu karsittua, niin eikö liiketoiminnalliselta kannalta viisainta olisi SAS:n tehdä Finnairit? Kaukokoneita Helsinkiin lentämään Aasian-reittejä. Samalla tavalla kun SAS nyt reitittää SAS:lla matkustavan Helsingistä Köpiksen kautta vaikka Nykkiin, niin miksipä ei reitittäisi Köpiksestä Aasiaan haluavaa Hesan kautta? Infrastruktuurihan on valmiina Hesan kentällä, hyvin voisivat hyödyntää jo tehtyjä investointeja ikään kuin siivellä. Tiedän, ettei SAS ikinä tällaista päätöstä tekisi, mutta mielenkiintoinen idea, vaiko?

 

okAY

 

Loistava idea, kilpailu koituisi tavallisen kuluttajan hyväksi jonhon ryhmään tunnustan kuuluvani  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Loistava idea, kilpailu koituisi tavallisen kuluttajan hyväksi jonhon ryhmään tunnustan kuuluvani  :thmbup:

 

Mihin Aasian kohteisiin skandinaavinen SAS saisi oikeudet liikennoida, kun SAS ei kuitenkaan ole suomalainen lentoyhtio? Suomella ja useimmilla Aasian valtioilla ei ole "open skies" -sopimusta, joka mahdollistaisi taysin vapaan kilpailun.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eilinen Kauppalehti kertoi Helsinki-Vantaasta ja tulevien investointien listalla vuodelle 2015 oli suunniteltu mahdollinen 1 - terminaalin laajennus kaukolentojen konepaikkoihin. Mitahan se tarkoittaa.

 

Ei lienee mitään SAS:n/ muiden kannalta. Yksinkertaisesti HK:lla on vaan tällä hetkellä liian vähän tilaa laajarungoille ja kun niiden liikennemäärä kasvaa entisestään samaan "slottiryppääseen".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei lienee mitään SAS:n/ muiden kannalta. Yksinkertaisesti HK:lla on vaan tällä hetkellä liian vähän tilaa laajarungoille ja kun niiden liikennemäärä kasvaa entisestään samaan "slottiryppääseen".

 

Äkkiäkös(lue: 15v vähintään päästä) sinne tekee uuden terminaalin sinne ratojen väliin. Sinne portteja ja niitä palveluja. Tosin T1:stä voisi jatkaa myös bisnesterminaaliin päin. Tilanpuute ei ole ongelma varmaankaan. Eikä palveluista kannata hiillostua, eihän ne nyt rakenna uutta terminaalia(/jatkoa) ilman palveluja ::) Taitaa jäädä tuohon "open skies"-juttuun, mutta niitäkin voidaan sopia. Mikään ei ole mahdotonta. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Äkkiäkös(lue: 15v vähintään päästä) sinne tekee uuden terminaalin sinne ratojen väliin. Sinne portteja ja niitä palveluja. Tosin T1:stä voisi jatkaa myös bisnesterminaaliin päin. Tilanpuute ei ole ongelma varmaankaan. Eikä palveluista kannata hiillostua, eihän ne nyt rakenna uutta terminaalia(/jatkoa) ilman palveluja ::) Taitaa jäädä tuohon "open skies"-juttuun, mutta niitäkin voidaan sopia. Mikään ei ole mahdotonta. ;D

Ajattelitko rahdin yli jyrätä terminaalin jatkeella?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No kyllä siihen muutama portti mahtuu ennen cargoa. Tai yksi vaihtoehto myös sinne toiselle puolelle, eli siis sinne apron 4:n puolelle.  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Äkkiäkös(lue: 15v vähintään päästä) sinne tekee uuden terminaalin sinne ratojen väliin. Sinne portteja ja niitä palveluja. Tosin T1:stä voisi jatkaa myös bisnesterminaaliin päin. Tilanpuute ei ole ongelma varmaankaan. Eikä palveluista kannata hiillostua, eihän ne nyt rakenna uutta terminaalia(/jatkoa) ilman palveluja ::) Taitaa jäädä tuohon "open skies"-juttuun, mutta niitäkin voidaan sopia. Mikään ei ole mahdotonta. ;D

 

Terminaalia ei tule ratojen väliin, piste.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään