Raimo Nordsten

Suomi24:n ongelmat

23 viestiä aiheessa

Suomi24 on nurin nykyään lähes joka päivä. Saisinko vinkkejä toimivista, ilmaisista ja "kevyistä"

sähköpostipalveluista. Suomi24:n etusivu kun on nykyään lisäksi aivan liian raskas (silloin kun

toimii), kun kaikki mahdollinen on tungettu etusivulle. Kiitos etukäteen vinkeistä. Täytyy

äänestää "jaloillaan" ja vaihtaa postipalvelua, kun eivät saa sivujaan kuntoon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

gmailia mäkin suosittelen. on toimiva ja googlella paljon muitakin hyviä tuotteita, mm. kalenteri, kääntäjä, jne samassa nipussa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mutta Gmailissa roskapostin suodatus aika kehno.

Oma kokemukseni kertoo kyllä ihan päinvastaista. Nyt on ollut pakon sanelemana gmail käytössä vajaan vuoden, ja on tainnut jopa yksi roskaposti päästä livahtamaan inboxin puolelle. Spam-filtterissä kikkelinkasvatusviestejä riittäisi kyllä ihan luettavaksi asti...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oma kokemukseni kertoo kyllä ihan päinvastaista. Nyt on ollut pakon sanelemana gmail käytössä vajaan vuoden, ja on tainnut jopa yksi roskaposti päästä livahtamaan inboxin puolelle. Spam-filtterissä kikkelinkasvatusviestejä riittäisi kyllä ihan luettavaksi asti...

Itsellä samanlaiset kokemukset since 1.7.2005  :D. Shitti menee kiitettävästi spami osastolle eikä koskaan ole tarvinnut etsiä oikeita viestejä roskapostin joukosta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tere!

Mulla on hotmail ja gmail. Omalla kohdallani, kumpaankaan ei ole käytännössä tullut yhtään späm-viestiä.

Katsoin tässä käyttämättömänä ollutta luukku.com postilaatikkoa, niin siella oli varmaan miljoonakolme näitä -..."sen" kasvatus- ym. roskaposti viestejä.

gmail on hyvä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

sama juttu, hyvin toimii gmailin suodatus. tosin, jos sitä omaa osoitetta tunkeaa joka hemmetin kilpailuun ja kyselyyn, niin varmasti joku livahtaa läpi, mutta niitä varten on sitten luukut ja suomi24set :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan samoilla mietteillä Mikon kanssa. Tehokas kuin mikä ...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suomi24:seen pukkaa ties mitä mainosta jatkuvasti, siinä saa tosissaan etsiskellä oikeita viestejä roskapostin seasta. Voisi sanoa että on harvinaisuus jos joku on roskapostiin eksynyt. Gmailia olen vähän miettinyt ja sehän näyttää saavan kannatusta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitetaan nyt tänne vielä tuo Nokian Ovi. Itsellä käytössä ja kovin olen ollut tyytyväinen. Alkuun oli todella hidas, mutta nyt alkaa olemaan toimivuus jo hyvällä tasolla. Etuja Gmailiin on kaksi:

1. Samalla luot itsellesi Ovi-tilin, eli rekisteröidyt käyttämään Nokian appstorea ja muita palveluja

2. Tarjolla vielä etunimi.sukunimi@ovi.com -osoitteita, mitä gmailissa ei ole enää niin paljoa. Tämä oli aikoinaan itselleni syy, miksi otin Ovin enkä gmailia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tai sitten oman Internet-operaattorisi tarjoama sähköposti joka yleensä tulee liittymän mukana. Ainakin Saunalahdella voi vielä luoda postitilille aliaksia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tai sitten oman Internet-operaattorisi tarjoama sähköposti joka yleensä tulee liittymän mukana. Ainakin Saunalahdella voi vielä luoda postitilille aliaksia.

Noissa on useasti se ongelma ettei niissä ole ilmaiseksi minkäänlaista spammi suodatusta esim. itse en uskalla laittaa puhelimeen elisan tarjoamaa osoitetta kun roskapostin määrä on yli 50viestiä/päivä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

1. Samalla luot itsellesi Ovi-tilin, eli rekisteröidyt käyttämään Nokian appstorea ja muita palveluja

Tuosta ei paljon ole htc:n (eikä kyllä minkään muunkaan kuin sen the parhaan ja kotimaisen Nokian) käyttäjälle hyötyä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuosta ei paljon ole htc:n (eikä kyllä minkään muunkaan kuin sen the parhaan ja kotimaisen Nokian) käyttäjälle hyötyä.

Hei eihän?!?

Joskus tuossa suomalaisten ah-niin-ihanassa kotimaisten haukkumisessa vois ottaa järjen käteen. Karu tosiasia on, että vaikka muutkin merkit kasvavat tällä hetkellä, on Nokia vieläkin suurin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joskus tuossa suomalaisten ah-niin-ihanassa kotimaisten haukkumisessa vois ottaa järjen käteen. Karu tosiasia on, että vaikka muutkin merkit kasvavat tällä hetkellä, on Nokia vieläkin suurin.

Miksi minä en v. 1996-2007 aikana kuvitellut käyttäväni mitään muuta puhelinta kuin Nokialaista? No siksi kun olin tyytyväinen. Sain käteen N95:n johon petyin alle viikossa. Seuraavaksi kokeilin HTC:tä ja olin tyytyväinen siihen asti kun he julkaisivat WM 6.5:n päivityksen jonka jälkeen puhelin lagas melkein käyttökelvottomaksi. Nyt kokeillaan seuraavaa mutta jos alkaa tulla kuraa niin ihan varmasti vaihtuu.

Suomalaiset on vaan kyllästyneitä Nokian viime vuosina tarjoamaan kuraan ja samaan aikaan Samsung ja muut painaa kovaa päälle Nokian nukkuessa onnensa ohi. Ihan sama juttu on ilmailubisneksessä, ihmiset käyttää yhä enemmän ulkomaisia yhtiöitä kun kotimaisen hinta/laatu suhde ei ole tyydyttävä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Roskapostia tulee aina huolimatta palveluntarjoajasta jos sitä e-mail osoitetta jaellaan ympäri nettiä. Jos osaa toimia harkiten niin vältää roskapostin.

Tässäkin ketjussa lähes syytetään sähköposti tilan tarjoajia kun tulee roskapostia, vaikka jokainen on ihan itse syypää roskaposti tulvaansa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässäkin ketjussa lähes syytetään sähköposti tilan tarjoajia kun tulee roskapostia, vaikka jokainen on ihan itse syypää roskaposti tulvaansa.

No ei tuo nyt ihan noin yksioikoista ole.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...Ainakin melko pitkälle. Tosin esim. 2000-luvun vaihteen it-buumissa yritysten/yhteisöjen sähköpostilistat saattoivat olla joskus vähän missä sattuu eikä niiltä löytyviä osoitteita koskaan enää kuorita pois spämmilistoilta... Palveluntarjoajien/ylläpitäjien/kenen lie mokia, kun ei kaikki kuviot olleet ihan selvillä.

En ole koskaan saanut spämmiä mihinkään laatikkooni ???. Omilla tekemisillä on osansa, ja mm. palvelimien omilla filttereillä. Okei, no hotmailiin on tullut mikkisoftan sisäistä stuffaa...

Gmail on minusta melko selkeä, tilava ja mukavalla tavalla visuaalinen. Haluaako sitten antaa sähköpostiensa sisällön Googlen omistukseen, siitäkin on omat sotkunsa... Enpä tiedä ylipäätään mitään nettipalvelua, jonka käyttöehtoja ei kannattaisi lukea ennen rekisteröitymistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...Ainakin melko pitkälle. Tosin esim. 2000-luvun vaihteen it-buumissa yritysten/yhteisöjen sähköpostilistat saattoivat olla joskus vähän missä sattuu eikä niiltä löytyviä osoitteita koskaan enää kuorita pois

En ole koskaan saanut spämmiä mihinkään laatikkooni ???.

Varmaan osittain johtuu harvinaisesta sukunimestäsi. Jotkut roskapostittajat toimivat niinkin että heillä on läjä etunimiä ja sukunimiä. Niistä sitten yhdistetään kaikki mahdolliset yhdistelmät ja pukataan kaikkiin tunnettuihin sähköpostipalveluihin spämmiviesti. Ei ole väliä vaikka et olisikaan antanut osoitettasi mihinkään, spämmiä tulee kuitenkin.

Paras mitä minulle on sattunut oli kun olin rekisteröinyt uuden sähköpostin. Ihmettelin sitä siinä ja 3 minuuttia rekisteröitymisen jälkeen tuli eka spämmi. Enkä varmasti ollut sinä aikana ehtinyt antaa osoitetta vielä minnekään. Tosin spämmimeiliksi sen kyllä rekisteröinkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Roskapostia tulee aina huolimatta palveluntarjoajasta jos sitä e-mail osoitetta jaellaan ympäri nettiä. Jos osaa toimia harkiten niin vältää roskapostin.

Itse kun aikoinaan avasin ensimmäistä kerta adsl liittymän tarjoaman osoitteen niin siellä oli tervetuliaislahjana 100 roskapostia...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään