Timo Hyvönen

Ultran rekisteröinti Suomeen

13 viestiä aiheessa

Varmaan karmea lentää tai jotain.

 

"Joo ja kamalan näkönenki enkä mäkään haluis tollasta enkä varsinka lentää..." ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Joo ja kamalan näkönenki enkä mäkään haluis tollasta enkä varsinka lentää..." ::)

 

Jotain hakaristejä maalaisin ekaks punaisex

 

Ainaski.

 

t. Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuhmoon muuten ostettiin kuulema yksi TL96 Star - se, joka oli kesälläkin siellä.

 

Nyt vaan toimintaa kehiin! Ja EU-tuilla asfaltti kentälle.

 

t. Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

mitenhän tarkkaan tuon

 

Aiheesta on enempikin asiaa tuossa osoitteessa.

 

Mutta ennenkuin lähdet ostamaan, käy katsomassa, ja tee (teetä) katselmus koneesta.

Se mitä tuossa ilmoituksessa ei mainittu on koneen paino. Se nyt ensin pitää selvittää luotettavasti.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hip,

 

mitenhän tarkkaan tuon http://www.jet-scout.com/-Messerschmitt+BF109G-for_sale_345.html rakenteet pitäisi purkaa että sen voisi rekisteröidä Suomeen? Vai onko se vain leimaus KLONK ja sit lennetään?

 

Alkaa olla aika halpa. Varmaan karmea lentää tai jotain.

 

t. TImo

 

Tässä kuvassa lienee sama yksilö: http://www.airliners.net/photo/Messerschmitt-Bf-109G-(replica)/1573120/L/

Kapea raideväli ja päätelineiden kulmat saattavat luvata esikuvan mukaisia laskuominaisuuksia. Mielenkiintoinen kone kyllä :) Mitenköhän luja tuo on? Onkohan sillä taitolento sallittu? Tarkempia tietoja ei ihan hetkessä googlekaan löytänyt.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No johan... Tais Timppa löytyä Airlinersin sivuilla olevasta kuvasta syy siihen, miksi kone on noinkin halpa.. Kuvan selostus "Emergency landing after gear collapse. Nobody was injured" kertoo jo sen että lienee syytä hakea toista vaihtoehtoa?

 

EDIT: Tuo kaputti kuva on elokuussa 2009 otettu, alla olevan linkin alta löytyi ko. koneyksilöstä lentokuva toukokuulta 2010, eli vain 5 kk vanha kuva? Onkohan vuosi oikein, eli onkohan tuo korjattu oikeasti vai myydäänkö nyt kyntölaite perunan istutukseen...?

 

http://www.airliners.net/photo/Messerschmitt-Bf-109G-(replica)/1704748/&sid=b3cde2815edee19cebeb33c7bb793b52

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olihan tuosta youtubessa videokin (kun tellingit pettivät alta nurtsilla rullatessa).

 

En vaan nyt löytänyt kuin noita hienoja lentovideoita.

on kuvattu lähempääkin, ei noi niittaukset ihan huonoilta näytä.

 

JOtenkin jossain muistelen nähneeni painoksi 305 kg.

 

t. Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei vissiin kannata tuollasella sitte paljo lennellä lapin ilmatilassa. Saattavat nimittäin ryhtyä kivääri-ilmatorjuntaan.  :laugh:

1960-luvulla kun noita lapinreissuja tehtiin, niin vielä silloin siellä hammasta purren vannoivat kostoa saksalaisille. Kuinka on nykyään, sitä en tiedä.

 

;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luonnollisesti tuohon maalattaisiin Lelv 34:n väri, ennen suomeen tuontia?  ;) Sarjanumeroa MT-222 ei tosin taida saada ultraan...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään