Jukka Takamaa

Uskotko avaruuden mustiin aukkoihin ?

70 viestiä aiheessa

Näissä arkijärki vie aika äkkiä ulalle. Maailmankaikkeutemme ei ollut alussa samanlainen kuin musta aukko. Siinä koko aika-avaruus ja perusvoimat syntyivät. Ne olosuhteet ovat vielä paljon kauempana arkikokemuksestamme kuin mustan aukon ydin. Maailmankaikkeus muuten laajeni myös valoa nopeammin, minkä seurauksena näemme siitä vain pienen osan.

Pahus, kun ei oo kuin toi arkijärki ja sekin kovin hepponen 8)

Mut , mites toi itse kysymys?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä en ainakaan usko. Menee samaan satujen kerhoon, kuin möröt ja eskimot...

Kai eskimoihin kuitenkin uskot?  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos ei kerran Joulupukki ole oikea, niin ei ole sitten nuo sen kätyritkään...  >:(

Zsot, zsot. Joulupukin olen omin silmin nähnyt ja sillä oli samanlainen karvalakkikin kun isä vainaalla!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Zsot, zsot. Joulupukin olen omin silmin nähnyt ja sillä oli samanlainen karvalakkikin kun isä vainaalla!

Jaa että rosvoileva taruolento. Mihin tämä maailma on menossa? Eikö mikään ole enää pyhää? Per**le! Taidan erota kirkosta :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On niitä.

musta-aukko-kaavio.gif

Mikä tapahtumahorisontti ja musta aukko sitten on? Musta aukko on ns. luhistunut tähti, jonka massa on tiivistynyt niin pieneen tilaan että sen vetovoima on niin suuri, että saavutettuaan tietyn etäisyyden aukosta edes valo ei pääse sen vaikutuksesta pois. Tätä kriittistä etäisyyttä nimitetään tapahtumahorisontiksi koska sen takaa ei mikään, edes valo - eikä siis mikään tieto, pääse pakenemaan. Pesukoneessa kaikki tapahtuu vain toiseen suuntaan: keskeiskiihtyvyys estää valon pääsyn pois pesukoneen ulkolaidalta. Tiedemiesten mukaan aika mustan aukon lähellä hidastuu ja tapahtumahorisontin sisällä se kääntyy kulkemaan takaperin. Sen sisäpuolella siis aika kulkee takaperin ja siellä olevat esineet "nuorenevat".

Eli ei tarvita edes madonreikiä jotta voidaan matkustaa ajassa, pelkkä pesukone riittää. Takamaalle tiedoksi että näitä myydään esimerkiksi Gigantissa, joten uskomisten sijaan kannattaa suunnistaa kyseiseen puotiin keräämään todisteita.

Muista erityisesti tämä;

HUOM! Eläviä olentoja, kuten kissoja tai muita lemmikkieläimiä EI SAA yrittää nuorentaa pesukoneessa!
:laugh:

Ansiokkaan tiedejulkaisun osoite;

http://koti.mbnet.fi/roine/salaliitto/tiede.php

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mut , mites toi itse kysymys?

Niin että miten maailmankaikkeus pääsi alkuun olematta heti musta aukko josta mikään ei voi karata? No, maailmankaikkeudesta ei olekaan mikään karannut. Mutta nämä big bangin olosuhteet ovat ihan oma lukunsa. Sitä ei pidä ajatella pisteenä, josta jotain räjähti ulospäin, vaan itse avaruus laajeni ja laajenee edelleen. Alkuräjähdys ei tapahtunut jossain pisteessä vaan kaikkialla. Painovoimaakaan ei ehkä ollut sen alkuvaiheissa vielä olemassa, vaan kaikki peruvoimat olivat sulautuneet yhdeksi.

Jos aihe kiinnostaa, kannattaa lukea jokin siitä kirjoitetuista kansantajuisista kirjoista. Foorumiviestissä asiaa ei kovin kattavasti saa selitettyä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin että miten maailmankaikkeus pääsi alkuun olematta heti musta aukko josta mikään ei voi karata? No, maailmankaikkeudesta ei olekaan mikään karannut. Mutta nämä big bangin olosuhteet ovat ihan oma lukunsa. Sitä ei pidä ajatella pisteenä, josta jotain räjähti ulospäin, vaan itse avaruus laajeni ja laajenee edelleen. Alkuräjähdys ei tapahtunut jossain pisteessä vaan kaikkialla. Painovoimaakaan ei ehkä ollut sen alkuvaiheissa vielä olemassa, vaan kaikki peruvoimat olivat sulautuneet yhdeksi.

Jos aihe kiinnostaa, kannattaa lukea jokin siitä kirjoitetuista kansantajuisista kirjoista. Foorumiviestissä asiaa ei kovin kattavasti saa selitettyä.

Joo, täytyypä lukea noita kansantajuisia kirjoja. Taannoin, tätä kyselin tähtiteteen prof... ammattilaiselta, muttei hän osannut vastata, mutta nyt selkis. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Musta aukko avaruudessa ? Jos mustan aukon tuollapuolen on jotain, haluaisin tietää.... Miltähän mahtaa tämä meidän elomme täällä näyttää, sieltä (tuolta) käsin  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Musta aukko avaruudessa ? Jos mustan aukon tuollapuolen on jotain, haluaisin tietää.... Miltähän mahtaa tämä meidän elomme täällä näyttää, sieltä (tuolta) käsin  :-\

Paikka paikoin tuolta, mihin Olle viittasi pari viestiä sitten..... 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paikka paikoin tuolta, mihin Olle viittasi pari viestiä sitten..... 8)

Auts... en anlisoinut tuota  :-[

Edit : Analysoinut

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Männä kesänä musta aukko kävi täällä saaressa.Kyllä, kaveri oli jättänyt kossupullon mökin jääkaappiin, oli pari viikkoa poissa ja tultuaan takaisin oli sekä kossu että pullo hävinny.Paikalla olleet sukulaiset eivät tienneet mitään asiasta joten aineen totaalinen häviäminen jäi mustan aukon syyksi. :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Männä kesänä musta aukko kävi täällä saaressa.Kyllä, kaveri oli jättänyt kossupullon mökin jääkaappiin, oli pari viikkoa poissa ja tultuaan takaisin oli sekä kossu että pullo hävinny.Paikalla olleet sukulaiset eivät tienneet mitään asiasta joten aineen totaalinen häviäminen jäi mustan aukon syyksi. :-[

Oliko meri jäässä ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei tainnu olla männä kesänä. ;)

Ei muuten, mutta kun hieman alaa tutkineena olen antanut itseni ymmärtää, että mustan aukon läheisyydessä on aikas kylmää ...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei muuten, mutta kun hieman alaa tutkineena olen antanut itseni ymmärtää, että mustan aukon läheisyydessä on aikas kylmää ...

Siis kuin kylmä rinki reijän ympärillä..  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis kuin kylmä rinki reijän ympärillä..  ???

Ai paha!  ;D

Luulen kuitenkin ilmiön selittyvän tieteellisesti sillä että musta aukko suoritti kossupullon nielennän jääkaapissa, jolloin jääkaappi eristi kylmyyden ympäröivästä ilmastosta ja meri ei jäätynyt......

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai paha!  ;D

...musta aukko suoritti kossupullon nielennän jääkaapissa, ...

Just tätä mä olen epäilly pitkään... ,kyllä täällä foorumilla kaikki selviää.

Mites noista mustista aukoista voisi päästä eroon, kun tuolla lailla rohmuavat materiaa lupaa kysymättä? (ja vielä toisen omaa!!)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään