Jorma Silo

Sadan zipin purkaminen kerralla

9 viestiä aiheessa

Tämä ongelma tulee aina eteen SRTM-dataa sisältävien zippien purkamisessa.

Mesh tehdään *.hgt-tiedostoista, joista kukin on kooltaan 1 leveysaste x 1 pituusaste. Jokainen on pakattu omaksi zipikseen.

10 x 10 asteen meshin valmistamiseen tarvitaan siis 100 zipin imurointi ja purkaminen (tarkasti ottaen näiden "tiilten" määrä voi olla vähäisempi, jos alueella on merta ja toisaalta nousta 121:en, jos alue on maata ja halutaan tehdä tarkasti koko alue.)

Millä ohjelmalla tahikka konstilla saan valittua kaikki zipit ja "yhdellä klikkauksella" purettua ne yhteen alikansioon? WinZipillä homma on puuduttavan hidasta kliksuttelua, ZipGenius menee tavallaan tukkoon... monta klikkausta per zippi, ja aina on vaarana se, että joku jää puuttumaan välistä ja se mesh-menee pilalle (äkkiä sen uusiksi kyllä tekee.)

Olen epäillyt, että ratkaisu on aivan silmieni edessä mutta ei... en löydä WinZipistä (ver 8.0) enkä ZipGeniuksesta (jota nykyään pääasiassa käytän.)

Ihmettelee

--- Jorma

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Merkkaat ne kaikki zipit (klikkaat ekaa zippia ja sitten shift-klikkaat viimeistä), sitten klikkaat koko sitä valittua zippiläjää oikeanpuoleisella hiiren napilla ja sieltä WinZip -> Extract.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näin olen kokeillut, ja silloin tulee ensin varoitus (jotain... "voi kestää damned kauan...") ja sen jälkeen avautuu kymmenittäin WinZip-ruutuja, joiden kaikkien kohdalla vaaditaan samat temput: etsittävä se kansio, mihin puretaan.

Olen koettanut keksiä konstia, jolla saisin määriteltyä purkupolun vain kerran... mutta ei onnistu. Ihannetilanne siis olisi se, että maalattuani/valittuani ne kaikki ja suoritettuani tuon polun valinnan, minun ei tarvitsisi klikata kuin nappulaa "anna palaa" ja kaikki sata hgt:t ä ilmestyisivät nätisti purettuina ilmoittamaani kansioon.

Mulla siis on se rekisteröimätön versio WinZipistä.

--- terv. Jorma

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tähän on helppo vastaus: WinRAR. Osaa purkaa n+1 paketti ihan ongelmitta. Ja yksi kerrallaan... ja osaa paljon muutakin. Suosittelen varauksetta. Itse olen lempannut winzipit mäkeen ja kaikki paketit hanskataan winrar:lla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vähänkin uudemmassa Winzipissä on oikean napin pikavalikossa vaihtoehto "Extract to here", jolla kaikki puretaan samaan kansioon kyselemättä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyviä ehdotuksia. Aion kokeilla kaikkia. WinRar mulla löytyi jopa asentamista vaille omista, keväisistä imuroinneista... päädyin silloin tuohon Zipgeniukseen (oli tarvis aukaista erilaisia unix-kompressoituja juttuja) ja kun se onnistui, WinRar jäi asentamatta.

Komentorivikäytäntöä täytyy tutkia. Alkoi heti implisiittisesti tuntua "puhtaalta" konstilta. Kutittaa linux-hermoa ;)? Täytyy koittaa googlettaa.

WinZip 8.0 ei mielestäni antanut tuota Esan vaihtoehtoa, mutta uudemman version laittaminen on ollut ohjelmassa jo pitkään.

--- Jorma, kiittää ja kumartaa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

WinZip 8.0 ei mielestäni antanut tuota Esan vaihtoehtoa, mutta uudemman version laittaminen on ollut ohjelmassa jo pitkään.

8.1:ssä ainakin on jo:

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään