Tumi Hämäläinen

Mikä lasketaan lentämiseksi? (OLI: Millä koneilla olette lentäneet?)

117 viestiä aiheessa

******Tämä ketju sisältää TÄSTÄ KETJUSTA pois pätkittyä pulinaa. Muun muassa siitä, mikä lasketaan lentämiseksi jne...*****

Mää oon lentänyt Super Caravellella v 1967.

Ja eilen MD-90:llä.

Luulen että niiden väliin mahdtuu sit muutama muukin.

Niin että oon mää lentäny.

Joo, Peterillä menee lentäminen ja kyydissä oleminen sekaisin, tahallaankohan?. Vähän niin kuin autolla ajaminen ja kyydissä oleminen. Tai mistä minä tiedän.  ;)

Miten otsikko muotoiltaisiin esim. jos kyseessä olisi auto? Millä autolla olette ajaneet? Ei kai tähän monikaan luettelisi muulla kuin kuskin paikalla vietettyjä hetkiä??!!  ::)

Tämä ketju meni jo alun pitäen metsään, mutta jatkukoon sitten tällaisena... :(

Pisteet sille, joka erittelee ohjaajana olemisensa ja kyydissä olonsa.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, Peterillä menee lentäminen ja kyydissä oleminen sekaisin, tahallaankohan?.

Miten niin? Ketjun kysymyshän on, millä vehkeillä olette matkustanut. En epäile hetkeäkään, etteikö Peter olisi noilla viimeksi mainitsemilla koneilla matkustanut. Tai lentänyt, jos sen niinpäin haluaa sanoa. Lentäminen kun on aika universaali ilmaisu ilmassa liikkumiselle. Nyt ei kuitenkaan puhuta lentokoneen ohjaamisesta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten niin? Ketjun kysymyshän on, millä vehkeillä olette matkustanut.

Aijaa? Mulla lukee tuossa otsikossa sanatarkkaan "Millä koneilla olette lentäneet?" Miksi minä en ymmärrä omaa äidinkieltäni? Ehkä opinnot ovat jääneet kesken, niin kuin Pekka Ruuskan Rafaelin enkelissä.

Ja jos kysymys olisi - niin kuin Mikko loihe lausumaan - millä vehkeillä olette matkustanut, niin sitten voi ilmoittaa kaikki rollaattorista idän pikajunan kautta kolmekasikymmppiseen ja moonrakkereihin. Eikä täällä ole tapana ollut teititellä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aijaa? Mulla lukee tuossa otsikossa sanatarkkaan "Millä koneilla olette lentäneet?" Miksi minä en ymmärrä omaa äidinkieltäni? Ehkä opinnot ovat jääneet kesken, niin kuin Pekka Ruuskan Rafaelin enkelissä.

Eli millä konetyypeillä/Lentoyhtiöillä on tullut elämän aikan matkustettua?

Kyllä tuo ketjun aloittajan eka viesti on mun mielestä ihan selkeällä suomenkielellä kirjoitettu mun mielestä  :-[

Ja jos kysymys olisi - niin kuin Mikko loihe lausumaan - millä vehkeillä olette matkustanut, niin sitten voi ilmoittaa kaikki rollaattorista idän pikajunan kautta kolmekasikymmppiseen ja moonrakkereihin. Eikä täällä ole tapana ollut teititellä.

Hyvää päivää :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lukaisepa ketjun aloittajan ajatus ketjusta: "Eli millä konetyypeillä/Lentoyhtiöillä on tullut elämän aikan matkustettua?".

EDIT: Mikko ehti ensin  :P Mutta tosiaan, ketju toimi hyvin tällä tavalla ennen sinun turhaa valittelua!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Monikaan - kesken kaiken mukaan tuleva - ei tule lukeneeksi sanatarkkaan ketjun aloittajan viestiä, vaan lukee niitä vastauksia sieltä täältä. Silloin ollaan jo metässä. Siksi olisi aika tärkeää, että otsikko kertoisi oikeasti ketjun ajatuksen. Nyt se ei sitä tee. Te, jotka seuraatte ketjua alvariinsa, ette asiaa edes osaa ajatella siltä kannalta, valitettavasti. Mutta, niin käy monelle.

Jerelle: täällä saa valittaa ihan vapaasti.

Niin että hyvää päivää vaan kaikille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten niin? Ketjun kysymyshän on, millä vehkeillä olette matkustanut. En epäile hetkeäkään, etteikö Peter olisi noilla viimeksi mainitsemilla koneilla matkustanut. Tai lentänyt, jos sen niinpäin haluaa sanoa. Lentäminen kun on aika universaali ilmaisu ilmassa liikkumiselle. Nyt ei kuitenkaan puhuta lentokoneen ohjaamisesta...

Jaahans... Hienoa, että myös modepuolelta ymmärretään näitä P. Tähtisen mukahauskuuksia. Peukku.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä tuo ketjun aloittajan eka viesti on mun mielestä ihan selkeällä suomenkielellä kirjoitettu mun mielestä  :-[

Hyvää päivää :P

Eli pitäisikö sitten perustaa tälle erillinen ketju tyyliin: mihin koneisiin olet lentänyt "tyypit"?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä ketjussa yksi henkilö ymmärtää aiheen tahallaan väärin, provoten ja samalla mukahauskuuksia heitellen. Vain puusilmä - tai kaveri - ei tätä huomaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä ketjussa yksi henkilö ymmärtää aiheen tahallaan väärin, provoten ja samalla mukahauskuuksia heitellen. Vain puusilmä - tai kaveri - ei tätä huomaa.

Ethän sinä, Mikko S, vaan minua tarkoita???  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minun mielestä moderaattorien olisi pitänyt tämä ketju jakaa jo ajat sitten kahtia. Olen seurannut ketjua jo ajat, ja aiheuttaa hämmennystä. Muiltakin kuin minulta. Mutta, kun ei niin ei.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli pitäisikö sitten perustaa tälle erillinen ketju tyyliin: mihin koneisiin olet lentänyt "tyypit"?

Mun mielestä meininki alkaa menemään sellaiseksi, että voisi tehdä foorumiapartheidin ja jakaa "oikeat ilmailijat" (GPL:n omaavat ja siitä ylöspäin) ja meidät "harrastelijat" (kameran tai MSFS:n omistavat) kokonaan kahteen eri foorumiin. Vältyttäisiin tältäkin turhalta naljailulta.

Toisaalta foorumeja on nykyiselläänkin jo niin paljon, että tiedä sitten olisiko tuolla käytännössä mitään foorumin tasoa parantavaa vaikutusta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mun mielestä meininki alkaa menemään sellaiseksi, että voisi tehdä foorumiapartheidin ja jakaa "oikeat ilmailijat" (GPL:n omaavat ja siitä ylöspäin) ja meidät "harrastelijat" (kameran tai MSFS:n omistavat) kokonaan kahteen eri foorumiin. Vältyttäisiin tältäkin turhalta naljailulta.

Toisaalta foorumeja on nykyiselläänkin jo niin paljon, että tiedä sitten olisiko tuolla käytännössä mitään foorumin tasoa parantavaa vaikutusta.

Ei tarvii, kun vaan jakaa foorumin kahteen: Millä koneilla olette LENTÄNEET, ja minkä koneen kyydissä OLETTE OLLEET. Hiton vaikeaa.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis ei ole todellista... Jaksaako joku oikeasti muka vaivata päätään sillä, että joku vuosia vanha ketju ei nyt ehkä ihan sanatarkasti noudatakkaan hänen haluamaansa sanamuotoa? Ja toinen jaksaa vaivata itseään toisen, ei hauskaksi kokemilla kirjoituksilla niin, että siitä pitää ihan tehdä numero. Tosiaankin, peukku!  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten niin? Ketjun kysymyshän on, millä vehkeillä olette matkustanut.

Aha. Otsikossa lukee "Millä koneilla olette lentäneet?"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

jos se on niin tarkkaa niin mikä lasketaan lentämiseksi....

jos se koneessa matkustaminen on lentämistä niin onko veneily sitten uimista? :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä jaksaa.  :thmbup:

Good for you. Tilanne on kuitenkin se, että ei tätä ala enää kukaan pilkkomaan, NELJÄN vuoden jälkeen. Hyvin on ketju toiminut ja palvellut tarkoitustaan tähänkin asti, joten varmaan se toimii roolissaan jatkossakin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis ei ole todellista... Jaksaako joku oikeasti muka vaivata päätään sillä, että joku vuosia vanha ketju ei nyt ehkä ihan sanatarkasti noudatakkaan hänen haluamaansa sanamuotoa? Ja toinen jaksaa vaivata itseään toisen, ei hauskaksi kokemilla kirjoituksilla niin, että siitä pitää ihan tehdä numero. Tosiaankin, peukku!  :thmbup:

Kun tästä samasta asiasta on väännetty kättä jo maailman sivu, niin en ymmärrä, miksei moderaattorit (tässä tapauksessa Mikko Maliniemi, kun muita ei näy mailla, ei halmeilla) jo aikoinaan muuttaneet tätä ketjua. Onko niin, että kun ei näe mettää puilta niin, se on niin? Ja piste. En minä itsekseni ole asian takana, se on jo huomattu.

Sen sijaan moderaattor(e)ilta riittää aina kommentteja ihan varteenotettavia kehitysideoita kohtaan. Sitä minä en ymmärrä. Ehkä ei moni muukaan. Tälle spekuloinnille tulee varmaan ihan oma ketjunsa, mutta mitä se auttaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvin on ketju toiminut ja palvellut tarkoitustaan tähänkin asti, joten varmaan se toimii roolissaan jatkossakin?

No ei ole toiminut. Sitä aina mielenkiinnosta haluaisi lukea millä koneilla kukakin on oikeasti lentänyt. Aika harvaa kiinnostaa se minkä koneen kyydissä joku on ollut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika harvaa kiinnostaa se minkä koneen kyydissä joku on ollut.

Kyllä se on näemmä kiinnostanut yli 500 viestin ja yli 115000 katselukerran verran..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä se on näemmä kiinnostanut yli 500 viestin ja yli 115000 katselukerran verran..

No höpö höpö, Ilkka. Sulla varmaan on tieto siitä, mitä kukakin vierailija on sivuilta halunnut nähdä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olenkohan tuohon aikaan vielä ollut moderaattorina edes? No, olenpa varmaan saattanut olla, joten hyi minua, että en ole asiaan puuttunut. Kuitenkin 10 sivua ja yli vuosi ajallisesti (pidemmälle en ketjua jaksanut selata) on näyttänyt ainakin menneen ilman ensimmäistäkään valitusta otsikon aiheesta. Ehkä siihen ei ole silloin tullut mieleen puuttua. Anteeksi, että olen ollut noinkin huolimaton...

Voin Tumi ehdottaa sinua moderaattoriksi. Olet enemmän kuin tervetullut joukkoomme harvenevaan. Kiinnostaako? Mikäli kiinnostaa, ota yhteyttä vaikkapa privalla. Tai oikeammin ota yhteys suoraan Samiin. Hän kun sen viimekädessä päättää ja pystyy kyseiset oikeudet järjestämään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään