Jukka Takamaa

Green Flight Competition GFC menossa !

80 viestiä aiheessa

Nyt kun sulle on noille sun designeille avautunut uusi kanava tuonne golfpalstalle, niin ehkä niistä keskusteluista ei tarvitse enää edes muistuttaa tällä palstalla?  ::)

 

Please  :-[

 

Minne minne ...??? !...:)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yksi mahdottomuus; tuo 0,3 oz/min kulutus 65%. teholla merkitsisi n. 60g/hvh ominaiskulutusta mihin ei polttomoottoreilla ole tietääkseni päästy koskaan. Kaksitahtisen ominaiskulutus on 250-300g/hvh (kaasuttimella) joten oikeampi kulutus 65% (siis 0,65 x 13hv = 8,45hv) teholla olisi n. 2,6- 3,2 litraa tunnissa, siis yhdellä moottorilla. Älä usko kaikkea mitä netistä löytyy vaikka kuinka amerikkalainen firma olisi kysymyksessä.

 

Olisko kuule niin yksinkertainen erehdys kyseessä, että kun muut ilmoittaa kokonaiskulutuksen niin tämä APT ilmoittaa ainoastaan yhdelle hevosvoimalle per minutti tuon kulutuksen..silloin se olisi osapuilleen sama kulutus kuin DA moottoreissa...niin sen täytyy olla !

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisko kuule niin yksinkertainen erehdys kyseessä, että kun muut ilmoittaa kokonaiskulutuksen niin tämä APT ilmoittaa ainoastaan yhdelle hevosvoimalle per minutti tuon kulutuksen..silloin se olisi osapuilleen sama kulutus kuin DA moottoreissa...niin sen täytyy olla !

 

Hyvin mahdollista, eikä nyt niin hirveän paljon huonompi kuin Limbachilla: http://www.limflug.de/files/pdf/DS-L275E.pdf

 

Mutta, kun kolmelle isommalle mallille on ilmoitettu moninkertaiset  kulutuslukemat, tuokin selitys ontuu...

 

Milläs sitten selität tämän:

 

Bore 44 mm 

Stroke  35 mm 

Bore/stroke ratio 491.22  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvin mahdollista, eikä nyt niin hirveän paljon huonompi kuin Limbachilla: http://www.limflug.de/files/pdf/DS-L275E.pdf

 

Milläs sitten selität tämän:

 

Bore 44 mm 

Stroke  35 mm 

Bore/stroke ratio 491.22  :laugh:

 

Sen pitäisi olla yksi ! ( tai 1.333... tässä tapauksessa ! )

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Stroke_ratio

 

Tai lähellä sitä.

 

Jotain tosi epämääräistä tuossa.

 

---

 

 

Miten selität että Limbach 550 L nelari tuottaa 10 heppaa enemmän kuin kaksi puolikasta ( 275L ) samasta mooottorista ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten selität että Limbach 550 L nelari tuottaa 10 heppaa enemmän kuin kaksi puolikasta ( 275L ) samasta mooottorista ?

 

Erilaiset suunnitteluratkaisut! :D

 

Kierroskuku on hiukan korkeampi - no, se ei paljon eroa selitä.

Puristussuhde - sitä ei ole kerrottu - onko sama.

Kaasutin ja sen säädöt lienee suurin tekijä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.