Hanna Räihä

Kokemuksia ja keskustelua Voddlerista

15 viestiä aiheessa

Mä sain kutsun käyttämään Voddler-palvelua, elokuvien spotifytä...

asensin koneelle ja johan loppui toimimasta yhtään míkään. netti tökki, ohjelmat jumitti... poistin sitten koko jutun, mutta ajatuksena ko. ohjelma on mielenkiintoinen... Osa leffoista freenä, osa pientä korvausta vastaan.

Kertokaas onko käyttökokemuksia, ja jos on, miten nuo netti/jumitusongelmat saa poistettua. Kotona on kumminkin 10 meganen netti, joten höökää pitäis riittää sen osalta. Konekin on lähes bränikkä packard bell windows 7lla...

vinkkejä otetaan vastaan mieluisten selkosuomella, sellaisella kielellä mitä tällanen ei-nörttikin ymmärtää :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko Voddler joku samanlainen kuin esim. http://www.fin-tv.com/ joka on laittomaksi todettu jo moneen kertaan ja ainakin yhtä monta kertaa uhattu sulkea mutta hyvin leffat vaan pyörii vuodesta toiseen.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

no sitä mä tässä just koitan selvittää :D

tosin siellä osa filmeistä sentään maksaa, toisin kuin tuolla fin-tv:ssä... kai. ehkä. en mä tiedä  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

no sitä mä tässä just koitan selvittää :D

tosin siellä osa filmeistä sentään maksaa, toisin kuin tuolla fin-tv:ssä... kai. ehkä. en mä tiedä  ;D

Jaa, ja miksei maksa kaikki? Maksaa pitäisi kaikesta mikä on jonkun toisen tekemä tai tuottama riippumatta siitä missä sitä levitetään ja millä vehkeillä - julkisesti. On se kuitenkin aina jonkun taiteilijan, säveltäjän, sanoittajan, esittäjien, elokuvaohjaajan, tuotantofirman ja mitä niitä onkaan yhteistuotantoa, ja siihen ovat monet yksittäiset henkiötkin saattaneet laittaa ne mahdollisesti viimeiset liikenevät roponsa tuotannon edistyksen eteen + tietenkin tuotantoyhtiö.

Hei, herätkää helluntalaiset! Et sinä saa maitokaupastakaan purkkia ilmaiseksi ellet varasta (ja et jää kiinni).

Ja mitä tulee noihin hannan mainitsemiin Voddler- sun muihin vs. palveluihin, joka portaalla tallottaan enemmän tai vähemmän tekijänoikeuksia niin, että verrattuna vaikka jos nyt pakkasessa kuset housuun, niin hetkenhän se lämmittää, ja sitten tulee kylmät. Niin kuin ehkä hannalle on käynyt. Pitäisi vähän miettiä mihin niitä ropoja suuntaa, jos on ylipäätään suunnatakseen. Siis niin, että meillä olisi tulevaisuudessakin mahdollisuus nauttia uusista elokuvista, musiikista ja sun mistä. Pienellä rehellisellä satsauksella. Ihan niin kuin maitokaupassa. Muuten voi todellakin alkaa tökkimään.  >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

niin no, maksan mä fiskarsin saksistaki ku ostan ne mutten enää sen jälkeen joka kerta ku käytän niitä... ;)

no siis mähän just koitan selvittää tässä että mikä se kuvio näissä oikein on... vai onko tässä mitään järkeä missään enää.

niin, ja ne netti- yms ongelmat poistuivat sen ohjelman poiston myötä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja Hannalle annan vastakin vinkkejä heti lisää, kun hän löytää näppiksestään sen SHIFTIN isoja kirjaimia käytettäessä. Niin kuin muutkin palstan käyttäjät. Ilmeisen laiska tai omapäinen nainen. Niin kuin meijän mummi.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos sä maksat johonkin nettipalveluun jonkun kuukausimaksun, sä saat sillä justinsa sen verran rainaa kuin niiden käyttö-oikeussopimuksessa lukee. Olet kai lukenut ne? Ja olet kai lukenut speksit millä laitteilla ja millä yhteyksillä toiminto on vastaanotettavissa? Hyväksynyt käyttöoikeusehdot jne.?

Pitäisi toimia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin no, mä haluaisin ajatella että ne saa mainostuloja sivuilla vilkkuvista lukuisista mainoksista joista katetaan sitten sellaiset kulut...

Kun tuo fin-tv on pääosin ilmainen palvelu, jostain se herjaa että pitää maksaa kertaluontoinen 5 euron jäsenmaksu... tiedä sitten näistä, tuo Voddler on vielä elisan tarjoama palvelu Suomessa, joten... ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä luotan siihen että fin-tv.com maksaa kaikki teosto ym maksut lakien mukaan.

Vai syyllistönkö rikokseen katsomalla?

Ei sun tartte Olle olla huolestunut Teostoista tai Gramexsista. Ne on hoidettu. Muuten noita rainoja ei edes saa näyttää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos sä maksat johonkin nettipalveluun jonkun kuukausimaksun, sä saat sillä justinsa sen verran rainaa kuin niiden käyttö-oikeussopimuksessa lukee. Olet kai lukenut ne? Ja olet kai lukenut speksit millä laitteilla ja millä yhteyksillä toiminto on vastaanotettavissa? Hyväksynyt käyttöoikeusehdot jne.?

Pitäisi toimia.

Elämä on liian lyhyt kaiken lukemiseen.Koitin kerran lukea microsoftin jotain ehtoja että sain käyttöoikeuden,taisi olla tuhannen sivua ameerikan lontoota.

Kun kerran ilman nään ja kuulen niin hyvä on.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin no, mä haluaisin ajatella että ne saa mainostuloja sivuilla vilkkuvista lukuisista mainoksista joista katetaan sitten sellaiset kulut...

Kun tuo fin-tv on pääosin ilmainen palvelu, jostain se herjaa että pitää maksaa kertaluontoinen 5 euron jäsenmaksu... tiedä sitten näistä, tuo Voddler on vielä elisan tarjoama palvelu Suomessa, joten... ?

Joo, kanava kyllä rahoittaa toimintaansa juuri noilla bannereilla (ne kohdistuvat toiminnan kiinteisiin kuluihin, siis perustoiminnan pyörittämiseen), mutta edelleen kun esitetään tekijänoikeuslailla suojattua materiaalia (jota suurin osa siellä esitettävästä materiaalista on), tarvitaan tekijänoikeuskulujen kattamiseen se pieni ropo meiltä kaikilta kanavan käyttäjiltä. Muuten vaan loppuu toiminta ajan oloon. Ei pitäisi olla kenellekääm suuri satsaus, eihän?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei sun tartte Olle olla huolestunut Teostoista tai Gramexsista. Ne on hoidettu. Muuten noita rainoja ei edes saa näyttää.

Miksi laittomaksi todettu?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään