Tumi Hämäläinen

Mikä lasketaan lentämiseksi? (OLI: Millä koneilla olette lentäneet?)

117 viestiä aiheessa

Ja toinen jaksaa vaivata itseään toisen, ei hauskaksi kokemilla kirjoituksilla niin, että siitä pitää ihan tehdä numero. Tosiaankin, peukku!  :thmbup:

Vai että ihan numero... ::) Ilmeisesti nämä mukahauskuudet (lue: vittuilut) - joita tässäkin listausketjussa piisaa ovat sitten sitä hyvää palstakäyttäytymistä? Eipä siinä, ainakin Team Moderatorsin suosima linja alkaa pikkuhiljaa selvitä :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olenkohan tuohon aikaan vielä ollut moderaattorina edes? No, olenpa varmaan saattanut olla, joten hyi minua, että en ole asiaan puuttunut. Kuitenkin 10 sivua ja yli vuosi ajallisesti (pidemmälle en ketjua jaksanut selata) on näyttänyt ainakin menneen ilman ensimmäistäkään valitusta otsikon aiheesta. Ehkä siihen ei ole silloin tullut mieleen puuttua. Anteeksi, että olen ollut noinkin huolimaton...

Voin Tumi ehdottaa sinua moderaattoriksi. Olet enemmän kuin tervetullut joukkoomme harvenevaan. Kiinnostaako? Mikäli kiinnostaa, ota yhteyttä vaikkapa privalla. Tai oikeammin ota yhteys suoraan Samiin. Hän kun sen viimekädessä päättää ja pystyy kyseiset oikeudet järjestämään.

Joo, on siitä enemmän aikaa kun asiasta oli eka kertaa puhetta. Mutta, olkoon nyt, tämä on näköjään niin vaikea asia joillekin ymmärtää, että lopetan tähän.

Täytyy ihan oikeasti harkita tuota moderaattoriksi hakemista. Olisi aina sillöin tällöin ihan oikeita kehitys, -parannus, -muutos, - ja blokkausehdotuksia. Voisi tehdä tälle foorumillekin hyvää. Tai sitten pahaa.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aijaa? Mulla lukee tuossa otsikossa sanatarkkaan "Millä koneilla olette lentäneet?" Miksi minä en ymmärrä omaa äidinkieltäni? Ehkä opinnot ovat jääneet kesken, niin kuin Pekka Ruuskan Rafaelin enkelissä.

Opintojen jatkaminen ei koskaan ole liian myöhäistä. :thmbup:

1. Lennän huomenna Lontooseen.

Ohjaan konetta itse tai matkustan sillä.

2. Lennän huomenna Finnairin Airbusilla Lontooseen.

Olen koneessa matkustajana.

3. Lennän huomenna Finnairin Airbusin Lontooseen.

Ohjaan konetta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Rauhoitutaanpa nyt. Eiköhän anneta tämän ketjun jatkua ihan sellaisena kuin se on. Jos täällä nyt häiriköi joku, jota harmittaa ettei pääse Elvistelemään sillä kuinka montaa konetta on ohjannut, niin ei anneta sen häiritä. Sitäpaitsi ko. persoona taisi taannoin kirjoittaa, että oli ohjannut konetta kolme minuuttia, ja loput hoiti autopilotti :o. Eiköhän me jätetä semmoiset "lentäjät" kirjoittelemaan ihan toisille palstoille... :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2. Lennän huomenna Finnairin Airbusilla Lontooseen.

Ajan huomenna Sirpan mopolla savoon. Ei nyt mennyt ihan putkeen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vai että ihan numero... ::) Ilmeisesti nämä mukahauskuudet (lue: vittuilut) - joita tässäkin listausketjussa piisaa ovat sitten sitä hyvää palstakäyttäytymistä? Eipä siinä, ainakin Team Moderatorsin suosima linja alkaa pikkuhiljaa selvitä :laugh:

No, ilmeisesti jotain sen suuntaista, koska siihen niin hanakasti puutut ja sen noin kärkkäästi vittuiluksi leimaat? No, kaikki ei jaksa välittää huonosta huumorista. Jotkut eivät moista edes huomaa. Ja aika ankeaahan se olisikin, jos huonosta vitsistä saisi aina turpaan  ::)

Ps. Omat kirjoituksesi tässä ketjussa nousevat sitten varmaan kovastikin sen tason yläpuolelle?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täytyy ihan oikeasti harkita tuota moderaattoriksi hakemista. Olisi aina sillöin tällöin ihan oikeita kehitys, -parannus, -muutos, - ja blokkausehdotuksia. Voisi tehdä tälle foorumillekin hyvää. Tai sitten pahaa.  ;D

Hienoa, siitä vaan... :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tästä kun tuntuu muodostuvan aina sillon tällöin vääntöä, niin kysytään nyt sitten ihan pollilla ihmisten mielipidettä. Mikä mielestäsi lasketaan lentämiseksi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ps. Omat kirjoituksesi tässä ketjussa nousevat sitten varmaan kovastikin sen tason yläpuolelle?

Ei todellakaan. Mutta ainakaan niissä ei väheksyen provoilla näiden listojen laatijoille. Mutta eiköhän tämä passaa; ei maksa vaivaa vääntää asiasta kanssasi.

Ps. Kovasti tuntuu sinuakin asia kirvelevän kun täällä jaksat moderaattorin ominaisuudessa asiasta vääntää ja opastaa. Että se siitä numeron tekemisestä...

Pps. Lupaan, että saat viimeisen sanan, sillä tämä on viimeinen viesti meikäläiseltä tästä aiheesta ;D. Ole hyvä:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tästä kun tuntuu muodostuvan aina sillon tällöin vääntöä, niin kysytään nyt sitten ihan pollilla ihmisten mielipidettä. Mikä mielestäsi lasketaan lentämiseksi?

Ulosheitto kapakasta on lentämistä  8)

Anteeks Mikko oli pakko. :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä minun mielestäni lentämistä on se, että ollaan ilmassa. Mäkihyppykin on lentämistä... Mutta asiaan, olenpa sitten ohjaaja tai kyydissä oleva, niin kyllä jokainen koneessa oleva lentää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Henk. koht. en koe, että lentääkseni minun pitäisi itse jotenkin vaikuttaa siihen ilma-aluksen kulkuun. Onneksi en liene ajatusmaailmani kanssa aivan yksin. Minä voin esimerkiksi mennä kysymään isältäni että "miten olisi, lähdetäänkö lentämään?". Ja voin sen tehdä ilman, että tarvitsisi tuntea alemmuuden tunnetta siitä, että en omaa itse lupakirjaa. Sama koskee lukuisia lupakirjallisia kavereita, tuttuja ja ystäviä. Kertaakaan en ole saanut nenän vartta pitkin tähdättyjä katseita osakseni, eikä minulle ole kertaakaan kukaan sanonut, että "öhöm, minä olen se joka lentää. Sinä olet vain kyydissä". Hei, ja onpa minua jopa lentäjien toimesta pyydetty mukaan lentämään! :)

Vaikka eipä sen puoleen. Aivan yksi ja sama, mitä muut ajattelee. Minulle lentäminen on yhtä kuin se fiilis, jonka tuntee siinä vaiheessa, kun ilma-aluksen kumitassut nousevat irti maasta/vedestä. Sitä tunnetta ei vie minulta pois kukaan. Lentäjä en ole, mutta minäkin saan lentää! :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Molemmat! Minä pidän tooodella paljon siitä, että voin viedä ystävän/läheisen lentokeikalle, ja palautteesta voidaan 1000% tulkita, että me olimme lentämässä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eihän tämä voi olla näin vaikeata! Jos ollaan ilmassa niin silloin lennetään! Ei sillä ole väliä ohjaako konetta pilotti, autopilotti tai joku muu (en tiedä mikä). Lentäminen on sitä että ollaan ilmassa, ja ihaillaan kaunista Suomen luontoa ilmasta käsin. Ollaanpa sitten kyydissä tai puikoissa niin kyllä kaikki lentävät :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eihän tämä voi olla näin vaikeata! Jos ollaan ilmassa niin silloin lennetään! Ei sillä ole väliä ohjaako konetta pilotti, autopilotti tai joku muu (en tiedä mikä). Lentäminen on sitä että ollaan ilmassa, ja ihaillaan kaunista Suomen luontoa ilmasta käsin. Ollaanpa sitten kyydissä tai puikoissa niin kyllä kaikki lentävät :)

Eihän kukaan ole vielä julkisesti muuta uskaltanut sanoakkaan  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lentäminen on sitä että ollaan ilmassa, ja ihaillaan kaunista Suomen luontoa ilmasta käsin.

Entäs sitten jos sattuu niin ikävästi, että ilmaileekin jonkin muun valtakunnan ilmatilassa? Silloinhan Suomen luonnon ihailu ei onnistune kuin korkeintaan valokuvista mikäli sellaisia on sattunut matkaan... Onko se silti vielä lentämistä vaikka yksi tämän määritelmäsi oleellinen elementti puuttuu?? ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ajan huomenna Sirpan mopolla savoon. Ei nyt mennyt ihan putkeen.

En käsitellyt ajaa-verbin kieliopillista käyttäytymistä enkä mopoja. Kirjoitin lentää-verbistä. Pari lisäesimerkkiä:

Yksikkö: Kuka lensi ilmavoimien uuden Hornetin Suomeen?

Monikko: Ketkä lensivät ilmavoimien uudet Hornetit Suomeen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En käsitellyt ajaa-verbin kieliopillista käyttäytymistä enkä mopoja. Kirjoitin lentää-verbistä. Pari lisäesimerkkiä:

Yksikkö: Kuka lensi ilmavoimien uuden Hornetin Suomeen?

Monikko: Ketkä lensivät ilmavoimien uudet Hornetit Suomeen?

Sekoilet jo omissa vaihtoehdoissasi. Kohta kaksi oli selkeästi ihan jotain muuta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis mielestäni kaikilla ilma-aluksilla, varjoilla tms. lentäminen oli sitten kyydissä tai itse ohjaimissa - on lentämistä! Jos sanon, että kävin lentämässä niin silloin ei ole väliä lensinkö konetta itse vai olinko kyydissä, tärkeintä on että olin ilmassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sekoilet jo omissa vaihtoehdoissasi. Kohta kaksi oli selkeästi ihan jotain muuta.

Jos adessiivin käyttö lentää-verbin yhteydessä käytettävän substantiivin kanssa ei mielestäsi voi tarkoittaa matkustajana olemista, mitä sijamuotoa itse käytät tallaisissa yhteyksissä?

Lennän huomenna Airbusilla Lontooseen.

Siis vastaavasti sama sijamuoto kysyvissä lauseissa: Millä koneilla olette lentäneet?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään