Jens Åberg

American Airlines aloittaa Chicago-Helsinki 04/2011

263 viestiä aiheessa

Jotkin suomalaiset eivät ole tyytyväisiä mihinkään. Pitäisi olla tyytyväinen että on suoria lentoja Chicagoon. Ei koneella ole mitään väliä, kunhan vie paikasta toiseen. Hyvä että American Airlines lentää sitä väliä  :thmbup: 

 

+1

 

Just näin, hyvä että tännekin raukoille rajoille saadaan liää tarjontaa ja lisää yhteyksiä Amerikkaan. Ja AA:n mailiohjelma on ihan ässä. Mä olen vajaassa vuodessa saanut kultakortin ilman mitään sen kummempia jumppaliikkeitä. Tässä loppuvuoden aikana on vielä tarkoitus hieman jumpata, ja näillä näkymin taso nousee platinaiseksi ennen vuoden vaihdetta. Siitä alkaa matkustaessa jo olla jotain iloakin. Jos viitsisin laskea, miten pitkälle olisin vastaavilla lennoilla päässyt AY+:ssa, niin en usko että edes silveriä olisi tiedossa!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos viitsisin laskea, miten pitkälle olisin vastaavilla lennoilla päässyt AY+:ssa, niin en usko että edes silveriä olisi tiedossa!

 

Jos lennät discount economyssä, tuskin olisit puolivälissäkään, tosin BA:lla voisit olla jo silver (eli vrt. AA platina) :)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jotkin suomalaiset eivät ole tyytyväisiä mihinkään. Pitäisi olla tyytyväinen että on suoria lentoja Chicagoon. Ei koneella ole mitään väliä, kunhan vie paikasta toiseen. Hyvä että American Airlines lentää sitä väliä  :thmbup: 

 

 

 

+1

 

Just näin, hyvä että tännekin raukoille rajoille saadaan liää tarjontaa ja lisää yhteyksiä Amerikkaan. Ja AA:n mailiohjelma on ihan ässä. Mä olen vajaassa vuodessa saanut kultakortin ilman mitään sen kummempia jumppaliikkeitä. Tässä loppuvuoden aikana on vielä tarkoitus hieman jumpata, ja näillä näkymin taso nousee platinaiseksi ennen vuoden vaihdetta. Siitä alkaa matkustaessa jo olla jotain iloakin. Jos viitsisin laskea, miten pitkälle olisin vastaavilla lennoilla päässyt AY+:ssa, niin en usko että edes silveriä olisi tiedossa!

 

Kuten tuossa edellä koetin sanoa, kukin valitsee luonnollisesti reittinsä sen mukaan mitä eniten arvostaa. Jos suora reitti Chicagoon on tärkeää, tai ne elämää suuremmat bonuspisteet niin sitten ilman muuta.

 

AA on  tässä vuosien varrella onnistunut muutaman kerran järjestämään minulle sen verta luokatonta palvelua että ei kiinnosta ( ei, nyt ei ole kyse siitä että tyyny olisi ollut huonosti tai se maksullinen olut lämmintä ) ja jos tähän pitäisi lisätä päälle vielä reitti joka ei toimi tarpeisiini, ja vanha, väsähtänyt kone niin saavat pitää pisteensä puolestani. Mutta minun osaltani tämä tästä ettei nyt ihan mene juupas eipäs inttämiseksi.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja aikatauluissa on myös suunniteltu että reitti ei katkeasi ainakaan heti lokakuun 2012 lopulla vaan se jatkuisi talviaikataulussakin.

 

AA nollannut AA130/131 -lennot lokakuun 2012 lopusta eli reitti ei nyt jatkuisikaan talviaikataulussa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Touché  8)

 

Ilman muuta olisi pitänyt sanoa "kaikki vanhat 767:t joita huonosti tienaava lentoyhtiö ei ole nuukuuttaan tai ahneuttaan tai rahattomuuttaan päivittänyt matkustamon osalta". Ajattelin lyhytnäköisesti tässä lähinnä.... hmm... niin, American Airlinesia.

 

Kesällä lensin Aeroflotin 767-300ER:llä Moskovasta Pekingiin. Yhtä niin hirveään matkustus"mukavuuteen" en ole törmännyt. Kone toki oli suht hiljainen sisällä, mutta kun vieressä istuu Ukrainalainen painonnostaja ja edessä oleva pistää penkin makuuasentoon on 8 tuntia yhtä piinaa :thmbdn: . Paluumatkalla oli onneksi pakasta vedetty A330-300 jonka matkustusmukavuus pieksi 767-300:n 100-0. Muita 767-300:a joiden kyydissä olen ollut on Vietnam Airlines, British Airways, Delta Airlines ja Kenya Airways (näistä lennoista suurin osa tosin 1980-luvulla).

 

AA:n 763:n turistiluokkaa ei tee edes mieli testata Aeroflotin kokemuksen jälkeen. Toivottavasti Helsingin reitti on sen verta kannattava että upgreidaavat kaluston joskus 777:n.

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei kai se ole konetyypin vika jos vieressä istuu ukrainalainen valaskala? Tultiin lokakuussa O'Harelta tuolla paljon parjatulla Americanin 763:lla eikä ollut mitään valittamista; reilut seitsemän tuntia meni oikein kivasti kolmen muksun kanssa ja palvelukin pelasi. Mietittiin vaimon kanssa kuinka mukavaa oli saapua aamulla Vantaalle jonkun kuppaisen Heathrown sijaan. Eikä tullut personal ife:ä ikävä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minkälainen vaihtokenttä Chicago O'Hare on ? Oli tossa vähän mielessä että jos ostais ens viikolla kesäkuulle lennot Torontoon.

Reitti on HEL-ORD-YYZ-ORD-HEL ja American Airlines kuljettajana. 

Vaihtoaikaa Chicagossa olis mennen tullen noin kuusi tuntia.

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minkälainen vaihtokenttä Chicago O'Hare on ? Oli tossa vähän mielessä että jos ostais ens viikolla kesäkuulle lennot Torontoon.

Reitti on HEL-ORD-YYZ-ORD-HEL ja American Airlines kuljettajana. 

Vaihtoaikaa Chicagossa olis mennen tullen noin kuusi tuntia.

 

Jani

 

Maailmankaikkeuden ylivoimaisesti tylsin lentoasema. Olen käyttänyt muutaman kerran välillä Tukholma - Houston, Tukholma - Denver, Tukholma - SFO.

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

O'Hare on ihan normaali jenkkilentoasema. Eli pitkähköjä käytäviä, matalia kattoja, ja pikaruokalafkoja perä jälkeen.

 

Siellä on kyllä hyvä AA:n Flagship Lounge, tai jos olet Amexmiehiä niin ei se Admirals Clubikaan pöllömpi ole :)

 

Heikki on oikeassa, pidä henkkari mukana. Ilman kaljaa käy nimittäin aika pitkäksi.

 

6h on liian lyhyt aika Chicagon keskustassa käymiseenkään, joten kentällä joudut palloilemaan.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

O'Hare on ihan normaali jenkkilentoasema. Eli pitkähköjä käytäviä, matalia kattoja, ja pikaruokalafkoja perä jälkeen.

 

Siellä on kyllä hyvä AA:n Flagship Lounge, tai jos olet Amexmiehiä niin ei se Admirals Clubikaan pöllömpi ole :)

 

Heikki on oikeassa, pidä henkkari mukana. Ilman kaljaa käy nimittäin aika pitkäksi.

 

6h on liian lyhyt aika Chicagon keskustassa käymiseenkään, joten kentällä joudut palloilemaan.

 

 

Ei ole amexia... saakohan tohon O'Haren Flagship Loungeen ostettua sisäänpääsyn erikseen ? Olis vaihtoaikaa melkein kuusi tuntia.

 

Tuli sitten ostettua lennot. Pakkohan toi American Airlines on testata  :P

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ole amexia... saakohan tohon O'Haren Flagship Loungeen ostettua sisäänpääsyn erikseen ? Olis vaihtoaikaa melkein kuusi tuntia.

 

Tuli sitten ostettua lennot. Pakkohan toi American Airlines on testata  :P

 

Jani

 

Lippulaivaan paivapasseja ei saane, mutta Amiraaliin niita myydaan muistaakseni $50 hintaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lippulaivaan paivapasseja ei saane, mutta Amiraaliin niita myydaan muistaakseni $50 hintaan.

 

Jep, Flagship loungeen entryvaatimuksena on joko saman päivän international first-lippu tai Oneworld Emerald-tasokortti.

 

Admirals Club ei ole 50 dollarin arvoinen. Amexia utelin koska muistaakseni Amex Goldilla (vai pitikö olla Plat?) Admirals Clubin (hissin)ovet aukeavat.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Heikki on oikeassa, pidä henkkari mukana. Ilman kaljaa käy nimittäin aika pitkäksi.

 

 

Mikä tää henkkarijuttu oikein on?  Eikös (varsinkin ulkomailta tulevalla) matkustajalla ole henkkarit (lue:passi) joka tapauksessa mukana? Ymmärrän toki myös, jos nuorelta henkilöltä kysytään henkkarit kaljaa ostaessa, mutta tuskin enää keski-ikäisiltä harmaahapsilta mitään henkkareita kysellään?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikä tää henkkarijuttu oikein on?  Eikös (varsinkin ulkomailta tulevalla) matkustajalla ole henkkarit (lue:passi) joka tapauksessa mukana? Ymmärrän toki myös, jos nuorelta henkilöltä kysytään henkkarit kaljaa ostaessa, mutta tuskin enää keski-ikäisiltä harmaahapsilta mitään henkkareita kysellään?

 

Ainakin Chicagossa, Las Vegasissa ja Charlottessa kysytaan kaikilta alkoholia ostavilta henkkarit.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kai silloin pystyvät perustelemaan tuon papereiden kysymisen muullakin kuin anniskeluikärajalla? Vai onko siellä todella sellaista porukkaa töissä jotka eivät erota ikäihmistä teinistä?  :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kai silloin pystyvät perustelemaan tuon papereiden kysymisen muullakin kuin anniskeluikärajalla? Vai onko siellä todella sellaista porukkaa töissä jotka eivät erota ikäihmistä teinistä?   :o

 

No jos seinalla on taulu "We I.D. everyone" niin kylla se merkitsee sita, etta kaikkien paperit tarkistetaan "poliittisen korrektiuden nimissa".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kauankos O'Haren kentältä kestää downtown Chicagoon ? Ehtiikö 5 tunnissa käväistä ihmettelemässä pilvenpiirtäjiä vai kannattaako vain juoda budia lähimmässä terminaalin kuppilassa ?

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kauankos O'Haren kentältä kestää downtown Chicagoon ? Ehtiikö 5 tunnissa käväistä ihmettelemässä pilvenpiirtäjiä vai kannattaako vain juoda budia lähimmässä terminaalin kuppilassa ?

 

Jani

 

ORD immigration on yleensä HEL saapuvan aikaan aivan tukossa, eli varaa siihen puoltoista tuntia. Ruuhka-aikaan keskustaan saattaa mennä puoltoista, sama takaisin. Ei ole etapin arvoinen.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kauankos O'Haren kentältä kestää downtown Chicagoon ? Ehtiikö 5 tunnissa käväistä ihmettelemässä pilvenpiirtäjiä vai kannattaako vain juoda budia lähimmässä terminaalin kuppilassa ?

 

Jani

 

Juna keskustaan ottaa reilut puoli tuntia suuntaansa. Jos immigrationista selviää alle tunnissa niin ehkäpä keikka Willis Toweriin (http://en.wikipedia.org/wiki/Willis_Tower) olisi mahdollinen. Sky Deck lasilattioineen on ihan käymisen arvoinen mesta.

 

Eli: O'Harelta Blue line -juna LaSalle -asemalle, josta on kolmisen korttelia Willis Toweriin. Pitäisi ehtiä.

 

http://www.transitchicago.com/assets/1/maps/cta_Train_Map_-_April_2011.pdf

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainakin Chicagossa, Las Vegasissa ja Charlottessa kysytaan kaikilta alkoholia ostavilta henkkarit.

 

Isäni oli juuri työmatkalla Chicagossa ja illalla blues clubille mennessä ovella kysyivät kaikilta henkkarit, joten ei koske näköjään pelkästään lentoasemaa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noniin siis. Lähtökohta jenkeissä on We ID everyone. Aina henkkarit mukana siis.

 

Mulle(vajaa 30v) ei myyty kaljaa jossain kalifornian perähikiän huoltiksella koska suomi-ajokortti ei ollut "state issued ID".

 

Aina henkkarit mukana jenkeissä, end of story.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Silloin varhaiskeskiajalla (1991) kun minä asustelin jenkeissä, niissä tauluissa luki "We ID everyone who looks under 25 years of age." Tiedä sitten onko kilpipajalla säästötoimet ja tuo loppu on jätetty pois, vai onko todella sen selkeästi ikärajan ylittävän henkilön toteaminen niin haasteellista ettei sitä voi kaljanlaskijan vastuulle laittaa.

 

Joka tapauksessa karsastan sitä että joudun ojentamaan henkkarini milloin kenenkin tutkittavaksi ilman pätevää syytä - viranomaiset ovat asia erikseen. Ja tämä(kin) pointti vain osoittaa kuinka USA lipuu yhä kauemmaksi väitteestään "The land of the free."

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pyörittiin tuossa syksyllä kuukausi ristiin rastiin pitkin Yhdysvaltoja (yhdeksän osavaltiota) ja henkkareita kyseltiin kaupoissa bisseä/viiniä ostaessa aina silloin tällöin. Ja mitä pienempi ja syrjäisempi paikka, sitä varmemmin jätettiin kysymättä. Yhdessäkään ravintolassa ei kysytty papereita.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noniin siis. Lähtökohta jenkeissä on We ID everyone. Aina henkkarit mukana siis.

 

Mulle(vajaa 30v) ei myyty kaljaa jossain kalifornian perähikiän huoltiksella koska suomi-ajokortti ei ollut "state issued ID".

 

Aina henkkarit mukana jenkeissä, end of story.

 

 

Aivan. Suomi-ajokortti kun ei ole virallinen matkustusasiakirja jenkeissä. Huoltoaseman porukkahan ei voi tuntea kaikenmaailman ajokortteja; miltä ne näyttävät aitoina ja mikä taas on väärennös.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään