Taneli Äikäs

Jämi Fly In 2011- kuvaajille kyssäri..

23 viestiä aiheessa

Itse vastasin että "harju riittää". Ja ihan vaan siitä syystä, että kohtalainen korkeanpaikankammoni ei minua kuitenkaan päästä nostimen kyytiin. Jos joku minut sinne väkisin laittaisi, istuisin varmaan korin pohjalla kaksin käsin kaiteista kiinnipitäen koko taivaallaoloajan - silmät kiinni  :-[

--

Lauri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse vastasin että "harju riittää". Ja ihan vaan siitä syystä, että kohtalainen korkeanpaikankammoni ei minua kuitenkaan päästä nostimen kyytiin. Jos joku minut sinne väkisin laittaisi, istuisin varmaan korin pohjalla kaksin käsin kaiteista kiinnipitäen koko taivaallaoloajan - silmät kiinni  :-[

--

Lauri

Ei niin kannata, se on jo tehty.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Amen. Warbird sanoo hänkin, joka ei edes uskaltanut moiseen nostimeen... Noloahan se olis ollu maata lattialla sikiöasennossa itkemässä että päästäkää mut alas...

Siis enhän mä korkeita paikkoja pelkää vaan sitä putoamista... tai mites se nyt menikään...  ;D

ja Marko, tarkotiks sä tätä kuvaa?

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,94837.msg1197470.html#msg1197470

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos on myötääsen falon puolella niin mikään ei ole tarpeeks korkea!

Amen! Mikä vaan kelpaa kunhan olisi myötävalon puolella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Amen! Mikä vaan kelpaa kunhan olisi myötävalon puolella.

Eipähän vaan onnistu, lentonäytöslinjalle ei oo vaihtoehtoa. Mutta en mä kyl itse oo koskaan pitäny vastavaloa suurena ongelmana, vaan mielenkiintoisena haasteena. Ja toi nostin poistaa ongelmaa jonkin verran kun pääsee samalle tasolle tai ylemmäs kuvattavaan nähden. Ja mitä korkeanpaikankammoon tulee, vaikka lentokoneesta hyppäänkin en silti katolla viihdy, mutta toi nostin olikin katolle kiipeämiseen nähden iisi kokemus. Sinne vaan..  ;)

Katsotaan ny hankitaanko, mutta kyllä sieltä upeita kuvia otettiin ja paljon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katsotaan ny hankitaanko, mutta kyllä sieltä upeita kuvia otettiin ja paljon.

tää on kyllä taivaan tosi. Upeita sieltä otettuja kuvia on nähty, oli valon suunta mikä tahansa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse ainakin yllätyin, että näytöksessä lentäneet koneet lensivätkin korin tason alapuolella, kun kori oli nostettu sinne noin 80-90metriin. Mielenkiintoisia kuvakulmia sieltäkin sai, mutta itse olisin halunnut kuvata ehkä hieman alempaa, jostain 50-70 metristä, jolloin taustalle olisi jäänyt enemmän pilvitaivasta ja metsänrajaa, mutta kohde olisi ollut kutakuinkin samalla tasolla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tähän asiaan liittyen, voisivatko herrat (ja neidit/rouvat) kuvaajat lähettää minulle taneliaikas@gmail.com vaikka pari hyvää nostinkuvaa (siis sellaista kuvaa missä nostin näkyy) per kuvaaja. Kuvat ns. "isossa koossa". Toi Mikon kuva Team Valkeista Rystysistä on mahtava, se riittää tuota laatua mutta olisiko "ground-to-air" tai jopa "air-to-air" kuvia nostimesta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mua pelottaa aina alle 150 metrissä, kun kova maa on liian lähellä. Mitä ylempänä sitä parempi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tähän asiaan liittyen, voisivatko herrat (ja neidit/rouvat) kuvaajat lähettää minulle taneliaikas@gmail.com vaikka pari hyvää nostinkuvaa (siis sellaista kuvaa missä nostin näkyy) per kuvaaja. Kuvat ns. "isossa koossa". Toi Mikon kuva Team Valkeista Rystysistä on mahtava, se riittää tuota laatua mutta olisiko "ground-to-air" tai jopa "air-to-air" kuvia nostimesta?

Tarkoittiko Taneli jotain tällaista?

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkoittiko Taneli jotain tällaista?

Suhteillako oot myötävalon puolelle päässyt vai miten??  ;D

Joo, tuollaista. Mut lisää vaan, ja laita toi mun s-postiin..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No joo.. ny näyttää siltä ettei mitään nostinta tulee.. viimesin "niitti" oli toi Harvard/Texan.. mutta kun nyt tässä hommaa suunnitellaan, niin onko tarvetta rajata kuvaajille esim. tuolta harjun päältä tai jostain muualta erikseen aluetta vai onnistuuko kuvaaminen yleisön seasta? Mielipiteitä saa esittää..

-taneli

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään