Marko Pajunen

Finnairin Check In -palvelut Bangkokissa: Kyselläänkö luottokorttia?

4 viestiä aiheessa

Tervehdys,

onkohan kellään kokemusta tällaisesta:

Olen ostanut omalla luottokortillani HEL-BKK-HEL lennot itselleni ja kahdelle muulle henkilölle, matkustamme menolennon yhdessä. Jos en itse käytäkään paluulentoa ja Helsinkiin palaavat vain porukan kaksi muuta jäsentä, mahdetaanko Finnairin tiskillä kysellä lipuissa näkyvää luottokorttia. Varsinkin kun kortin haltija on "no show" tapaus.

Hämärä muistikuva on, ettei Finnairin Bangkokin tsekkaus ole koskaan korttia kysellyt, mutta muilla firmoilla lentäessä olen Bangkokissa ja Singaporessa joutunut kaivamaan kortin esiin, esim Thai Airwaysilla ja Singapore Airlinesilla.

Finnairin puh palvelussa vastattiin hieman epäröiden ettei kysellä. Virkailija tuumaili, että matkustavathan monet muilla kuin omilla korteilla maksetuilla lennoilla, esim yritysten korteilla. Kai se on tähän tietoon luotettava ja uskallettava lähettää kaksi täti-ihmistä kahdestaan kotimatkalle. Mutta kysellään nyt jos on käytännönkin kokemuksia ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos nyt ymmärsin oikein, niin teitä lähtee Bangkokiin kolme mutta palaa vain kaksi, ja kaikkien liput ovat saman luottokortin takana?

Tällöin se luottokortti kysytään lähtiessä Vantaalla (ei aina sielläkään) muttei enää sen jälkeen. Kun olette menolennon matkustaneet, ei sitä luottokorttia enää palatessa kysellä.

Nyrkkisääntönä voisi todeta että näissä luottokorttilennoissa sitä korttia pyydetään nähtäville "ostosta verifioidessa" eli kun ensimmäisen kerran olette nokakkain ostajana (sinä) ja myyjänä (check-in-virkailija). Kun ekasta chekkauksesta on päästy läpi, kauppa on molemmin puolin hyväksytty ja laskutettu, joten sitä luottokorttia ei tarvita kummankaan näkökulmasta enää. Paluulennollahan siitä "ostetusta leivoksesta on jo puolet syöty" joten ketä kiinnostaa millä se on maksettu kun se kerran on maksettu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään