Harri Koskinen

Finnairin kaukolentojen turistiluokasta voi varata exit-paikan etukäteen

15 viestiä aiheessa

Finnair Oyj - Lehdistötiedote

Finnairin kaukolentojen turistiluokasta voi varata exit-paikan etukäteen

 

Finnairin mannertenvälisten reittilentojen turistiluokasta voi netin kautta varata paikan varausuloskäynnin kohdalta etukäteen. Paikan voi varata lennoille, jotka lähtevät 8.11.2010 ja sen jälkeen.

 

Varauloskäyntien kohdalla olevan rivin paikat voi varata Finnairin liikennöimille meno- ja paluulennoille Bangkokiin, Delhiin, Hongkongiin, Nagoyaan, New Yorkiin, Osakaan, Pekingiin, Shanghaihin, Singaporeen, Souliin ja Tokioon. Paikat voi varata Finnairin nettisivujen kautta osoitteesta www.finnair.fi/varauksenhallinta. Paikan varaus maksaa 60 euroa. Finnair Plus Platinum -jäsenet voivat edelleen varata exit-paikan ilmaiseksi matkavarauksen yhteydessä.

 

Varauloskäyntien kohdalla olevat tilavammat istuinpaikat ovat varattavissa matkustajille, jotka täyttävät kyseisille paikoille liittyvät turvallisuusmääräykset. Paikkoja varatessaan matkustajan on muun muassa vahvistettava, että hän on täyttänyt 12 vuotta, puhuu ja ymmärtää joko suomea tai englantia, ei ole liikuntarajoitteinen eikä raskaana eikä matkusta sylilapsen kanssa.

 

Finnair Oyj

Viestintä

8.11.2010

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kummallista. Aikanaan minulle perusteltiin että exit-paikkoja ei saa missään yhteydessä (pyynnöstä) varattua etukäteen, vedottiin turvallisuusmääräyksiin.

 

Ovat ilmeisesti sittemmin muuttuneet :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Charttereille ainakin on saanut varata "paremman jalkatilan" maksullisia paikkoja ties kuinka kauan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kymmenen euron kysymys kuuluukin, saako exit-paikaa enää ruinattua itselleen lähtöselvityksessä ilman erillistä rahaa, jos se on vapaana. Perusteena voisi käyttää vaikka 200cm vartalon ominaispituutta.

Jos ei saa niin voi  :'(...

 

-tuomo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Charttereille ainakin on saanut varata "paremman jalkatilan" maksullisia paikkoja ties kuinka kauan.

 

Joo ja Toronton ("lomalennoille") exit-paikan sai ainakin viime kesänä ilman lisämaksua.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ennnenvanhaan MD-11 -aikaan niissä neljässä koneessa joissa oli exitpaikkoja tarjolla, ne olivat yliarvostettuja; jatkuva ralli ja jono pyöri siinä jalkotilassa menossa vessaan tai tulossa sieltä ja paikkahan oli siellä Hassen matkojen -puolella eli penkit oli kapeat ja niitä kavensi vielä lisää se kun käsinojat olivat kiinteät. Sen lisäksi 41A -paikalla oli sellainen möhkäle joka vie tilaa vasemmalta puolelta.

Airbusseista en tiedä kun en ole niin takana koskaan käynyt (pl. LQA:n kotimaanlennot) mutta joku joka tietää, voisi kertoa onko uusissa bussissakin joku möykky tai muu vastaava toimintaa rajoittava este siinä reunapaikalla.

 

Ja ainakin AY Goldilla se on usein ollut ennalta valittunakin.

 

Goldeissa on näköjään erojakin. Ei ole koskaan kukaan valinnut valmiiksi mitään 40-sarjan penkkejä mutta sen sijaan on yksinumeroisesta sarjasta ihan kunnon jakkaraa ollut varattuna.  On muuten paljon paremmat tilat kuin siellä vyölaukkuriveillä.  ;)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niinpä niin. Ja niin.

 

Toivottavasti edes joku vielä pitää kaksijalkaista lentokonematkustajaa ihmisenä matkatoimistosta tai matkustusluokasta saati penkkirivistä huolimatta.

 

Jos joku nenäkäs liituraitapukuinen pisnesjuppi siinä iki-ihanan MD-11 lennokin kusiputkan jonossa olisi avannut leveän nenäalusviiksensä läppärin takaa vaivautuneena puhumaan rahvaalle olisi saattanut käydä kuten naapurin rakille. Pantaa kiristäisi kusi silmillä.  :-\

 

Sellaista se on että siellä sikaluokassakin matkustaa yli 190cm matkustajia, ensimmäinen luokkahan Helsingistä loppui Deltan myötä, hummeria raastaessa tuntui joskus sille että mukavaa kun muillakin on t-paita eikä em. juppiarvoituksellista läppärituotetta.

 

Kuitenkin jos tähän vähän asiaa tunkee niin esim. erään slidepakkaamon tuote on juuri sellainen joka sallii "avaramman" jalkatilan vain toisraaja-amputoiduille. Koppa kipuaa lähes ikkunatasolle konetyypistä riippumatta.  :-\

 

Euroopan-reiteillä kai yhä pysyy"check-in tiskitoiveet" kun niissä lussutehtaan tuotteissa ei ole edes eriarvoisia jakkaroita. Brasilialaisissa ei sitä edes tarvitse ajatella. :thmbup:

 

""  ;D Kurjaako olla möykky  ;D ""

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kymmenen euron kysymys kuuluukin, saako exit-paikaa enää ruinattua itselleen lähtöselvityksessä ilman erillistä rahaa, jos se on vapaana. Perusteena voisi käyttää vaikka 200cm vartalon ominaispituutta.

Jos ei saa niin voi  :'(...

 

-tuomo

 

Viimeksi kun finskin karvahatussa matkustin, niin ei onnistunut. Vaikka henkilökohtainen, kohtelias flirttini yhdistettynä karismaattiseen olemukseeni, oli backuppina  8) Nykyisin finski ei ole ns. preferred lentoyhtiöissä, joten ihan viimeaikaisinta tilannetta en tiedä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

6A on leveän Airbusin paras economy-seat, usein tullut istuttua ;)

 

Mulla oli joitain viikkoja sitten exit-rivi oletusjakkarana pitkällä matkalla. Lyhyillä lennoilla tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus Y puolella tuo exit-penkki.

 

Sama pelaa muuten Star Alliancellakin näemmä. Huomenna aamusta Frankfurtin kautta Birminghamiin, 11F all the way Eurobonus Goldilla Lufthansan siivin.

 

Ennnenvanhaan MD-11 -aikaan niissä neljässä koneessa joissa oli exitpaikkoja tarjolla, ne olivat yliarvostettuja; jatkuva ralli ja jono pyöri siinä jalkotilassa menossa vessaan tai tulossa sieltä ja paikkahan oli siellä Hassen matkojen -puolella eli penkit oli kapeat ja niitä kavensi vielä lisää se kun käsinojat olivat kiinteät. Sen lisäksi 41A -paikalla oli sellainen möhkäle joka vie tilaa vasemmalta puolelta.

Airbusseista en tiedä kun en ole niin takana koskaan käynyt (pl. LQA:n kotimaanlennot) mutta joku joka tietää, voisi kertoa onko uusissa bussissakin joku möykky tai muu vastaava toimintaa rajoittava este siinä reunapaikalla.

 

Goldeissa on näköjään erojakin. Ei ole koskaan kukaan valinnut valmiiksi mitään 40-sarjan penkkejä mutta sen sijaan on yksinumeroisesta sarjasta ihan kunnon jakkaraa ollut varattuna.  On muuten paljon paremmat tilat kuin siellä vyölaukkuriveillä.  ;)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toinen rivi mikä on jalkatilan puolesta turistissa hyvä on vieläkin taaempana siellä missä 2-4-2 muuttuu 2-3-2:si (muistaakseni 55). Siinä tuo yhden penkin puuttuminen edestä tuo mukavan jalkatilan.

 

Joissain A340:ssa 55D on normi-penkki, ilman hulppeaa jalkatilaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toinen rivi mikä on jalkatilan puolesta turistissa hyvä on vieläkin taaempana siellä missä 2-4-2 muuttuu 2-3-2:si (muistaakseni 55). Siinä tuo yhden penkin puuttuminen edestä tuo mukavan jalkatilan.

 

Tässä Seatgurun näkemys

Lieneekö sitten kaikki 340:set samalla layoutilla.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä pari kuvaa A333 -LTN  paikalta 41L. Paras örkkiluokan paikka missä ikinä olen istunut.

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hmm. Jännä juttu että vaihtelee koneittain. -LQD:ssä ainakin on tuo mainitsemani tyhjä paikka edessä.

 

Hauskasti löytyi kuvakin tuolta paikalta.

 

Vaihtelee siksi, koska noissa missä on takana tilaa, on siinä kohdalla Cabin crew rest tilan hätäpoistumistie.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aina oppii jotain uutta.  :thmbup: Mutta missäs sitten niissä koneissa joissa tuota ei ole, hätäpoistumistie sijaitsee?

 

Oikeanpuoleisella käytävällä, keskimatkustamon vessojen välissä. Lepotila on sitten siellä lattian alla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään