Jens Åberg

American Airlines aloittaa Chicago-Helsinki 04/2011

263 viestiä aiheessa

AA etsi mm. suomenkielisia lentoemantia ja stuertteja sivunkokoisella ilmoituksella uusimmassa American Way -lehdessa.

 

Mikähän vitsi tässä on, kun lentojen sesonki vaan lyhenee vuosi vuodelta, ollen 2,5kk tänä vuonna? Onkohan AA:lla suunnitelmissa tehdä reitistä vähän pysyvämpi?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt on ensi kesän lennot näemmä ladattu varausjärjestelmiin ja myyntiin;

 

samanlaisena näyttää jatkuvan kuin kuluneena kesänä eli päivittäin ORD-HEL-ORD parin kuukauden ajan (11.6.14-17.8.14) ja kalustona B-767.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt on ensi kesän lennot näemmä ladattu varausjärjestelmiin ja myyntiin;

 

samanlaisena näyttää jatkuvan kuin kuluneena kesänä eli päivittäin ORD-HEL-ORD parin kuukauden ajan (11.6.14-17.8.14) ja kalustona B-767.

 

No  :thmbup: sille että tulee taas takaisin, mutta  :thmbdn: sille, että sesonki on taas noin säälittävän lyhyt!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaahas, aamulla sitten pitäisi AA:n metalli olla taas Vantaalla.

 

Mitä ovat ja miksi samalla lennonnumerolla jatkot SAN-ORD-SAN?

 

AA130 SAN-ORD

AA131 ORD-SAN

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaahas, aamulla sitten pitäisi AA:n metalli olla taas Vantaalla.

 

Mitä ovat ja miksi samalla lennonnumerolla jatkot SAN-ORD-SAN?

 

AA130 SAN-ORD

AA131 ORD-SAN

 

 

 

 

American Airlines on ilmeisesti avannut uuden reitin Helsingistä Chicagon kautta San Diegoon. Reitti on merkitty Helsinki-Vantaan aikataulukirjaan ( http://www.finavia.fi/fi/helsinkivantaa/aikataulut/ ), vaikkei sitä lähtevissä/saapuvissa näy.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt on sivuille päivitetty lentojen jatkuvan myös keväällä 2015  :thmbup:

 

Hyvä homma, jos tulevat takaisin. Toivottvasti sesonki olisi ensi vuonna hieman pidempi...2,5kk on tosi lyhyt aika operoida.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joku epämääräinen huhu platalla liikkui kuukausi takaperin AA:n emäntien toimesta, että joko Helsingin reitti lopetetaan kokonaan tai reittiä aletaan liikennöimään vuoden ympäri.  Noh toinen huhu ei osottautunut oikeaksi joten... (toivotaan parasta)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toivottvasti sesonki olisi ensi vuonna hieman pidempi...2,5kk on tosi lyhyt aika operoida.

Onko ideoita miten kesäsesonkia Suomen päässä voisi jatkaa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä ovat ja miksi samalla lennonnumerolla jatkot SAN-ORD-SAN?

 

AA130 SAN-ORD

AA131 ORD-SAN

 

Mannikainen on lennellyt liian kauan valtionyhtiöillä tunteakseen nämä markkinointikikat.

 

Varsinkin jenkkiyhtiöt ovat perinteisesti käyttäneet tätä temppua saadakseen parempaa näkyvyyttä lennoilleen. Tässä tapauksessa AA130 on siis "läpilento" (thru flight amerikaksi) SAN-ORD-HEL ja AA131 sama toiseen suuntaan. Toki välissä on koneen vaihto (change of gauge) O'Harella mutta samalla lentonumerolla mennään koko matka. Pääasiallinen syy tälle on se, että erityisesti matkatoimistojen käyttämissä GDSissä tällainen lento näkyy yhtenä lentona sen sijaan kuin vaikka Finnairin tarjoama SAN-JFK-HEL, ja teoria on se että asiakkaalle myydään/asiakas ostaa mieluummin sellaisen lennon joka näkyy listalla ensimmäisenä ja näyttää yhdeltä lennolta.

 

Amerikassa tämä toimi paremmin koska lentoyhtiöillä on ollut perinteisesti kova kilpailu (toisin kuin eräissä muissa lentomatkustuksen kehitysmaissa) ja ne hyvin hanakasti tarjoavat samaa hintaa (price match) kuin kilpailija, jolloin hinta ei enää olekaan merkittävä valintakriteeri ostopäätöstä tehtäessä kun se on useimmilla yhtiöillä sama.

 

Näitä harrastettiin ennen paljon enemmän, nykyään ilmeisesti itsepalvelu ja erilaiset nettimatkatoimistot ovat vähän muuttaneet markkinoita siihen suuntaan että kuluttajat ovat entistä valistuneempia ja temppujen tehokkuus kärsii.

 

Yksi ikävä puoli näissä on se, että jos buukkaa tuollaisen SAN-(ORD)-HEL lennon yhtenä lentona AA130 siitä saa vain yhden segmentin ja mailit SAN-HELin mukaan. Tässä tapauksessa isoympyräreitissä häviää noin 500 mailia, mutta joskus erotus voi olla paljonkin suurempi.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

:-\

Mannikainen on lennellyt liian kauan valtionyhtiöillä tunteakseen nämä markkinointikikat.

 

Varsinkin jenkkiyhtiöt ovat perinteisesti käyttäneet tätä temppua saadakseen parempaa näkyvyyttä lennoilleen. Tässä tapauksessa AA130 on siis "läpilento" (thru flight amerikaksi) SAN-ORD-HEL ja AA131 sama toiseen suuntaan. Toki välissä on koneen vaihto (change of gauge) O'Harella mutta samalla lentonumerolla mennään koko matka. Pääasiallinen syy tälle on se, että erityisesti matkatoimistojen käyttämissä GDSissä tällainen lento näkyy yhtenä lentona sen sijaan kuin vaikka Finnairin tarjoama SAN-JFK-HEL, ja teoria on se että asiakkaalle myydään/asiakas ostaa mieluummin sellaisen lennon joka näkyy listalla ensimmäisenä ja näyttää yhdeltä lennolta.

 

Amerikassa tämä toimi paremmin koska lentoyhtiöillä on ollut perinteisesti kova kilpailu (toisin kuin eräissä muissa lentomatkustuksen kehitysmaissa) ja ne hyvin hanakasti tarjoavat samaa hintaa (price match) kuin kilpailija, jolloin hinta ei enää olekaan merkittävä valintakriteeri ostopäätöstä tehtäessä kun se on useimmilla yhtiöillä sama.

 

Näitä harrastettiin ennen paljon enemmän, nykyään ilmeisesti itsepalvelu ja erilaiset nettimatkatoimistot ovat vähän muuttaneet markkinoita siihen suuntaan että kuluttajat ovat entistä valistuneempia ja temppujen tehokkuus kärsii.

 

Yksi ikävä puoli näissä on se, että jos buukkaa tuollaisen SAN-(ORD)-HEL lennon yhtenä lentona AA130 siitä saa vain yhden segmentin ja mailit SAN-HELin mukaan. Tässä tapauksessa isoympyräreitissä häviää noin 500 mailia, mutta joskus erotus voi olla paljonkin suurempi.

 

 

Mink takia AA ei lennä chicago reittiä ympäri vuoden helsinkiin, voisi olla kysyntää ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Riemuitsin tästä uutisesta aina tuohon 757-tekstiin asti.

 

 

Mikäs pitkäsääressä on vikana?? AA:n istumapaikka jäjestys?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Todennäköisesti se että Mikko Tuomi ei pääse nukkumaan kesken pitkän lennon X-asentoon tjsp.  :D

 

Kyllä se RB211 nukuttaa... Itsellä taannoin toimi 4xRB211 nukkumattina kun olin kaukomailla ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikäs pitkäsääressä on vikana?? AA:n istumapaikka jäjestys?

 

Surkeat penkit, kauhea melu, turistissa exitin jakkarat pirun kapeita, muita käyttökelpoisia penkkejä turistissa ei ole, IFE olematon, kauhea melu, koneiden kunto AA:lla kohtuu karsea, kauhea melu, bisnesjakkarat vanhat AA liukumäet, surkea galley jonka takia safkaosasto onnetonta, jne jne.

 

757 reittiliikenteessä pitäisi kieltää lailla.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään