Jani Salo

59100 blocked intrusions

42 viestiä aiheessa

Hei pojaaaaaaaat... miltäs kuulostais Norton?

Alkaa mennä kohta samalle llinjalle, kuin ajoittain täällä esiintyvä Firefoxin tai vaikkapa VATSIMin "pakkomainostaminen". Itse ainakin koen tuon äärimmäisen ärsyttäväksi jankkaamiseksi, koska jokainen käyttää juuri niitä ohjelmia, mitkä itselleen kokevat parhaaksi, tai vastaavasti käyttää FS:n default ATC:tä, jos ei halua VATSIMiin mennä... Zonealarm on varmasti ihan yhtä toimiva kuin joku Norton, eikä se sinulta ole pois, jos joku haluaa Zonealarmia käyttää...

Eli ymmärrät varmaan pointin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli ymmärrät varmaan pointin?

Ymmärrän toki, mutta oisin vaan tarjonnut hieman helpompaa mahdollisuutta tietokoneen käyttöön. Useat kuitenkin käyttää tietokonettaan useita tunteja päivässä. Tiedän itsekin tilanteen, sillä käytin ZoneAlarmia noin viisi vuotta sitten, mutta sitten se ohjelma sai jäädä. F-securekin oli vähän aikaa ZA:n jälkeen, mutta kaikista varmemmin on tämä nykyinen virustorjunta/palomuuri (Norton) -ohjelmisto toiminut. Kannattaa ottaa vakavasti, jos koneeseen panostaa satoja euroja, mutta sitten ei halua hankkia kunnollista virus/palomuuriohjelmaa. Minä ainakin käytän joka sekunnin tietokoneella hyödyllisten asioiden tekoon, en koneen rassaamiseen ja voivotteluun...."mikäs tässä taas on vikana!" Suosittelen muillekin lämpimästi - en toki pakota ketään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ipchains on toiminut ihan kivasti ja ongelmitta viimeiset neljä vuotta. Voisihan tuon toki päivittää joskus iptablesiin mutta kun ei ole muutenkaan tullut mitään tarvetta uudemmalle kernelille niin olkoot nyt vielä ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa ottaa vakavasti, jos koneeseen panostaa satoja euroja, mutta sitten ei halua hankkia kunnollista virus/palomuuriohjelmaa.

Mulla on tuossa reilun kiloeuron läppäri jossa ei ole ollenkaan palomuuria tai pöpösuojaa, ja käytän sitä huoletta julkisissa verkoissa. Eikä takuulla ole mitään pöpöjä tai troijalaista paskaa siellä. ;)

Yksinkertaisin "suojaus" nimittäin on se ettei ole Windowsia. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ipchains on toiminut ihan kivasti ja ongelmitta viimeiset neljä vuotta. Voisihan tuon toki päivittää joskus iptablesiin mutta kun ei ole muutenkaan tullut mitään tarvetta uudemmalle kernelille niin olkoot nyt vielä ;)

ipchains on kyllä aika antiikkia jo, mutta kieltämättä toimii(koululla on vielä ipchains kovassa käytössä). Tosin 2.2 kerneli ei tukenu ipv6:sta kovin hyvin niin mulla on routterissa 2.6 ja "yllättäen" on iptables. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

heps, en ehtynyt edes katsoa mitään optioita kun kone ehti buutata heti installoinnin jälkeen vaikka en mitään uudelleenkäynnistystä ruksannut. Sama kun käynnistin uudelleen niin en ehtinyt mitään hiirtä edese klikata kun kone käynnistyi jo uudellen.

Noh nyt on tuo Sygate pois ja Zone Alarm normaalisti päällä.

edit: mitään virheilmoitusta tai blue screeniä ei tullut vaan kone buuttasi ihan varoittamatta.

Jani

No onko se nyt sulla päällä vai ei? Näkyypähän ensi kerralla todennäköisesti edes jotain.

Se virheilmoitus tulee silloin, ku automatic restart on pois päältä (jos on tullakseen). Jos automatic restart on päällä, kone (yllättäen) boottaa automaattisesti.

Got the point?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No onko se nyt sulla päällä vai ei? Näkyypähän ensi kerralla todennäköisesti edes jotain.

Se virheilmoitus tulee silloin, ku automatic restart on pois päältä (jos on tullakseen). Jos automatic restart on päällä, kone (yllättäen) boottaa automaattisesti.

Got the point?

yeah, Ei ole päälllä. Poistin sen koneelta. Alkoi **tuttamaan sen verran niitten buuttailujen kanssa ;D myt on kuitenkin ZA normaali käytössä.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

yeah, Ei ole päälllä. Poistin sen koneelta. Alkoi **tuttamaan sen verran niitten buuttailujen kanssa ;D myt on kuitenkin ZA normaali käytössä.

Jani

Eli onko sulla se automatic restart päällä or not ;D

Kyllä mä sun ZA:n tiedän.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kertokaapa

security scan:

Safe!

You are protected against most common security threats

(Please note that the following checks were not able to complete because they require Microsoft Internet Explorer 5.0 or higher with ActiveX and Scripting enabled:

Antivirus Product Check

Virus Protection Update Check

Why these checks did not complete for you:

Scripting is disabled in your browser settings.)

virus detection:

mjoo.. jäi kokeilematta, koska olisi vaatinut activeX:n käyttöä.

Ainoa sivusto, jolla sen sallin on windows update...

Normaalisti käytän aina Operaa ja juurikin siksi ettei se tue activeX:ää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hah. :P

Error 001

Security Scan and Virus Detection do not work with your operating system. To run Security Scan and Virus Detection, you must be using Windows 98/ME, NT 4.0 Workstation/2000 Pro/XP, or Mac OS 8.1 or higher.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lienee Jani ihan vaan siitä kiinni, että eivät tykkää nuo palomuurit toisistaan. Tapanahan ei ole ajaa useampaa softapalomuuria yhtä aikaa.

IPChains oli mulla firman palomuurina monta vuotta (pyöri rupisessa vanhassa 486:ssa). Hyvä palomuurihan se oli, ja ennen kaikkea ilo silmälle katsoa sitä koiran purulelun näköistä "tietokonetta" siellä uutuuttaan kiiltelevien serverien joukossa ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Rautapalomuuri on nykyään kotikäytössäkin varteenotettava vaihtoehto. Ei tarvitse asentaa koneelle epämääräisiä palomuurisoftia joiden toimivuudesta ei kuitenkaan voi olla täysin varma. Itse käytän Linksys:in BEFSX41:tä. Hintaa aparaatilla lienee tätä nykyä noin 85:n euron verran.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Rautapalomuuri on nykyään kotikäytössäkin varteenotettava vaihtoehto. Ei tarvitse asentaa koneelle epämääräisiä palomuurisoftia joiden toimivuudesta ei kuitenkaan voi olla täysin varma. Itse käytän Linksys:in BEFSX41:tä. Hintaa aparaatilla lienee tätä nykyä noin 85:n euron verran.

Noiden halvempien rautahärveleiden ongelma on vain että ne ei tue hirveän monimutkaisia systeemeitä jos on tarvis. esim. mikään alle 1ke laite ei tue semmoisia VPN-virityksiä kuin itse tarvin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No on tuossakin halpisrimpulassa jo hintaan nähden aika kattavat VPN yhteydet ja peräti 2 putkea mitkä noin kotikäytössä riittää rautapohjalta jo aika pitkälle (harvahan noita tarvitsee lainkaan). Lisäksihän noita VPN tunneleita saa tuon läpi menemään vaikka Ciscon ja muiden vastaavien VPN client softilla, ihan niin monta kuin tarvitsee ;-)

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletpas sinä ujo kun oot sensuroinut noin paljon VPN-asetuksista. Ihan kuin et haluaisi kertoa kaikille salasanoja ym. ;D Mutta joo, ihan asialliselta näyttää hintaisekseen tuo. Raudassa ilmeisesti riittää ruutikin VPN-salaukseen sitten?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No olen tyytynyt tuohon 768-bittiseen salaukseen ja hienosti on pelannut. 1024 tuossa on maksimina muttei ole kyllä tullut edes kokeiltua.

Oletpas sinä ujo kun oot sensuroinut noin paljon VPN-asetuksista. Ihan kuin et haluaisi kertoa kaikille salasanoja ym. ;D

Juu, pikkasen on ehkä yliherkkyyttä noiden "kriittisten" yhteyksien suhteen ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään