Juha Martimo

FSX + kovot RAID tilassa

6 viestiä aiheessa

Moro

Tulikohan tuo otsikko nyt ymmärrettävällä kielellä, mutta mieleen juolahti seuraava kysymys.

Onko täällä kenelläkään tietoa miten FSX:ään vaikuttaa RAID tila?

Minulla löytyy kaapista kaksi WD:n Black 500Gb kovoa 32mg:n välimuistilla ja tarkoitus olisi laittaa nämä RAID0 tai RAID1 tilaan ja asentaa siihen FSX. Mikäli mitään vaikutusta ei ole niin en jaksa alkaa turhaan asenteleen simua uusiksi.......

Osaako kukaan sanoa mahdollisista vaikutuksista?

Kiitokset jo etukäteen!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

RAID0:lla saattaa latausajat hieman lyhentyä, mutta todennäköisesti mitään isoa käytännön eroa ei saa aikaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

OK. Olisin luullut että lennettäessäkin tekstuurit latautuisi nopeampaa......

Noh, pitää alkaa ehkä värkkäileen......Pistän vaikka raporttia mahdollisista vaikutuksista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro

Nyt olen taistellut RAID pakkojen kanssa ja heräsi kysymys. Olen alustanut kovot ja laittanut biosin kautta RAID1 tilaan ja kun menen levyjenhallintaan niin molemmat levyt näkyy samalla rivillä, toinen levy mustana ja varaamattomana, toinen normaalina ja kokona yhteenlaskettu määrä , mutta käytettävissä puolet. Näinhän ilmeisesti RAID1 tila menee..... Onkohan tämä oikein, siis lähinnä tuo varaamaton kovo? 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro

Nyt olen taistellut RAID pakkojen kanssa ja heräsi kysymys. Olen alustanut kovot ja laittanut biosin kautta RAID1 tilaan ja kun menen levyjenhallintaan niin molemmat levyt näkyy samalla rivillä, toinen levy mustana ja varaamattomana, toinen normaalina ja kokona yhteenlaskettu määrä , mutta käytettävissä puolet. Näinhän ilmeisesti RAID1 tila menee..... Onkohan tämä oikein, siis lähinnä tuo varaamaton kovo? 

Ei taida nyt oikein kuullostaa siltä miltä pitäisi. Biosista olet ottanut RAID:n käyttöön niin oletko tämän jälkeen käynyt erikseen RAID biosissa luomassa RAID1 pakan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei taida nyt oikein kuullostaa siltä miltä pitäisi. Biosista olet ottanut RAID:n käyttöön niin oletko tämän jälkeen käynyt erikseen RAID biosissa luomassa RAID1 pakan?

Jep, just noin. Jostain syystä winukka ei lähteny sitten käyntiin. Piti ottaa RAID pois. Nyt sitten laitoin windowsin kautta raidin ja nyt tuntuu toimivan kuten pitää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään