Juha-Matti Lavonen

SIO.n Embraer Phenom 100 saapui

23 viestiä aiheessa

Suomen Ilmailuopisto vastaanotti tänään ensimmäisen kahdesta tilaamastaan Embraer Phenom 100 suihkukoneesta.

 

OH-EPA laskeutui Poriin klo.1706.

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jännän näköinen laitos, mutta nuo rekisterin kirjaimet olisivat mielestäni saaneet olla hieman pienemmällä.

 

Ei pienemmällä, mutta vähän järkevämmällä fontilla ja kirjasinvälillä. Tuo on kyllä rehellisesti sanottuna hirveän näköinen tuo tunnus.  :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vähän karun näköset on maalaukset joo.. No ei sillä, hieno konehan tuo on ja varmasti erittäin kiinnostava lennettävä!  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Maalaus sinänsä iha jees mutta toi rekkari on tosi kökön näköne. Liian isolla tekstillä laitettu tohon. Mutta varmaan on oivallinen kone koulutuskäyttöön :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ne tunnukset edelleenkään liian isot ole. Ihan normaalia kokoa tuohon sijoituspaikkaan. Mutta kirjainten väli on liian suuri...

 

Ei se paljoa tarvitsisi, niin olisi ihan eri ilme...

 

[ attachment removed / expired ]

 

Fontti itsessäänhän on kyllä tylsin mahdollinen...

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko SIO:lla simulaattoria tuolle? Milloin se on tullut/tulossa?

Lainaus toimittaja sivuilta

Finnish Aviation Academy Orders Frasca Phenom Training Devices The Finnish Aviation Academy has contracted with Frasca International, Inc. for two Embraer Phenom Synthetic Training Devices (STDs) and an avionics trainer. The two STDs will meet the JAR FSTD Level 2 and FNPT II MCC requirements and will each include a 220 degree visual system, TruVision™ Global, manufactured by Frasca. The avionics trainer will be a desktop design featuring Embraer’s Prodigy Flight Deck. All three devices will be installed at the Finnish Aviation Academy training facility in Pori, Finland. The first device is scheduled for delivery in late 2010. The Finnish Aviation Academy currently has several Frasca simulators in service including an EC-135 FNPT II helicopter device, four Bonanza STDs, a Mentor™ and a KingAir B300 FNTP II MCC.

HS

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilmailuopistolle tekis hyvää pieni facelift koko ulkoiselle ilmeelle. Samalla pääsisivät eroon tuosta neukku sinisestä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No niin, löytyi Youtubesta pari videopätkää 'erään' Phenomin toimitusreissulta. Pian rupesinkin jo kuuntelemaan tarkemmin, että sanoikos setä juuri oscar hotel echo papa alfa? Ja sanoihan se. Tässä siis videomateriaalia SIOn uuden Phenomin ohjaamosta.

 

 

Takeoff @ Narsarsuaq

 

 

Landing @ Princess Juliana International

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei pienemmällä, mutta vähän järkevämmällä fontilla ja kirjasinvälillä. Tuo on kyllä rehellisesti sanottuna hirveän näköinen tuo tunnus.  :-[

Saattaa olla määräysten mukainen tunnus (AIR-M1-2) ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No niin, löytyi Youtubesta pari videopätkää 'erään' Phenomin toimitusreissulta. Pian rupesinkin jo kuuntelemaan tarkemmin, että sanoikos setä juuri oscar hotel echo papa alfa? Ja sanoihan se. Tässä siis videomateriaalia SIOn uuden Phenomin ohjaamosta.

 

 

Takeoff @ Narsarsuaq

 

 

Landing @ Princess Juliana International

 

 

Ja vielä landing @ Ft Lauderdale Hollywood International

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

osaako kukaan sanoa, että mihin oh-epa teki välilaskut matkallaan poriin?

Varmaan St.Maartenilla, Ft Lauderdalessa ja Narsarsuaqissa ainakin..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vau, mahtavia noi videot 1080p:ssä. Kuinka monessa koneessa TCAS sanoo koneen sijainnin ääneen, "traffic, traffic" lauseen sijaan? Ekaa kertaa kuulin näin tuossa Narsarsuaqin lentoonlähtö videossa. On muuten hienot maisemat kyllä, varsinkin 1080p kuvanlaadulla.  :thmbup:

 

edit: Tässä tod. näk. samaisen koneen laskeutuminen narsarsuaqiin, heinäkuun 8.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

edit: Tässä tod. näk. samaisen koneen laskeutuminen narsarsuaqiin, heinäkuun 8.

Ei ole sama kone, OH-EPA on ollut Narsarsuaqissa toimituslennollaan suunnilleen 3-5.10.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Selvästi manipuloitu kuva, siiven kummaltakin puolelta puuttuu ainakin 2-3 ikkunan verran pituutta rungosta. Eihän tollasta nysää voi ollakaan...  ;D

 

Janne

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näemmä Mikon valitus on auttanut kun kirjasinväli on tähän laitettu jo tiiviimmäksi   :D

 

Eikös tuo tunnus voisi olla vaikka sivuvakaajassa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla