Guest rissalar

Lentobensiinin kuljetus ja tankkausyksikkö

4 viestiä aiheessa

Kuljetus- ja tankkausyksikköt kerosiinin ja lentobensiinin kuljetuksen.

 

http://www.infraline.fi/tiedostot/INFRALINE_teras_polttoainesailiot_060810.pdf

 

http://www.maul-tank.de/tl_files/files/Prospekt_2006_IBC-1000_deutsch.pdf

 

Ihan asiallisen näköisiä tuotteita vaihtoehtona monen lentopaikan polttoaine kuljetukseen ja sälytykseen

 

Sittenhän ne kuljetus/säilytys yms. muut jutut kun ottaa huomioon...sekä tietysti hintakin on yksi oleellinen osa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ne ainakin tuon esitteen mukaan lentobensiinille sopivat systeemit löytyy sitten vasta tuolta viimeiseltä sivulta ja senkin alemmalta puoliskolta.

 

Mitäs tuollaisen viimeisen säiliön perävaunuversion varastoiminen vaikkapa omalle pihalle, taikka vaikka sitten sinne lentopaikalle, vaatii? Siis kun siellä on sisässä 100LL:ää. Kuljetuksesta nyt puhumattakaan...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitavat olla kuitenkin ulkomailla valmistettuja.

 

Varastointi/sijoittaminen riippuu paljolti minkä kuusen alla se makaa ja missä se kuusi sijaitsee (taajama/maaseutu/lentokenttä/pohjavesialue/naapuri).

 

Kuljetuksessa taitavat pakkauskokorajat olla, ilman ARD lupia, MOGAS/100LL 333L ja Diesel/JET A-1 1000L. Ja siis pakkauskoko ratkaisee, ei kuinka paljon siellä on tavaraa sisällä. (Esitteen tiedoista ei käy ilmi ovatko siinä esitellyt "kumipyöräratkaisut" pakkauksia vai kiinteitä polttoaineperävaunuja [joilla on sitten aivan omat määräyksensä]).

 

Ilmailu.org\Yleisilmailu\Laillinen bensiinisäiliö

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuljetus- ja tankkausyksikköt kerosiinin ja lentobensiinin kuljetuksen.

 

http://www.infraline.fi/tiedostot/INFRALINE_teras_polttoainesailiot_060810.pdf

 

http://www.maul-tank.de/tl_files/files/Prospekt_2006_IBC-1000_deutsch.pdf

 

Ihan asiallisen näköisiä tuotteita vaihtoehtona monen lentopaikan polttoaine kuljetukseen ja sälytykseen

 

Sittenhän ne kuljetus/säilytys yms. muut jutut kun ottaa huomioon...sekä tietysti hintakin on yksi oleellinen osa.

 

 

Joo, toi Maul Tank mallia 500 litranen (vaatii kappaletavara-ADR-ajoluvan bensiinillä täyttäessä) maksaa 2800 euroa, valmistajan perävaunuratkaisu siihen alle 2200 euroa (jarrullinen 2700e) ja sähköpumppu 800 euroa, yhteensä 5800 tai jarrullisena 6300 euroa, plus alv 23 %.

 

1000 litran deluxe -versio irtoaa kärryn kanssa n. 8500 eurolla + alv.

 

Mitä tulee sitten tuon seisottamiseen jossain, niin siinä noudatetaan yleisiä säädöksiä palavan nesteen varastoinnista.

 

(Esitteen tiedoista ei käy ilmi ovatko siinä esitellyt "kumipyöräratkaisut" pakkauksia vai kiinteitä polttoaineperävaunuja [joilla on sitten aivan omat määräyksensä]).

 

Käy, koska esitteessä viitataan asetuksen liitteen kohtaan 1.1.3.1c - eli toisin sanoen, kummankin valmistajan kohdalla kyse on pakkauksista (IBC), ei säiliöistä (jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin tuohon ei viitata infralinen isomman pytyn kohdalla, mutta kyllä sekin käytännössä IBC on). Saksalaisten pytyt on kaikki IBC:eitä, Tankanhänger in doppelwandig zulässig Innen und außen verzinkt IBC-Ausführung (tai jotain sinne päin)!

 

Hyppäänkin tästä seuraavaksi junan kyytiin ja kohti rovajärveä, paikanpäällä ilmeisesti n. viikon tutustuminen puolustusvoimain polttoainekalustoon, kun adr-korttikin käskettiin mukaan ottamaan...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään