Jere Rantala

Miksi mennä Maho Beachille? (31 kuvaa)

13 viestiä aiheessa

Kun voi yhtä hyvin hypätä Larnakaan  ;)

 

Lueskelin aikani internetistä eri varoituksia, kuinka kuvaamista lentoaseman lähellä valvotaan ja kuvaajia epäillään usein vakoojiksi. Tosin mikään laki ei touhua kiellä, joten paikalle vaan. Tapana on, että aamulla koneet laskeutuvat 04:lle ja noin kello 11:a alkaen 22:lle, jolloin koneet tulevat suoraan Makenzie Beachin päältä. Ongelmana on vastavalo, joka kahden maissa kääntyy kuvaajan taakse.

 

Kuvissa on varmasti vikaa vikaa, mutta itsellä oli oikein mukavat kolme tuntia ja toivon, että se välittyy teillekin!

 

Kalusto on aika paljolti Charter-painotteista, mutta mukavahan se on aina nähdä vähän eri yhtiöitä, kuin Finnair/SAS.

 

Olympic Airways A319, SX-OAO

[ attachment removed / expired ]

 

Tuomas Kokki Scandinavia A321 ,OY-VKB

[ attachment removed / expired ]

 

Toinen samasta aiheesta

[ attachment removed / expired ]

 

Bisnestä Learjet 60, G-XXZZ

[ attachment removed / expired ]

 

Välillä voi kellutella myös Välimeressä  :)

[ attachment removed / expired ]

 

Thomas Cook Scandinavia A320, OY-VKM

[ attachment removed / expired ]

 

Aurinkokin paistoi ja rannalla tuppaa nyt olevan hieman rauhallisempaa

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

Aeroflot A321, VQ-BED

[ attachment removed / expired ]

 

Toinen sille

[ attachment removed / expired ]

 

Tuitui B738, SE-DZN

[ attachment removed / expired ]

 

Condor ja Ressu A320, D-AICG

[ attachment removed / expired ]

 

SE-DZN lähdössä pohjolaa kohti

[ attachment removed / expired ]

 

Bisnestä piisasi: Dassault Falcon 2000, CS-DNQ

[ attachment removed / expired ]

 

Primera B738, OY-PSA

[ attachment removed / expired ]

 

Emiratesiltä toivoin triplaa, sain yhtä vajaan: A332, A6-EAE

[ attachment removed / expired ]

 

Tui Nordic B738, SE-DZV

[ attachment removed / expired ]

 

Sama laite taivaalle

[ attachment removed / expired ]

 

Brittien Tuomas Kokki tuli isommalta purkilla: A332, G-OJMB

[ attachment removed / expired ]

 

Tämä Cessna (ilmeisesti?) kuuluu Kyproksen ilmavoimille ja veteli läpäreitä

[ attachment removed / expired ]

 

Sama vika tälläkin

[ attachment removed / expired ]

 

Paikallinen Flagship, Cyprus Airways A320, 5B-DBC

[ attachment removed / expired ]

 

Thomas Cook Scandinavia A321, OY-VKE

[ attachment removed / expired ]

 

Liki kopio, Thomas Cook A321, OY-VKT

[ attachment removed / expired ]

 

Hieman pienempi Kokki: A320, OY-VKM

[ attachment removed / expired ]

 

Tui Nordic B763ER, SE-RFS

[ attachment removed / expired ]

 

Bombardier Global 5000, 4X-COI

[ attachment removed / expired ]

 

Omalta osaltani päivän viimeinen tuubi tulossa finaaliin

[ attachment removed / expired ]

 

Koneeksi osoittautui yllättäen Thomas Cook A332, G-OJMC

[ attachment removed / expired ]

 

Mukavaa se on nähdä läheltä  :thmbup:

[ attachment removed / expired ]

 

Pikku bonuksena Nicosian vanhalta lentoasemalta, nykyään UN Green Zonelta: Lockheed Electra (kuulemma) Trident

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ole Electra vaan brittien Trident.

 

http://fi.wikipedia.org/wiki/Hawker_Siddeley_Trident

http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6224064

 

"Nicosia Airport, Cyprus  22/06/74

 

5B-DAB    2E  Cyprus Airways

5B-DAC    2E  Cyprus Airways

5B-DAD    1E  Cyprus Airways

5B-DAE    1E  Cyprus Airways

 

A war broke out on the Island of Cyprus in 1974 during which aircraft of the Turkish air force strafed Cyprus Airways' aircraft at the civilian Nicosia Airport. Trident 2E 5B-DAB was damaged, 5B-DAC was also damaged but later repaired and returned to BA, 5B-DAD also went to BA, but 5B-DAE was completely destroyed."

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_L-188_Electra

 

jk

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No Maho ja Maho, ei kaikilla ole varaa lähteä maailman toiselle puolen, vaikka voihan aina säästää, säästää ja säästää, kunnes on varaa lähteä paikkaan, jota lähes taivaana palvotaan 8). On niitä muitakin välimeren "Maarteneita", kuten vaikka Skiathos ja Korfu, muita en sitten tiedäkään...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olin joskus Samoksella Pythagorio nimisessä kylässä jossa koki myös saman tunteen kun Maholla.

 

Toki Maho on Maho jo ihan pelkän etäisyytensä vuoksikin.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Odotinkin, että joku vetää herneen nokkaan  ;D

 

Juu eihän Larnaca vedä millään vertoja Maho Beachille, mutta halusinpahan nyt kertoa, että on niitä muitakin paikkoja, jossa voi ottaa arskaa samalla kun kuvaa koneita. Toisaalta, en myöskään ymmärrä miksi Maho on niin "the place"? Samalla tavalla näyttivät naiset ottavan aurinkoa toplessina, tarjoilijat tuovan olutta/ruokaa ja aurinko paistavan. Koneet menevät käytännössä yhtä läheltä. Ainoa ero kuvauksen suhteen on se, että Maholla kiitorata on poikittain rantaan nähden, kun Larnakassa se on viistoittain.

 

Jätän keskustelunaiheen tähän, ja toivon että pidätte kuvista, sillä minä pidin sekä niiden ottamisesta että tänne laittamisesta.  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koneet menevät käytännössä yhtä läheltä.

 

No, ainakin jos jonkin verran liioitellaan. Jos totta puhutaan, niin eihän noita voi tuon suhteen edes verrata...

 

Olisiko tuolla ollut myötävalon puolella kuvauspaikkoja?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu eihän Larnaca vedä millään vertoja Maho Beachille, mutta halusinpahan nyt kertoa, että on niitä muitakin paikkoja, jossa voi ottaa arskaa samalla kun kuvaa koneita. Toisaalta, en myöskään ymmärrä miksi Maho on niin "the place"? Samalla tavalla näyttivät naiset ottavan aurinkoa toplessina, tarjoilijat tuovan olutta/ruokaa ja aurinko paistavan. Koneet menevät käytännössä yhtä läheltä. Ainoa ero kuvauksen suhteen on se, että Maholla kiitorata on poikittain rantaan nähden, kun Larnakassa se on viistoittain.

 

Kuvasi ovat ihan OK ja kiitos niistä.

Koneet vaan eivät todellakaan mene käytännössä yhtä läheltä kuin Maho Beachillä! Ja pakko kuvata enin osa/koko päivä vastavaloon. Muuten palvelu tuolla beachillä pelaa kyllä....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mahoa on turha kommentoida, jos paikan päällä ei ole käynyt  8)

 

(Minä en ainakaan myönnä hernettä nokittaneeni, kuten laittamastani kuvastakin voi päätellä, se oli ihan kieli poskessa laitettu...)

 

Se Maho experience ei ole todellakaan vain sitä, että "koneet menee läheltä" ja on hiekkaranta. Käykää niin ymmärrätte, ei sitä turhaa kehuta...

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No, ainakin jos jonkin verran liioitellaan. Jos totta puhutaan, niin eihän noita voi tuon suhteen edes verrata...

 

Olisiko tuolla ollut myötävalon puolella kuvauspaikkoja?

 

22:lle laskeuduttaessa tarvitsee jonkinmoisen veneen jos haluaa myötävalon puolelle ;) Paikallisten mukaan noin klo.14 alkaa saamaan myötävaloon kuvia rannalta käsin, itsellä alkoi vaan ikävästi vuokra-auton palautus lähenemään ja Lefkosian ruuhkat on sen verran kurjia, että niihin joutuu aikaa varaamaan. Nyt olisi tarkoitus vielä lauantaina mennä uudestaan Makenzie Beachille, tällä kertaa hieman myöhemmin. Samoin tavoitteena olisi käydä kiertelemässä hieman tarkemmin tuolla vanhalla lentokentällä, paikalla on kuulemma myös sotilaskalustoa (hieman piilotettuna).

 

Kuvasi ovat ihan OK ja kiitos niistä.

Koneet vaan eivät todellakaan mene käytännössä yhtä läheltä kuin Maho Beachillä! Ja pakko kuvata enin osa/koko päivä vastavaloon. Muuten palvelu tuolla beachillä pelaa kyllä....

 

Mahoa on turha kommentoida, jos paikan päällä ei ole käynyt  8)

 

(Minä en ainakaan myönnä hernettä nokittaneeni, kuten laittamastani kuvastakin voi päätellä, se oli ihan kieli poskessa laitettu...)

 

Se Maho experience ei ole todellakaan vain sitä, että "koneet menee läheltä" ja on hiekkaranta. Käykää niin ymmärrätte, ei sitä turhaa kehuta...

 

Kiva, että kelpaavat. Eipä ole tullut koneiden kuvaamista harjoiteltua, ja Göteborgin kenttä on kuulemma aika tylsä/hankala siihen puuhaan. En ole koskaan Maholla käynyt, ja tuskinpa sinne tulen koskaan menemään, kun en suuremmin aurinkolomista pidä ja neiti ei oikein lentokoneiden kuvaamista tajua.

 

Vastavalo on todellakin hieman kurja! Mutta aika kuluu mukavasti ja saa muistoja. Kuten paikallaolleet brittibongarit, jotka tuntuivat tekevän hommaa täyspäiväisesti ja olivat todella mukavia. Sekä kateellisia kun näytin Tridentin kuvat  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla