Esa Karanko

Silakkamarkkinoilla

73 viestiä aiheessa

En ole reissuillani koskaan maistanut ruotsalaista hapansilakkaa. Mistä sitä saa Helsingissä?

Toivotamme vilpittömästi onnea (uhka)rohkealle yritykselle......

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toivotamme vilpittömästi onnea (uhka)rohkealle yritykselle......

Jos asuu kerrostalossa niin kannattaa pähkiä ennenkuin aukaisee herkun.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä Esalle vihjeitä nautinnon maksimointiin.  :laugh:

http://www.dn.se/mat-dryck/reportage/surstromming-ska-atas-med-finess-1.375842

Jokos sinä Olle olet saanut itsestäs niin paljon irti, että tuota ristiriitoja herättävää tavaraa olet herkutellut?

Muuten se velipojalle tuomani hapansilakkaerä päätyi lopulta yhden tutun metsästäjän kettuhaaskalle. Sinä vuonna ei Eikan haaskalta ammuttu yhtään kettua.

:laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jokos sinä Olle olet saanut itsestäs niin paljon irti, että tuota ristiriitoja herättävää tavaraa olet herkutellut?

Muuten se velipojalle tuomani hapansilakkaerä päätyi lopulta yhden tutun metsästäjän kettuhaaskalle. Sinä vuonna ei Eikan haaskalta ammuttu yhtään kettua.

:laugh:

En ole maistanut enkä tule ikinä maistamaan.Hajutuntemus riitti.  :laugh:

Menee vuosia ennenkuin ketut unohtavat...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hapansilakoita

Kävin Stockmannin herkkuosastolla. Stockalla oli hullut päivät. Kamala tungos. Nyt olen kovan kamppailun jälkeen Röda Ulven prima surströmming säilykepurkin ylpeä omistaja. Herkku maksoi 9,48 euroa.

Hiukan pullistunut purkki olisi ehkä viisainta avata parinkymmenen metrin syvyydessä. Sukellusretkelle en kuitenkaan lähde. Olen lukenut tarkasti Ollen eilisen linkin vihjeet nautinnon maksimoimiseen. Luulen, että minua odottaa uudenlainen elämys.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hapansilakoita

Kävin Stockmannin herkkuosastolla. Stockalla oli hullut päivät. Kamala tungos. Nyt olen kovan kamppailun jälkeen Röda Ulven prima surströmming säilykepurkin ylpeä omistaja. Herkku maksoi 9,48 euroa.

Hiukan pullistunut purkki olisi ehkä viisainta avata parinkymmenen metrin syvyydessä. Sukellusretkelle en kuitenkaan lähde. Olen lukenut tarkasti Ollen eilisen linkin vihjeet nautinnon maksimoimiseen. Luulen, että minua odottaa uudenlainen elämys.

.. ;D...

ps. täällä Turussa oli myynnissä Koskenkorvasilakkaa, eipä mene liemikään hukkaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hiukan pullistunut purkki olisi ehkä viisainta avata parinkymmenen metrin syvyydessä.

Muista kuitenkin varoittaa meitä ennen kuin pihahtaa!! Ihan varotoimena voisi täällä Savossakin mennä sängyn alle piiloon, pistää earit korviin ja vetää nassen naamalle  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikuttaa toi hapansilakka homma aika sadistiselta touhulta. :P Esa vois laittaa sitten käyttökokemuksia tänne jos löytää tarpeeksi syvän paikan purkin avaamiseen. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikuttaa toi hapansilakka homma aika sadistiselta touhulta. :P Esa vois laittaa sitten käyttökokemuksia tänne jos löytää tarpeeksi syvän paikan purkin avaamiseen. :thmbup:

Odottelen mielenkiinnolla lausuntoa laadusta.Voi olla Suomalaista kalaa.

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22577&a=836479&lid=is_search549588&lpos=169&queryArt549588=V%C5REN&sortOrder549588=0&doneSearch=true&sd=22634&from=siteSearch&pageArt549588=16

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joskus vielä ostan purkillisen noita hapansilakoita ja koitan maistaa. Ehkä joskus kun olen menossa yksin mökille niin ostan salaa yhden purkin ja avaan sen sitten juhlallisessa hiljaisuudessa. Olen jo harjoitellut ostelemalla ja maistelemalla erilaisia maustesilakka säilykkeitä.

Minulla on eräs eläkkeellä oleva lentäjäystävä joka kehuu hapansilakoiden makua. Olisikohan niin, että ne rupeavat maistumaan vasta varttunemmalla iällä? Kaikki joille olen maininnut sanan "Hapansilakka" sanovat suunnilleen: Hyi kauhea, Et varmaan tuo tänne niitä, yök jne . . .

Hapansilakassa on kaksi eri elementtiä: Haju, aika kamala. Maku, ihan hyvä. Jos haju hirvittää, niin pyykkipinna nenään, ja ei kun herkuttelemaan. Efekti on sama, kuin joissain voimakkaissa juustoissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

okei, nyt mäkin alan olla kiinnostunut tästä...

onko täällä joku, joka voi oikeasti sanoa, että pitää kyseisestä tuotteesta?

meinaan mä syön kyllä melkein mitä vaan (paitsi selleriä, joka on paholaisen keksintö, ja kurkkusalaatti, mikä on samaa kaliperiä)... pitänee kans kokeilla joskua. haisevat juustot on suurta herkkua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

meinaan mä syön kyllä melkein mitä vaan (paitsi selleriä, joka on paholaisen keksintö, ja kurkkusalaatti, mikä on samaa kaliperiä)... pitänee kans kokeilla joskua. haisevat juustot on suurta herkkua.

Juuston,joidenkin hajusta ei ole pahaa sanottavaa.Haisee kun kotona,jalkahielle vaan.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos asuu kerrostalossa niin kannattaa pähkiä ennenkuin aukaisee herkun.  ;D

Muistaakseni joskus vuosia sitten, Saksassa joku nainen sai häädön kerrostaloasunnostaan juuri tästä syystä. Tykkäsi hapansilakasta. Taisivat sakut vaan olla kateellisia, kun hapankaali on niin paljon miedompaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistaakseni joskus vuosia sitten, Saksassa joku nainen sai häädön kerrostaloasunnostaan juuri tästä syystä. Tykkäsi hapansilakasta. Taisivat sakut vaan olla kateellisia, kun hapankaali on niin paljon miedompaa...

Nuuskahuulet aukaisseet lentokoneessakin. :P

Nykyään kielletty kaiketi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nuuskahuulet aukaisseet lentokoneessakin. :P

Nykyään kielletty kaiketi.

Voisi olla mielenkiintoista avata purkki reittikorkeudessa galleyssa, ilman vesipeittoa. Taitaisi purkki ruiskuta aika tyhjäksi, ja edessä olla lasku lähimmälle kentälle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis minä olen kaksi kertaa syönnyt tuota, kohtelias kun olen.En sano että ostan itselleni sitä, ei suinkaan.Tavallinen ihminen joka pärjää vessassa oman rapulatuoksunsa kera voi mainiosti syödä hapansilakkaa.Ei ole herkkua mutta aina kannattaa kokeilla, oksenteleminen on vain julkisuudenhakua. ::)

Eikun kokeilemaan, ei maistu samalle kun haisee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Omat juustokokemukseni alkoivat "Munster"-juustosta. Haju oli kuin anuksesta, mutta maku tosi hyvä. Sitten tuli korsikalainen juusto yms yms. Maailmassa hajuja ja makuja riittää...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tietää. En olla syönyt hapansilakka......

Mahdollisesti haju olla sama kun Nattou (Papuruoka) ja Durian hedelmä......  :)

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En olla syönyt hapansilakka......

En minäkään.

Pahin HAJUMUISTONI on 30 vuoden takaa ruoasta : Keittiössä kuumalle valurautapannulle valmiiden paistinperunoiden ja makkaran keskelle pläjäyttämäni alkion sisätämä  haudottu muna :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En minäkään.

Pahin HAJUMUISTONI on 30 vuoden takaa ruoasta : Keittiössä kuumalle valurautapannulle valmiiden paistinperunoiden ja makkaran keskelle pläjäyttämäni alkion sisätämä  haudottu muna :'(

Sinä tarkoittaa "Balut" ruoka?

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sinä tarkoittaa "Balut" ruoka?

Cathy

Lähinnä kait juuri tuota "RUOKAA"  :'(, kuumalle päistinpannulle tuota ei kai ole juoksevana  tarkoitus laittaa ?

Muistakaa AINA ennen paistinpannulle rikkomista rikkoa kananmuna  lasiin  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lähinnä kait juuri tuota "RUOKAA"  :'(, kuumalle päistinpannulle tuota ei kai ole juoksevana  tarkoitus laittaa ?

Muistakaa AINA ennen paistinpannulle rikkomista rikkoa kananmuna  lasiin  ;)

Ei. Balut pitää keittää (Sama hieman kun Suomessa kanamuna valmistus)

Balut valmistaa keittäminen ja tämä ruoka olla Thailand (Sanoa Khai Luk etc.) ja Vietnam alue.....

Minä en olla syönyt.

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään